چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 54288 12:04 1395/11/25
حل مشکل ترافیک تهران در گرو کاهش جذابیت خودروهای شخصی/ شهرهای ما خودرو محور هستند

حل مشکل ترافیک تهران در گرو کاهش جذابیت خودروهای شخصی/ شهرهای ما خودرو محور هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حل مشکل ترافیک تهران در گرو کاهش جذابیت خودروهای شخصی/ شهرهای ما خودرو محور هستند

حل مشکل ترافیک تهران در گرو کاهش جذابیت خودروهای شخصی/ شهرهای ما خودرو محور هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری آنا نوشت: مهرداد تقی‌زاده درباره آخرین اقدامات وزارت راه و معاونت حمل و نقل برای حل معضل ترافیک عنوان کرد: معتقدیم سه بخش حمل و نقل درون شهری، حومه و برون شهری داریم که این سه باید با یکدیگر مرتبط باشند. اتفاقی که در شهرهای ما می‌افتد این است که اشتباهاتی در سیستم حمل ونقل درون شهری مکررا در کلان شهرها تکرار می‌شود به همین علت هم مشکل ترافیک و آلودگی هوا همچنان به عنوان معضل باقی می‌مانند.

وی تصریح کرد: همه کشورها با مشکل ترافیک و آلودگی هوا روبرو هستند و این حجم زیاد خودرو ها در تمام دنیا وجود دارند، اما آنها توانسته‌اند تا معضلات سیستم حمل و نقل درون شهری خود را حل کنند.

تقی‌زاده با بیان اینکه آلودگی هوای شهر لندن در سال ۱۹۵۲ روزانه یک نفر کشته داشت، ادامه داد: اما با تدابیر لازم مشکل آلودگی هوای این شهر رفع شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این کشورها علاوه‌بر توسعه سیستم حمل و نقل عمومی خود جذابیت حمل و نقل عمومی را نیز به لحاظ کامل کردن شبکه، توسعه حمل و نقل، بالا بردن سرعت و ... بالا بردند و در مقابل جذابیت‌های استفاده از خودروی شخصی را نیز کاهش دادند. این در حالی است که ما اقدام نخست را انجام داده اما بخش دوم را نیز معکوس پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما جذابیت‌های حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی هم راستا با هم افزایش می‌یابد، بیان کرد: ما در شهرها خودرو محوری را رواج می‌دهیم.

به گفته وی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا جذابیت‌ خودروهای شخصی بالاتر از حمل و نقل عمومی است اما در این کشورها بیش از توسعه آزادراه و بزرگراه‌ها حمل و نقل عمومی پایه و اساس توسعه شهر قرار می‌گیرد.

وی گفت: روز گذشته مذاکره‌ای با یکی از متخصصان سوئدی درباره حل معضل ترافیک تهران داشتم که به گفته وی ترافیک سوئد بسیار بیشتر از شهر تهران است و ترجیح مردم برای اینکه در ترافیک نمانند استفاده از حمل و نقل عمومی است.

تقی‌زاده اضافه کرد: میانگین سرعت خودرو در استکلهم سوئد ۲۰ کیلومتر بر ساعت است و این کارشناس اذعان می‌کرد که مسئولان این شهر به دنبال راهکاری برای افزایش سرعت خودرو نیستند و آنها موظف به حمل انسان‌ها و نه خودروها هستند که این اقدام نیز با توسعه حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: برای حل بحران ترافیک شهری تهران و سایر کلان شهرها باید به طور جد از خودرو محور کردن شهرها دست کشیده و در مقابل توسعه حمل و نقل عمومی جذابیت استفاده از خودروهای شخصی را نیز کاهش دهیم تا بدین ترتیب بتوانیم در معضل ترافیک و آلودگی هوا غلبه کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |