پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1713 14:11 1393/02/19
در چه قیمتی از بازار طلا خارج شویم

در چه قیمتی از بازار طلا خارج شویم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در چه قیمتی از بازار طلا خارج شویم

در چه قیمتی از بازار طلا خارج شویم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : در حالی که قیمت جهانی طلا بار دیگر تحت تاثیر کاهش تنش ها در اوکراین و بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار با افت روبرو شده کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه می کنند که در صورت بازگشت قیمت طلا به سطح ۱۳۰۰ تا ۱۳۰۵ دلاری ذخایر طلای خود را بفروشند .
به گزارش بیزینس لاین، تصمیم بانک مرکزی اروپا در تثبیت نرخ بهره و عدم تغییر آن در نشست روز پنج شنبه نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در برابر یورو و کاهش قیمت طلا داشته است.
بر اساس این گزارش تحلیل تکنیکال کارشناسان نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرابط کنونی ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.
سطح حمایتی قیمت طلا نیز در این شرایط ۱۲۷۰ دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا تا ۱۲۴۵ دلار نیز وجود خواهد داشت.
به گزارش طلا ، کاهش قیمت طلا به زیر ۱۲۵۰ دلار می تواند زنگ خطر را برای سرمایه گذاران بازار به صدا درآورد و احتمال دارد تا قیمت این فلز زرد حتی به کمتر از ۱۰۹۵ دلار نیز برسد.
بحران اوکراین قیمت طلا را ۷درصد افزایش داده است
قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با کاهش ۲۲دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۲۹۰ دلار در هر اونس رسید.
قیمت طلا در روز جمعه روندی کاهشی را طی کرد و این در حالی است که سرمایه گذاران در حال ارزیابی میزان ورود و خروج سرمایه از بازار و حجم تقاضای فیزیکی از سوی آسیا هستند تا ارزیابی بهتری از بازار داشته باشند.
اما با توجه به اینکه آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا نشان داد که روند ترمیم اقتصاد این کشور به خوبی دنبال می شود،  فلز زرد در مسیر ثبت دومین هفته همراه با کاهش قیمت قرار گرفته است. آمارهای مثبت اقتصادی می تواند فدرال رزرو آمریکا را به تعدیل بیشتر سیاست محرک اقتصادی اش سوق دهد.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «مردم در حال حاضر اشتیاق چندانی برای ورود به بازار ندارند.» وی افزود: «هم اکنون وضعیت اوکراین بر قیمت ها تاثیر مثبتی دارد، اما آمارهای اقتصادی آمریکا همچنان مثبت است، که این موضوع می تواند سرمایه گذاران را از ورود به بازار طلا باز بدارد و بر قیمت ها تاثیر منفی بگذارد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۲۹۰ دلار رسید که این رقم نسبت به معاملات روز گذشته ۲۲ دلار کاهش داشته است. قیمت فلز زرد در طی هفته جاری برای دومین هفته متوالی روندی کاهشی داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |