جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 27159 20:36 1394/11/26
خبرهای کوتاه از بازار جهانی نفت ۲۷ بهمن ۹۴

خبرهای کوتاه از بازار جهانی نفت ۲۷ بهمن ۹۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خبرهای کوتاه از بازار جهانی نفت ۲۷ بهمن ۹۴

خبرهای کوتاه از بازار جهانی نفت ۲۷ بهمن ۹۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه نفت:

نخستین واکنش اعضای اوپک به آغاز صادرات ایران به اروپا

تنها ساعاتی پس از انتشار اخبار صادرات اولین محموله نفت ایران به اروپا در چند سال گذشته و اعلام تهران مبنی بر افزایش قابل توجه تولید نفت ایران، گزارش‌ها حاکی از این است که تولیدکنندگان کلیدی اوپک درباره وخامت اوضاع در بازار نفت ابزار نگرانی کرده‌اند. امانوئل ایبه کاچیکوو وزیر نفت نیجریه و از اعضای اوپک اعلام کرد که به زودی درباره شرایط جدید بازار با عربستان و قطر رایزنی خواهد کرد.  

بهای نفت روز دوشنبه کمی کاهش یافت

بهای نفت در معاملات روز دوشنبه به دلیل افزایش ارزش دلار و آمار ضعیف تجارت در چین که نگرانی هایی را درباره تقاضا در بزرگ‌ترین کشور مصرف کننده انرژی جهان بوجود آورده، کاهش یافت. اما بازار بخش عمده افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصدی از روز جمعه را که بدلیل از سرگیری گمانه زنی‌ها مبنی بر موافقت اوپک با کاهش تولید بوجود آمده، حفظ کرده است. دانیل آنگ از موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: ما هم‌چنان معتقدیم اگر قیمت‌ها به طور مصنوعی و با کاهش تولید حمایت شوند، صرفا باعث می‌شود تولیدکنندگان پرهزینه فضای بیشتری برای نفس کشیدن پیدا کنند و این مشکل در کوتاه مدت حل شود. نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل به دلیل افزایش ارزش دلار با ۱۷ سنت کاهش ۳۳ دلار و ۱۹ سنت داد و ستد شد. نفت سبک آمریکا نیز برای تحویل در ماه مارس با ۱۸ سنت کاهش به ۲۹ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت آمریکا در آخرین روز معاملات هفته گذشته بیش از سه دلار افزایش یافته بود.  

نفت اوپک به ۲۶ دلار و ۷۴ سنت رسید

دبیرخانه اوپک در محاسباتی روز دوشنبه اعلام کرد: قیمت سبد نفت این سازمان جمعه گذشته (۲۳ بهمن) با ۶ درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن، به ۲۶ دلار و ۷۴ سنت رسید. به گزارش ایرنا، بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اوپک، هر بشکه نفت این سازمان پنجشنبه گذشته (۲۲ بهمن ) به قیمت ۲۵ دلار و ۲۱ سنت معامله شد. هم‌چنین هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات جمعه گذشته بازار لندن، با ۱۰٫۹۸ درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به قیمت ۳۳ دلار و ۳۶ سنت فروخته شد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات جمعه گذشته بازار نیویورک با ۱۲٫۳۲ درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به ۲۹ دلار و ۴۴ سنت رسید.

افزایش تولید نفت ایران به ۶۰۰ هزار بشکه

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به قرارداد صادرات نفت ایران به توتال گفت: قرارداد فروش نفت بین شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه پس از یک سال تا زمانی که طرفین آن را لغو نکنند به طور مستمر تمدید می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به آغاز صادرات و از سرگیری معاملات نفتی ایران با شرکت توتال فرانسه، لوک اویل روسیه و یک پالایشگاه اسپانیایی، تصریح کرد: تاکنون با توتال فرانسه برای صادرات روزانه ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام به توافق رسیده‌ایم. وی توضیح داد: تاکنون افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولید نفت خام در مرحله اول پساتحریم محقق شده و به زودی ظرفیت تولید روزانه نفت خام ایران حدود ۲۰۰ هزار بشکه دیگر افزایش می‌یابد.

رویترز: واردات نفت چین ۲۰ درصد کاهش یافت

رویترز اعلام کرد: واردات نفت چین در ماه ژانویه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن ۲۰ درصد کاهش یافت. به گزارش رویترز، واردات نفت چین در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ نسبت به دسامبر سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است. بنا به آمارهای گمرکی، واردات نفت چین در ماه ژانویه کمترین میزان واردات نفت چین از ماه اکتبر سال گذشته بوده است.

صادرات نفت ایران به کره جنوبی سه برابر شد

در ماه ژانویه سال جاری صادرات نفت ایران به کره جنوبی سه برابر شد و این کشور ۸۵۹ هزار تن نفت از ایران وارد کرد. به گزارش رویترز براساس آمارهای رسمی گمرکی واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است اما این واردات هم‌چنان به میزان قابل توجهی کمتر از میزان واردات نفت این کشور از ایران در دوران پیش از اعمال تحریم‌ها است. از سوی دیگر این آمارهای نشان می‌دهد که در ماه ژانویه گذشته کره جنوبی ۱۰٫۸۴ میلیون تن نفت وارد کرد که معادل روزانه ۲٫۵۶ میلیون بشکه بوده است. این میزان واردات نفت کره جنوبی ۴٫۶ درصد پایین‌تر از مدت مشابه سال ۲۰۱۵ بوده است.

بانک‌های قبرسی آماده همکاری با ناوگان نفتکش ایران شدند

دور جدید مذاکرات نفتی و بانکی ایران و قبرس به منظور لغو کامل تحریم‌ها و تسهیل و تسریع فعالیت‌های بانک‌های این کشور با ناوگان نفتکش ایران در دوران پساتحریم انجام شد. به گزارش مهر، دور جدید مذاکرات نفتی و بانکی ایران و قبرس، با حضور علی اکبر صفایی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران «الکوس میخائیلیدس» معاون وزیر حمل و نقل قبرس، روز دوشنبه در تهران انجام شد. علی اکبر صفایی پس از دیدار و گفتگو با مقام قبرسی، در تشریح توافق جدید انجام گرفته با این کشور اروپایی، گفت: به زودی مشکل بانکی شرکت ملی نفتکش ایران با یکی از بانک‌های این کشور برطرف شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |