جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 4590 14:54 1393/05/25
خانه هنرمندان صاحب ارکستر شد

خانه هنرمندان صاحب ارکستر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خانه هنرمندان صاحب ارکستر شد

خانه هنرمندان صاحب ارکستر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


معاون هنري و آموزشي خانه هنرمندان ايران از راه اندازي و تشکيل ارکستر خانه هنرمندان به رهبري نادر مشايخي طي روزهاي اخير خبر داد.
حميدرضا اردلان در گفتگو با مهر با اعلام اين خبر افزود: اين مجموعه موسيقايي در قالب ارکستر فيلارمونيک تشکيل شده و هم اکنون نيز تمرين هاي اوليه خود را آغاز کرده ضمن اينکه در حين تمرين هم مشغول جذب نوازندگان بر اساس نظر آقاي مشايخي هستيم که به زودي جزييات آن مشخص خواهد شد.
وي درباره چگونگي، زمان و مکان اجراي آثار توليد شده از سوي ارکستر تازه تاسيس خانه هنرمندان ايران با توجه به محدوديت فضايي گفت: به طور حتم برنامه ريزي هايي براي اجراي زنده آثار ارکستر خانه هنرمندان انجام گرفته اما چون هنوز جزييات آن مشخص نيست ترجيح مي دهم بعد از روشن تر شدن وضعيت ارکستر نسبت به اعلام آنها اقدام کنم.
معاون هنري و آموزشي خانه هنرمندان ايران با اشاره به نحوه انتخاب نادر مشايخي به عنوان رهبر ارکستر اين مجموعه هنري تصريح کرد: نادر مشايخي از جمله هنرمندان  موسيقي کشورمان است که پيش از اين سابقه حضور در مجموعه هاي ديگر موسيقايي به عنوان رهبر ارکستر را دارد بنابراين با توجه به اينکه کيفيت اجرا و نحوه توليد آثار براي ما از اهميت ويژه اي برخوردار بود از اين هنرمند به عنوان رهبر ارکستر دعوت کرديم و اميدواريم با اين فضاي جديدي که در خانه هنرمندان ايران پيرامون موسيقي شکل گرفته بتوانيم از اين پس فعاليتهاي بيشتري در جهت معرفي موسيقي خوب و ارزشمند داشته باشيم.
نادر مشايخي رهبر سابق ارکستر سمفونيک تهران و آهنگساز و رهبر ارکستري که در کارنامه‌اش ساخت بيش از96  قطعه موسيقايي ديده مي شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |