جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 6819 15:27 1393/08/23
داشتن استراتژی در کیفیت لازمه صنعت خودروسازی است

داشتن استراتژی در کیفیت لازمه صنعت خودروسازی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
داشتن استراتژی در کیفیت لازمه صنعت خودروسازی است

داشتن استراتژی در کیفیت لازمه صنعت خودروسازی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سعید مدنی ،مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا عملکرد این گروه در حوزه کیفیت را قابل قبول دانست و گفت: سیستم های کیفی اعمال شده در سال های اخیر و عملکرد کیفی گروه سایپا درتولید محصول با کیفیت در حد خوبی بوده است و آمار و ارقام این چند ساله روند بهبود را نشان می دهد.

وی افزود: هر چند در مورد کیفیت محصولات ارتقا داشته ایم ولی به دلیل اینکه مردم تنوع طلب هستند و ما نیز در سالهای گذشته تنوع محصولی نداشته ایم، از محصولات قدیمی گروه سایپا خسته شده اند و شکایات مشتری صرفا به دلیل کیفیت و قطعات محصولات نیست.

مدیر عامل گروه سایپا صنعت خودروسازی را صنعتی کاریزما و همه جانبه دانست و گفت: صنعت خودروسازی در همه جوانب جامعه از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تاثیر گذار است.

وی ایجاد اشتغال این صنعت را از جمله نیاز های اجتماعی جامعه دانست و گفت: در کشورهای اروپایی با وجود مشکلات اقتصادی همواره دولتها از این صنایع به دلیل نقش مهمی که در ایجاد اشتغال دارند حمایت می کنند که نشانگر اهمیت این موضوع است علاوه بر این تعداد سرانه خودرو در هر کشوری نشان از درجه رفاه آن کشور دارد.

مدنی تاثیرات گوناگون صنعت خودرو را سبب بالا بودن حساسیت این صنعت دانست و گفت: بر همین اساس خودروسازان وظایف سنگینی دارند و بسیار تحت فشار هستند چراکه این صنعت با زندگی مردم به صورت مستقیم سرو کار دارد .

وی توسعه فرهنگ وجدان محوری را از ضروریات این صنعت دانست و گفت: استقرار ارزش های اخلاقی و سازمانی باید در گروه سایپا نهادینه شود و اگر تمامی کارکنان یک بنگاه با این شرایط، محصول تولید کنند قطعا کار خوب انجام می شود و کیفیت مطلوبی حاصل می شود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته شده 30 درصد مشکل کیفی محصولات مربوط به دقت نکردن اپراتوران تولید در موقع مونتاژ خودرو است و لذا باید مدیران بالاتر نظارت بیشتری بر روی خطوط داشته باشند و حضورشان در کف کارگاه ها بیشتر شود.

وی دلیل وجود هجمه بسیار زیاد به خودرو پراید، علی رغم اینکه به نسبت سایر خودروهای داخلی معایب کیفی کمتری دارد را تیراژ بالای این خودرو دانست و گفت: متاسفانه در گروه سایپا در سال های گذشته مبحث توسعه محصول مد نظر قرار نگرفته و به همین دلیل مردم از این محصول خسته شده اند و دائما از این خودرو ناراضی هستند.

مدنی گفت: خوشبختانه با وجود کمبود نقدینگی بحث تنوع محصول در دو سال اخیر در گروه سایپا به شدت دنبال شد و محصولاتی که تا کنون عرضه شده و در آینده ای نه چندان دور به بازار ورود خواهند کرد نتیجه همین برنامه ریزی می باشد.

وی رفتار و برخورد نادرست در خدمات پس از فروش را عامل دیگری از ایجاد نارضایتی مردم دانست و گفت: باید در این زمینه دقت نظر شود چراکه این موضوع را می توان بدون هیچ گونه هزینه ای و صرفا با آموزش نیروها به دست آورد و برخورد مناسب و تکریم مشتریان قطعا در انعکاس مسایل کیفی محصولات نیز تاثیر دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا کیفیت را شاهرگ حیاتی صنعت خودروسازی دانست و گفت: باید از ابتدا و در مراحل ابتدایی و طراحی محصول به کیفیت دقت ویژه ای کرد و این نگاه تا پایان تولید محصول و عرضه به مشتری وجود داشته باشد، علاوه بر این در تولید محصول نگاه خود کنترلی باید حاکم شود و هر فردی در هنگام تولید با دقت در انجام مسولیت خود مباحث کیفی را دنبال کند.

وی وجود استراتژی در کیفیت را لازمه این صنعت دانست و گفت: در دنیا همواره استاندارد خودرو از استاندارد ملی جلوتر است و باید ما نیز بر اساس این استراتژی در هنگام طراحی محصول جدید استاندارد های چند سال جلوتر دنیا را بررسی و در تولیدمان اعمال کنیم. علاوه بر این از حضور مشاوران خارجی نیز استفاده شود چرا که انتقال دانش فنی باعث ارتقای محصول و تولید با کیفیت می شود که رضایت نسبی مشتریان را به همراه دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |