چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 64953 19:23 1396/04/30
خصوصی سازی ها باید به اهل صنعت واگذار شود

خصوصی سازی ها باید به اهل صنعت واگذار شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خصوصی سازی ها باید به اهل صنعت واگذار شود

خصوصی سازی ها باید به اهل صنعت واگذار شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون وزیر صنعت:

گروه تولید-رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه اعضای کمیسیون وِیژه حمایت از تولید ملی در سفر یک روز به شهرستان اسفراین از مجتمع های صنعتی این شهرستان و واحدهای صنعتی بخش خصوصی بازدید و در نشست با فعالان اقتصادی بخش صنعت مشکلات این صنایع را بررسی کردند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درحاشیه بازدید از واحدهای صنعتی دولتی و خصوصی اسفراین در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برنامه این سازمان سرمایه گذاری به میزان ۶۰هزار میلیارد ریال در این بخش است که در این پیوند، هشت هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود. منصور معظمی اظهار کرد: پس از برجام ۲۸موافقت نامه خارجی امضا شد که هشت مورد آن به قرارداد تبدیل شده است.وی گفت: این قراردادها در حوزه های مختلف از جمله خودروسازی، فولاد سازی و کشتی سازی است. وی با بیان اینکه اکنون ۳۷ پروژه در دست انجام داریم ، گفت: هرچند قانون گذار تکلیف خاصی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم مشخص نکرده است اما، هم اکنون ۲۵هزار میلیارد ریال پروژه در نقاط محروم در حال ساخت داریم . معظمی با بیان اینکه نقش سازمان سازمان گسترش ایجاد بنگاه و بنگاه داری نیست گفت: به دنبال آن هستیم که اگر جایی بخش خصوص تمایل به سرمایه گذای ندارد اما علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک با بخش دولتی است از آن حمایت کنیم. رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بحث خصوصی سازی واحدهای تولیدی زیر مجموعه این سازمان گفت: خصوصی سازی تکلیف دولت است ولی حرف ما با وزات اقتصاد و دارایی این است که این مهم باید به اهلش و کسانی در بخش تولید هستند واگذار شود.

واردات لوله های که تولید داخل دارد ممنوع است

معظمی با اشاره به مشکل طلب شرکت لوله گستراز شرکت نفت گفت: این شرکت ۱۶۰میلیارد تومان از شرکت ملی نفت طلب دارد که انتظار می رود شرکت نفت به پرداخت تعهدات خود هر چه زودتر عمل کند . معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده برا ی حمایت از تولیدات داخلی و خرید از داخل در صنایع همچون تولید لوله های بدون درز شرکت لوله گستر اسفراین گفت: ابلاغ ممنوعیت واردات لوله های که در داخل تولید می شود از سوی وزارت صنایع و معادن انجام شده است.  معظمی افزود: معتقدیم وقتی توان تولید در داخل است بی انصافی است که از بیرون واردات داشته باشیم.

۶۵درصد از واگذاری کارخانه ها، رهاسازی صنایع بود

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین در گفت وگو با ایرنا گفت: خصوصی سازی در کشور ما انحراف دارد و ۶۵ درصد از واگذاری کارخانه های سازمان گسترش و نوسازی، رهاسازی صنایع بود. معظمی اظهار کرد: قرار بود با اجرای خصوصی سازی در کشور انقلاب اقتصادی ایجاد کنیم اما به جای خصوصی سازی، رهاسازی شده است.وی گفت: باید به سمت ارزشمند کردن تولید در کشور برویم تا کسب و کار رونق گیرد. معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه در سال ۹۵ رشد اقتصادی ۶٫۵ درصد داشتیم درحالی که میزان رشد اقتصادی در سال ۹۱ منفی ۱۰٫۵بود؛ افزود: باید قدردان کسانی باشیم که این فضای بهبود اقتصادی را فراهم کردند. معظمی افزود: شاخص های اقتصادی نشان از بهبود وضعیت کشور دارد و اینکه برخی از وضعیت کنونی اظهار نگرانی و ناامیدی می کنند؛ درست نیست.وی گفت: باید قدردان کسانی باشیم که زمینه را برای امضای قرارداد توتال و ۶ قرارداد صنعت خودرو آماده کردند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |