جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 6650 15:54 1393/08/18
درخواست لاریجانی از اتحادیه بین المجالس  دولت‌های اسلامی با فلسطین هم صدا شوند

درخواست لاریجانی از اتحادیه بین المجالس دولت‌های اسلامی با فلسطین هم صدا شوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
درخواست لاریجانی از اتحادیه بین المجالس  دولت‌های اسلامی با فلسطین هم صدا شوند

درخواست لاریجانی از اتحادیه بین المجالس دولت‌های اسلامی با فلسطین هم صدا شوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به هدف صهیونیستها در یهودی سازی قدس هشدار داد و خواستار واکنش جدی دولت‌های اسلامی و نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه بین المجالس شد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی، رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، گفت: سلام و درود خداوند بر همه مومنانی که با عزاداری قیام حسینی، راه و روش آن حضرت را زنده نگه داشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امسال نیز ملت بزرگ ایران مثل همیشه در عزای حسینی مخصوصا در تاسوعا و عاشورا با حضور یکپارچه، غیرت دینی خود را نشان دادند و باید در مقابل این همت بلند و شرف و وجدان دینی ملت عزیز، سر تعظیم فرود آورد و همین ویژگی حب اهل بیت (ع)، عزت و سربلندی و همبستگی ملت ایران را در شرایط گوناگون، پایدار نگاه می‌دارد.

وی تصریح کرد: جریان وحشی تروریستی دائما درگیری با مسلمانان را در کشورهای اسلامی به وجود می‌آورد و نمونه‌هایی از این رفتارهای ذلیلانه را در ایام عزاداری حسینی نیز مشاهده کردیم.

لاریجانی گفت: از طرف دیگر فضای فرصت‌طلبی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند تا در همین ایام دست به اقدام گستاخانه بزنند و با هتاکی، به قبله اول مسلمانان (مسجد الاقصی) قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کنند.

وی تصریح کرد: گرچه ملت غیور فلسطین با حرکت انقلابی خود عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کردند، اما موضوع تاسف‌آور این است که کشورهای اسلامی این چنین درگیر مسائل درونی خود باشند و اختلافات مذهبی را بزرگ کنند و با رفتار تروریستی، بدترین لطمه را بر امت اسلامی بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط، مجال کافی و ابزار مناسب برای دشمنان اسلام فراهم می‌آورند تا به مقدس‌ترین مکان اسلامی توهین و جسارت و طرح‌هایی برای غصب اراضی اطراف قبله مسلمانان فراهم کنند.

لاریجانی گفت: صهیونیست‌ها به دنبال طرح یهودی‌سازی قدس هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مقابل این اقدام شنیع رژیم صهیونیستی، دولت‌های اسلامی باید از خواب بیدار شوند و در مقابل توطئه‌های این رژیم بی‌هویت، فریاد برآورند و با ملت مظلوم فلسطین که این روزها با قیام خود، نیاز به حمایت مسلمانان دارند، هم صدا شوند.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی اقدام غیراسلامی و غیر انسانی رژیم صهیونیستی را محکوم می کند و از نهادهای بین‌المللی مخصوصا اتحادیه بین‌المجالس می خواهد در مقابل اقدامات فاسد این رژیم، ایستادگی نماید.

به گزارش مهر، نمایندگان پس از پایان سخنرانی لاریجانی، با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از مواضع ریاست مجلس شورای اسلامی حمایت کردند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |