جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2788 11:09 1393/04/07
درخواست شورا از قالیباف برای تملک زمین‌های درختکاری‌شده

درخواست شورا از قالیباف برای تملک زمین‌های درختکاری‌شده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
درخواست شورا از قالیباف برای تملک زمین‌های درختکاری‌شده

درخواست شورا از قالیباف برای تملک زمین‌های درختکاری‌شده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گفته یک عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، شورا از شهردار تهران درخواست کرده تا زمین‌هایی که به مدت طولانی در آنها درختکاری صورت گرفته و در پهنه وسیعی فضای سبز ایجاد شده است را تملک کند.


محمد حقانی در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته، تعداد زیادی زمین بایر و بدون صاحب در شهر تهران وجود داشت که اکثر این زمین‌ها یا سند نداشت یا مالکان آن ترک وطن کرده بودند، اظهار کرد: طبق قانون سال ۱۳۳۴، شهرداری موظف است زمین‌های بایر را دیوارکشی کند و پس از آن هزینه را به علاوه ۱۵ درصد جریمه از صاحب ملک در زمان مراجعه اخذ کند.
وی افزود: در آن زمان به این علت که می‌خواستیم به سطح فضای سبز شهر اضافه کنیم، زمین‌ها را درختکاری کرده و در مساحت‌های مختلف فضای سبز درست کرده‌اند.
این عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تصریح کرد: هم‌اکنون باب شده است که مالک برای این زمین‌ها سند گرفته و به دنبال پروانه ساخت و ساز برای آنها هستند.
حقانی با تاکید بر اینکه چنین زمین‌هایی در حدود ۲۵ سال است که در آنها درختکاری انجام شده است، گفت: عده‌ای می‌آیند به صورت قانونی برای این زمین‌ها سند می‌گیرند و پس از آن به دنبال پروانه ساخت و ساز هستند.
وی گفت: از مدیریت شهری که در راس آن شهردار قرار دارد، درخواست داریم که به چنین زمین‌هایی پروانه ساخت‌وساز داده نشود و به نوعی با توافق فی‌مابین طرفین، برای چنین زمین‌هایی معوض گرفته و در جای دیگری زمین را در اختیار صاحبان آن قرار دهند.
این عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: این چنین زمین‌هایی ۲۵ سال است که فضای سبز تبدیل شده و سابقه درختکاری دارند، علاوه بر آن بعضا تاسیسات جنبی نیز در کنار آنها ایجاد شده است، در نتیجه از مدیریت شهری خواستاریم که برای چنین زمین‌هایی پروانه ساخت و ساز صادر نکنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |