جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 33018 20:49 1395/02/31
خوزستان در خبرها (۳۱ اردیبهشت ۹۵)

خوزستان در خبرها (۳۱ اردیبهشت ۹۵)

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خوزستان در خبرها (۳۱ اردیبهشت ۹۵)

خوزستان در خبرها (۳۱ اردیبهشت ۹۵)

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افتخار فرج - اهواز-خبرنگار جهان اقتصاد

دو طرح پتروشیمی در بندر ماهشهر به بهره برداری رسید

دو طرح پتروشیمی شامل بهره‌برداری از مخزن ۳۰ هزار تنی آمونیاک و بویلر ۱۵۰ تن در ساعت، در ماهشهر در جنوب خوزستان آغاز شد. مدیر عامل شرکت پتروشیمی رازی در حاشیه بهره برداری از این دو طرح پتروشیمی گفت: مراحل طراحی، مونتاژ، نصب و راه‌اندازی این دو طرح پتروشیمی توسط متخصصان داخلی و با ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی انجام شده است. علی‌اکبر احمدی‌ دشتی افزود: با بهره‌برداری از مخزن ۳۰ هزار تنی آمونیاک ظرفیت ذخیره این محصول پتروشیمی از ۶۰ هزار تن به ۹۰ هزار تن افزایش یافته که این مهم بندر ماهشهر را به بزرگ‌ترین بندر ذخیره آمونیاک کشور تبدیل کرد. وی به خودکفایی کشور در طراحی و ساخت مخازن نگهداری آمونیاک اشاره کرد و اظهارکرد:با برنامه ریزی صورت گرفته در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، نیازی به حضور بیگانگان در این صنعت نداریم. پتروشیمی رازی در بندر ماهشهر از قدیمی‌ترین شرکت‌های پتروشیمی در ایران، تولید آمونیاک به منظور تامین خوراک واحدهای تولید اوره شرکت و صادرات به خارج کشور، تولید کودهای ازته و فسفاته و تامین بخشی از نیازهای کشور، تولید اسید فسفریک و اسید سولفوریک به منظور تامین نیازهای واحدهای پایین دست و تولید گوگرد گرانول برای تامین نیاز واحدهای پایین دست و صادرات به خارج از کشور را دستور کار دارد.

ارزیابی توانمندی‌ سازندگان تجهیزات حفاری در بیست و یکمین نمایشگاه نفت

توانمندی‌های سازندگان داخلی فعال در عرصه ساخت قطعات و تجهیزات صنعت حفاری در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت از سوی واحد مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران مورد ارزیابی قرار گرفت. رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت در توضیح بیشتر در این باره گفت: در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه، کارشناسان این واحد طبق برنامه ریزی انجام شده در دو گروه تخصصی از غرفه‌های سازندگان و صنعتگران داخلی بازدید و از نزدیک با آخرین دست‌آوردهای آنان در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات صنعت حفاری آشنا شدند. مهندس جعفر طهماسبی با اشاره به بحث و تبادل نظر با صنعتگران و سازندگان در خصوص کمیت و کیفیت تولیدات، افزود: در این ارتباط بیش از ۴۰ شرکت جدید سازنده،  تولید کننده و دانش بنیان شناسایی  شدند. وی اظهار کرد: قرار شد این شرکت‌‌ها با ارائه مستندات نسبت به تکمیل فرم‌های ورود به فهرست سازندگان قطعات و تجهیزات شرکت ملی حفاری ایران اقدام نمایند. طهماسبی گفت: هم‌چنین مقرر شد کارگروه ارزیابی سازندگان داخلی از کارگاه‌‌ها و بخش‌های صنعتی این شرکت‌‌ها بازدید میدانی داشته باشند. رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری ملی حفاری افزود: در زمان حاضر افزون بر  ۲۷۰ شرکت داخلی در فهرست این مدیریت قرار دارند.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) برترینِ برترین‌های وزارت راه‌و‌شهرسازی

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) رتبه نخست را در چهارمین دوره ی جشنواره روابط عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی از آن خود نمود و عنوان «برترین برترین ها» را نیز در گروه استان‌های کشور در وزارتخانه مذکور به دست آورد. بر اساس نظر هیأت داوران روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در بین ۲۲۷ شرکت کننده در گروه ج (ادارات کل استان ها)، حائز رتبه ی برتر  در  تمام شاخص‌های ارزیابی شده  معرفی گردیده  و  این روابط عمومی را شایسته عنوان «برترین برترین ها» دانستند. در جریان برگزاری آیین پایانی در چهارمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر وزارت راه و شهرسازی با شرکت بیش از ۳۰۰ روابط عمومی بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی و با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن اهدای لوح سپاس به احمدرضا خدامی رئیس روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان،  از وی به پاس کسب  رتبه ی اول در گروه ج در رشته ی خلاقیت و نوآوری تقدیر گردید. رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی طی سخنانی در آیین اظهار داشت: چهارمین  جشنواره با توجه  به تغییرات در عملکردها، در اصل‌‌‌‌ می‌توان به عنوان اولین دوره ی جشنواره تلقی نمود. دکتر قاسم بی نیاز افزود: حساسیت بالای گروه ج، رقابت بالا ، نگاه به حقوق شهروندی، تطابق روابط عمومی با جامعه، رقابت و احترام به بخش خصوصی، تولید محتوای گسترده در روابط عمومی  از ویژگی‌های این دوره محسوب‌‌‌‌ می‌شود. وی در خصوص کیفیت و کمیت تهیه و انتشار اخبار در روابط عمومی تصریح کرد: در خصوص ارزیابی خبرهای تولیدی روابط عمومی ها، به خبری نمره‌‌‌‌ می‌دهیم که در میان  مردم تغییرات ایجاد کند، چرا که هدف تعداد و کمیت خبرها نیست. رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) این موفقیت را  به مهندس عبداللهی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تبریک گفته و بیان داشت: در اثر رهنمودها و پشتیبانی‌های مدیر کل محترم، روابط عمومی این اداره کل موفق شد در مسیر موفقیت قرار گیرد و بدون حمایت‌های بی دریغ ایشان که موجب نشاط و شکوفایی بیشتر روابط عمومی شد، این موفقیت‌‌ها امکان‌پذیر نبود.

رفع تصرف ۷۲ هکتار از اراضی ملی در شهرستان رامهرمز

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان گفت: این خلع ید با کمک و مساعدت ، دادگاه حقوقی شهرستان پرسنل نیروی انتظامی شهرستان و هم‌چنین نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی انجام شد. سرهنگ محمد عزیزی در پایان از مردم شریف و شهید پرور خوزستان درخواست کرد به منظور ایجاد خوزستانی سرسبز و همچنین حفاظت از عرصه‌های طبیعی با مشاهده هرگونه تخریب، تجاوز و آتش سوزی با شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند.

ثبت جهانی مسابقه شطرنج به مناسبت آزاد سازی خرمشهر

مسابقات سراسری شطرنج به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در تقویم فدراسیون جهانی این ورزش به نام سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ثبت رسید. امور ورزش این سازمان برای اولین بار میزبان مسابقات شطرنج سراسری شد و دومین سیمولتانه ی این ورزش را بین ۱۰۰ شطرنج باز و پوریا درینی، استاد بزرگ شطرنج ایران ترتیب داد. این مسابقه که با حضور سرپرست و مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مسئولین ورزش شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه و روسای هیات شطرنج خوزستان و ماهشهر برگزار شد به عنوان یک مسابقه ی رسمی در سایت جهانی شطرنج (فیده) به نام این سازمان به ثبت رسید. مسئول امور ورزش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در آغاز این مراسم اعلام کرد: سازمان منطقه ویژه میزبانی مسابقات سراسری شطرنج را به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج ثبت نموده و قصد دارد هر ساله این برنامه را ادامه دهد. غلامرضا بهوندی ابراز امیدواری کرد، که این مسابقات هر ساله دنبال شود و پیش از مسابقات اصلی سیمولتانه ی این ورزش هم به عنوان یک بخش جذاب ادامه یابد و هر ساله تعداد نفرات آن بیشتر شود. رئیس هیات شطرنج شهرستان بندرماهشهر نیز گفت: از فردا، مسابقات سراسری اوپن متعارف ریتد (Open FIDE Rated ) به میزبانی منطقه ویژه آغاز‌‌‌‌ می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۶۰ نفر از شطرنج‌بازان سراسر کشور در این مسابقات شرکت کنند.

آغاز عملیات اجرایی پروژه میانبر صیدون به هپرو در باغملک

رئیس اداره راه و شهرسازی باغملک از تخصیص ۳۴۴ میلیون تومان اعتبار اختصاصی به پروژه میانبر صیدون به هپرو خبر داد. ابراهیم شیخ اظهار کرد: این پروژه به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر در حال انجام است. وی با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت ماه جاری آغاز شده است افزود: عملیات پخش آسفالت این پروژه در حال انجام‌‌‌‌ می‌باشد. شیخ ماشین آلات موجود و فعال در کارگاه جهت انجام این پروژه را ۱ دستگاه فنیشر، ۱ دستگاه غلتک فولادی، ۱ دستگاه غلتک چرخ لاستیکی و ۵ دستگاه کامیون حمل آسفالت عنوان کرد. رئیس اداره راه و شهرسازی باغملک با بیان اینکه اعتبار این پروژه را ۳۴۴ میلیون تومان است خاطرنشان کرد: این طرح نیز برای ۱۰ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |