پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3483 14:31 1393/04/25
حمايت دولت از فرجي‌دانا

حمايت دولت از فرجي‌دانا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حمايت دولت از فرجي‌دانا

حمايت دولت از فرجي‌دانا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


سخنگوي دولت با اشاره به تأکيد رئيس جمهور براي رفع مشکل پرداخت وام هاي ازدواج، از پرداخت وام هاي ازدواج بعد از تعطيلات عيد فطر خبر داد.
به گزارش ايسنا، محمد باقر نوبخت در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در جواب سوالي در رابطه با تفاوت آمارهاي اعلام شده در مورد وسعت خاک ايران از سوي سازمان جغرافيايي و مرکز آمار ايران، توضيح داد: اختلافاتي در مباني محاسباتي وجود دارد که آيا فقط خشکي‌ها را در نظر بگيريم يا مقداري از حريم آبي‌مان را نيز در وسعت کشور در نظر داشته باشيم، پس البته حتي يک وجب از خاک ميهن‌مان را نمي‌توانيم ناديده بگيريم که براي آن خون‌ها داده شده و من بررسي‌هاي لازم را در مورد اختلافات آماري مطرح شده انجام خواهم داد.
سخنگوي دولت در جواب سوالي در مورد برداشت دولت از صندوق توسعه ملي نيز تصريح کرد: مگر مي‌شود 4/1 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي برداريم و شش وزير ما استيضاح نشود. حتما در اين رابطه با آقاي نادران که اظهاراتي داشته‌اند صحبت مي‌کنم.
وي در رابطه با تامين منابع وام‌هاي ازدواج تصريح کرد: منابع وام‌هاي ازدواج از سپرده‌هاي قرض‌الحسنه تامين مي‌شود که اولويت‌بندي‌هاي لازم در اين رابطه در نظر گرفته مي‌شود.
نوبخت همچنين در پاسخ به پرسشي در مورد ديدار اخير اعضاي دولت با مقام معظم رهبري و تاکيدات ايشان بر مسائل فرهنگي و برنامه‌هاي دولت براي تحقق آنها، گفت: مقام معظم رهبري در اين ديدار بر موضوعات فرهنگي تاکيد داشتند و فرهنگ را تنها مربوط به دولت‌ها ندانستند؛ چرا که به اعتقاد ايشان فرهنگ از موضوعات مهم نظام است، بنابراين در اين رابطه توصيه‌هايي را نيز مطرح کرده‌اند که دستگاه‌هاي مربوطه به نحو شايسته آن را دنبال مي‌کنند.
سخنگوي دولت در رابطه با رسيدگي به مساله عفاف و حجاب نيز خاطرنشان کرد: دو شب گذشته وزير کشور برنامه‌هايشان براي پاسداشت عفاف و حجاب را به صورت مشروح توضيح دادند و در همين ارتباط مي‌گويم براي دولت مسائل ارزشي داراي اهميت ويژه است که پيگيري‌هاي لازم را در اين زمينه انجام مي‌دهند، البته گاهي در بين ارباب سلايق تفاوت نظرهايي در مورد چگونگي اثربخشي واکنش‌ها وجود دارد.
وي همچنين در مورد طرح مربوط به احزاب که اين روزها در مجلس مطرح شده است، تصريح کرد: روال کار رسيدگي در مجلس به اين صورت است که در خصوص هر يک از مواد و تبصره‌ها مخالفان و موافقان اظهارنظر مي‌کنند، پس اگرچه دولت با کليات يک طرح مي‌تواند موافق باشد اما هر جا در مورد قانون مربوط به احزاب ببينيم که با حقوق شهروندي مباينت دارد با آن مخالفت خواهد شد.
نوبخت همچنين در مورد حذف شدن اضافه کارها از حقوق بازنشستگان، گفت: از آقاي عسگري آزاد مي‌خواهم که به تفسير در اين رابطه گزارش دهند و دولت بر اين نکته تاکيد دارد که حقوق هيچ يک از کارکنان آن ضايع شود و البته اجراي قانون را نيز مدنظر دارند.
سخنگوي دولت همچنين در جواب سوالي در مورد سفر حسين فريدون به وين براي اين دوره از مذاکرات و بازگشت وي به ايران جهت ارائه گزارش به رييس‌جمهور و احتمال بازگشتش به وين جهت انتقال پيامي از سوي رييس‌جمهور به تيم مذاکره‌کننده، گفت: تيم مذاکره‌کننده با توجه به مباحثي که مطرح مي‌شود، در پاره‌اي از موارد لازم دارد که از مرکز استعلام کند؛ چرا که نمي‌توانند با نظر شخصي خودشان پيش روند. همان‌طور که وزراي امور خارجه شش کشور هم بعد از صحبت‌هايشان اعلام کردند که مي‌روند تا با دولت‌هايشان هماهنگي لازم را انجام دهند، چون در پاره‌اي از موارد لازم است سوالي مطرح کنند يا از اينجا نکته‌اي به آنها گفته شود.
وي همچنين در جواب سوالي در مورد لايحه دولت در رابطه با مطبوعات، گفت: هنوز اين موضوع در جلسه عمومي هيات وزيران مطرح نشده است و در صورتي که مطرح شود اعلام خواهند کرد.
نوبخت همچنين در جواب سوالي در مورد سهم توليد توضيح داد: در حال حاضر دو منبع براي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها داريم و چند محل براي مصرف آن نيز در نظر گرفته شده است.
سخنگوي دولت ادامه داد: يکي از اين منابع از محل افزايش قيمت‌هاي حامل‌هاي انرژي است که در تبصره 21 سقف اين عدد 48 هزار ميليارد تومان بوده است که البته ما به اندازه 48 هزار ميليارد تومان منبع اقدام به افزايش قيمت‌هاي حامل انرژي نکرده‌ايم و منبع ديگري که براي اين کار استفاده مي‌کنيم، بودجه عمومي است و 11 هزار و 300 ميليارد تومان از منابع بودجه عمومي براي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها کمک مي‌شود که در مجموع 59 هزار و 300 ميليارد تومان منبع در نظر گرفته شده است و مصارف آن نيز در حوزه‌هاي بهداشت و درمان، توليد و اشتغال و حمايت از خانواده‌هاي تحت پوشش سازمان بهزيستي و کميته امداد است.
نوبخت در جواب سوالي در مورد نابساماني نظام اداري کشور و گزارش‌هايي مبني بر جذب نيروهاي غيردولتي در دولت گذشته نيز گفت: در حال حاضر فشار بر اين است که ما بيکاي را از راه استخدام حل کنيم، در حاليکه ما به دنبال حل مساله بيکاري از طريق اشتغال و ايجاد فرصت شغلي در واحدهاي توليدي و صنعتي هستيم و اين کار در حال انجام است پس اينکه اين اقدامات با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مباينت داشته باشد، بايد بگويم سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هر جا راجع به منابع انساني برنامه‌ريزي مي‌کنند، منابع مالي هم ديده مي‌شود و چه سازمان مديريت و چه سازمان برنامه و بودجه در آينده تشکيل خواهد شد.
وي همچنين در رابطه با اقدامات دولت در حوزه قيمت‌گذاري، گفت: درست است که ما براي خروج از رکود سياست‌هايي داريم و کارهاي اساسي انجام مي‌دهيم اما نبايد به بهانه رسيدگي به اين کارهاي اساسي عده‌اي محدود از بنگاه‌هاي کسبه به بهانه افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، قيمت‌هايشان را به مردم تحميل کنند و در همين ارتباط لازم است بگويم شوراي رقابت دولتي نيست و استقلال نظر دارد.
سخنگوي دولت همچنين در جواب سوال ديگري در مورد استيضاح وزير علوم، گفت: حتما دولت از آقاي فرجي‌دانا حمايت مي‌کند و البته ايشان هم در مواردي که گفته شده است، بايد دقت نظر بيشتر داشته باشند اقدامات لازم را انجام خواهند داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |