چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5030 15:14 1393/06/14
خاتمي: ايجاد آرامش، گام ستودني دولت يازدهم است

خاتمي: ايجاد آرامش، گام ستودني دولت يازدهم است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خاتمي: ايجاد آرامش، گام ستودني دولت يازدهم است

خاتمي: ايجاد آرامش، گام ستودني دولت يازدهم است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران ايجاد آرامش روحي و رواني از سوي دولت،‌ کنترل تورم، تثبيت قيمت ارز،‌ موضع خوب در برابر صهيونيسم و آمريکا همچنين طرح سلامت را از گام هاي خوب، ارزشمند و ستودني دولت يازدهم دانست.


به گزارش ايسنا، آيت الله خاتمي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران با مورد توجه قرار دادن هفته حج اظهار کرد: حجاج بيت الحرام بدانند که معمولا در عمر يک بار توفيق به حج رفتن پيدا مي‌شود بنابراين به مناسک حج‌شان بها دهند ضمن اينکه سعي کنند از اين فرصت طلايي بهترين استفاده را داشته باشند.
وي افزود: من نمي گويم که حجاج سوغات نخرند اما حيف است فرصت ملکوتي که يک بار نصيب مي‌شود در بازارها بگذرد به خصوص اينکه خانم‌ها بخواهند در بازارها با فروشندگان حرف بزنند و چانه بزنند خوب نيست و اين وهن شيعه است.
اينکه خانم‌ها در موسم حج در بازار با فروشندگان چانه بزنند، وهن شيعه است
خاتمي خاطر نشان کرد :‌عزيزاني که از ايران براي انجام مراسم حج مي روند نماينده يک ملت با بصيرت هستند بنابراين زينت ايران اسلامي و تشييع باشند و در شرايطي که دشمنان بر طبل تفرقه مي‌کوبند، فتاواي مراجع به خصوص در جهت حاضر شدن به موقع بر سر نماز را بشنوند.
خاتمي در بخش ديگر از سخنان خود به هفته دولت، اشاره کرد و با مورد توجه قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي هيأت دولت اظهار کرد: ايشان سخنراني بسيار جامعي در اين ديدار داشتند که من اسمش را منشور دولتمردان دولت يازدهم مي گذارم. ايشان منصفانه تحليل و خدمات دولت محترم را بازگو کردند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران ايجاد آرامش روحي و رواني از سوي دولت،‌کنترل تورم، تثبيت قيمت ارز،‌موضع خوب در برابر صهيونيسم و آمريکا همچنين طرح سلامت را از جمله موارد مدنظر مقام معظم رهبري عنوان و اظهار کرد: همه اينها گام هاي خوب، ارزشمند و ستودني بوده است.
خاتمي همچنين به ديدار خبرگان رهبري با مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري در اين ديدار نيز بر حمايت از قواي سه‌گانه تصريح فرمودند و دليلش هم روشن است به هر ترتيب اداره يک کشور 75 ميليوني کار آساني نيست و بايد کمک شود تا آنها خدمت کنند.
وي ضرورت وجود سعه صدر در برابر انتقادات در بين دولتمردان که در فرمايشات مقام معظم رهبري بر آن تأکيد شده بود را حائز اهميت دانست و گفت: البته ايشان به منتقدان گفتند که سخنان‌تان منصفانه باشد و لحن‌تان،‌لحن نيش زدن و خراب کردن نباشد.
راه براي توبه فتنه‌گران باز است
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينکه مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است،افزود: بر طبق فرمايشات مقام معظم رهبري آقايان وزرا همانگونه که در جلسه راي اعتماد به فاصله‌گيري از اين‌ها تأکيد کردند همچنان به آن پايبند باشند. حال با اين مسئله حجت کاملا تمام است و راز تأکيد آقا اين است که مسئله فتنه يک دعواي شخصي نبود بلکه چالش با اصل نظام اسلامي بوده است اگرچه راه براي توبه باز است اما تا وقتي که لجاجت و اصرار مي‌کنند خط همين است که پست هاي کليدي نظام در هيچ کجا نبايد جاي فتنه وفتنه‌گران باشد.
به گزارش ايسنا خاتمي همچنين برگزاري اجلاس شانزدهم خبرگان را مورد توجه قرار داد و با بيان اينکه اين اجلاس آکنده از دغدغه هاي فرهنگي بود، اظهار کرد: نگراني‌هايي که وجود داشت، از نوعي نيست که قابل حل نباشد.
وي افزود: کار فرهنگي فقط وظيفه دولت نيست همه مسئول‌اند. اما درباره آن مقدار که مربوط به دولت مي‌شود تقاضاي ما اين است که فضاي پاک اينترنتي را در اختيار مردم عزيز و جوانانمان بگذاريم. ما اصلاً‌ با فضاي مجازي مخالف نيستيم و چنين مخالفتي معقول نيست اما اين هم معقول نيست که در جايي که ساختارهاي نظارتي هنوز کامل نشده است بياييم فضاي اينترنتي را آزادِ آزاد در اختيار همه بگذاريم. حتي در آمريکا هرگز اجازه نمي دهند که يک ارزشي ما در فضاي اينترنتي‌شان ورود پيدا کند.
اگر دستگاه‌هاي نظارتي درست شد،‌سي دي که هيچ، ده‌جي در اختيار مردم قرار دهيد
خاتمي افزود: چطور آنها در باطن شان اگر فضا را مي بندند چنين رويکردي مخالفت با دموکراسي و آزادي محسوب نمي شود اما وقتي ما مي گوييم گفته مي‌شود که ساختارهاي نظارتي درست نشده. اخلاق و دين جوانان ما در خطر قرار ندهيد. اگر به فضل خدا دستگاه هاي نظارتي درست شد،‌سي دي که هيچ ده جي در اختيار مردم قرار دهيد.
وي بار ديگر بر اين نکته تأکيد کرد که مسئولين نظام اسلامي راه را براي بيگانگان در جهت وارد آوردن خلل و ارزشهاي ما باز نگذارند.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران در بخش ديگري ازسخنان خود برخي موضوعات در حوزه سياست خارجي را با اهميت خواند و در اين راستا با اشاره به اعمال تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران گفت: شنيديد که آمريکاها کاملا در اين عرصه عهدشکني کردند. آمريکا کاملا غيرقابل اعتماد است و خوب بداند که در اين مذاکرات با چندنفر ديپلمات که به نمايندگي ايران سخن مي گويد طرف نيستند بلکه با يک ملت شجاع مواجه است که اگر بخواهند عهدشکني کنند وبه اين عهدشکني ادامه دهند تو دهني محکمي خواهند زد.
آمريکا بداند که در مذاکرات فقط با چند ديپلمات ايراني طرف نيست، با ملت شجاع ايران طرف است
خاتمي همچنين اتفاقات رخ داده در عراق را مد نظر قرار داد و ضمن تقدير و تشکر از آمرلي عراق به خاطر مقاومت دربرابر داعش که 80 روز اين شهر را محاصره کرده بود، همچنين تشکر و تقدير از ارتش و نيروهاي مردمي عراق به خاطر شکستن اين محاصره گفت: شکستن اين محاصره به مثابه فتح المبين جنگ ماست و من به مردم عراق مي گويم که تا از بين رفتن آخرين نفر از داعشي ها اين وحشي ها را دنبال کنيد و آنها را از بين ببريد.
وي در ادامه اظهار کرد: ما بسيار خوشحاليم که نهادهاي حکومتي عراق بر اساس قانون اساسي در حال شکل‌گيري است و آرزوي عراق امن ،‌آباد و سربلند را داريم و بايد بگوييم که راز وحدت مردم و گروه هاي عراق همراهي و اطاعت از مرجعيت عراق است.
دولت يمن قدر تظاهرات مسالمت‌آميز را بداند با برخورد خشن با مردم به صحنه آمده، آتشي روشن مي‌کنيد که دودش به چشم خودتان مي رود
خاتمي با مورد توجه قرار دادن تظاهرات يمن نيز گفت: من به دولت يمن از اين تريبون مي گويم که قدر تظاهرات مسالمت آميز را بدانيد با برخورد خشن با اين مردم به صحنه آمده آتشي روشن مي کنيد که دودش به چشم خودتان مي رود.در اين راستا جاي تعجب است که سازمان ملل حتي بيانيه در رابطه با غزه صادر نکرد و دبيرکل آن نيز حنجره نتانياهو شده ولي براي تظاهرات يمن بيانيه صادر کرد.
وي گفت: سازمان ملل سازمان حقيري از سازمان آمريکا است که به جاي اينکه از مردم حمايت کند،حمايت از ستم‌گراني دارند که در حق ملت ستم مي‌کنند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه داعش و تحرکات آنان را در ضمن سخنراني خود مدنظر قرار داد و اظهار کرد: به تعبير خود کلينتون داعش ساخته و پرداخته آمريکايي‌هاست. آمريکا داعش را ساخته و هر از چندگاهي براي رد گم کردن مي گويد داعش را زديم. ما که مي فهميم اينها بازي است. حال به برخي کشورهاي منطقه، برخي دولتهاي همسايه و برخي دولت هايي که اينها را تغذيه مي‌کنند خواهيم گفت که آتشي که شما روشن کرديد به چشم خودتان مي رود و ديري نخواهد پاييد که ديگر فريادتان اثري نخواهد داشت.
خاتمي خطاب به اين دولت ها اظهار کرد: شما اين چاه را براي امت اسلام درست کرديد و يک گروه کافر به معناي واقعي در اين 50 روز جنايت اسرائيل به غزه يک کلمه خطاب به صهيونيست ها چيزي نگفتند و حتي به صراحت اعلام کردند که ما يک مأموريت ديگر داريم ما که مي دانيم مأموريت شما مسلمان کشي و تحقق اهداف رژيم صهيونيستي و آمريکا در منطقه است.
خاتمي گفت: داعش به دست بسيجي ها و دولتمردان عراق و بسيجي هاي جهان اسلام از بين خواهد رفت و محو خواهد شد.
وي همچنين آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه را گرامي داشت و اظهار کرد: حوزه هاي علميه سرمايه اين ملت هستند سرمايه ملت دين مردم است و حوزه هاي علميه پاسداري از دين را برعهده دارند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران هفته پدافند را گرامي داشت.
به گزارش ايسنا خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه هاي نخست نماز جمعه، نيز با پيگيري موضوع سبک زندگي ديني در عرصه اجتماعي اظهار کرد: قرآن در سه مورد به تواصي دعوت مي‌کند که اولين آن تواصي به حق است در اين راستا تواصي مسئولان نظام نسبت به يکديگر مي تواند موضوع مهمي باشد با اين توضيح که شايسته سالاري مدنظر قرار بگيرد يعني ملاک خويش و قوم و همشهري و هم حزبي بودن نباشد بلکه ملاک حق باشد.
وي افزود: مردم هم از مسئولان بخواهند و سفارش به اين موضوع کنند که در گزينش ها حق را مدنظر قرار دهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |