جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 11409 15:16 1394/01/17
در ایران به بخش اکتشاف جفا شده است

در ایران به بخش اکتشاف جفا شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
در ایران به بخش اکتشاف جفا شده است

در ایران به بخش اکتشاف جفا شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی با بیان اینکه از نظر ذخایر معدنی مقام دهم دنیا را دارا هستیم ، گفت: تولید ناخالص معدنی کشور یک درصد است

بهروز برنا روز دوشنبه در جلسه رونمایی از نقشه راه علوم زمین شناسی استان آذربایجان شرقی در تبریز، توجه به بحث اکتشاف را زمینه تولید ثروت دانست و افزود: اگر به بخش معدن توجه ویژه ای شود، بهترین محل ایجاد شغل بوده و نرخ بیکاری بسیار کاهش می یابد.

وی خواستار تزریق اعتبار و افزایش بودجه های اکتشافی در بخش معدن شد و گفت: در دنیا 12.8 میلیارد دلار هزینه اکتشاف می شود، ولی در ایران به بخش اکتشاف جفا شده است.

برنا قدمت سازمان زمین شناسی را 52 سال اعلام کرد و افزود: با وجود جوان بودن سازمان زمین شناسی کشور نسبت به سازمان های زمین شناسی دنیا در رتبه بندی انجمن زمین شناسان دنیا رتبه هشتم را داریم.

معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی اکتشافات عمقی را یکی از اساسی ترین اکتشافات که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد، ذکر کرد و گفت: سال گذشته با همکاری ایمیدرو و معاونت معدنی تفاهم نامه ای امضا شد که حاصل آن 40 محدوده امیدبخش برای حفاری است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نفت و گاز 10 معدن در کلاس جهانی در کشور داریم، اظهار کرد: متاسفانه خام فروشی در زمینه تولیدات معدنی در کشور ما رایج است که باید به سمت فراوری و بازیافت حرکت کنیم.

برنا خواستار توجه به زیر ساخت های حمل و نقل بویژه شبکه ریلی به منظور بهره برداری بیشتر از معادن شد و گفت: با اینکه تولیدات علمی ما در علوم زمین سال به سال افزایش می یابد ولی اجرایی نشدن آن باعث عقب ماندن ما از جایگاه جهانی می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |