پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 73299 13:57 1396/08/30
حسن هانی‌زاده عنوان کرد: آزادسازی البوکمال، پایانی بر طرح تغییر شطرنج سیاسی خاورمیانه

حسن هانی‌زاده عنوان کرد: آزادسازی البوکمال، پایانی بر طرح تغییر شطرنج سیاسی خاورمیانه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حسن هانی‌زاده عنوان کرد: آزادسازی البوکمال، پایانی بر طرح تغییر شطرنج سیاسی خاورمیانه

حسن هانی‌زاده عنوان کرد: آزادسازی البوکمال، پایانی بر طرح تغییر شطرنج سیاسی خاورمیانه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نوشت: پیروزی جبهه مقاومت بر گروهک تروریستی تکفیری داعش در البوکمال، به منزله شکست سیاست‌های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تلقی می‌شود که هدف آن‌ها از این ائتلاف، مقابله با ایران، حزب‌الله و دولت سوریه بوده که مبارزه با داعش فقط بهانه‌ای برای تثبیت مداخلات خود در امور داخلی کشورها و بحران‌آفرینی‌های جدید در این منطقه بوده است. شکست داعش در البوکمال هرچند به معنی بن‌بست مواجه شدن پروژه منطقه‌ای آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه محسوب می‌شود اما این احتمال وجود دارد که دوباره آن‌ها برای ایجاد بحران‌های جدید در منطقه، پروژه‌های بعدی را طرح‌ریزی کنند.

پیروزی در البوکمال، نقشه دشمنان برای تغییر جغرافیای خاورمیانه را خنثی کرد

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا در تحلیل پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در البوکمال و آینده تحولات منطقه گفت: آن‌چه که در البوکمال اتفاق افتاد در واقع پیروزی نهایی محور مقاومت بر جبهه استکبار جهانی بود. با توجه به اینکه در طول هفت سال بحران سوریه، مثلث شرارت یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای تغییر شطرنج سیاسی منطقه طرحی را در این خصوص به وجود آوردند و به دنبال اجرایی کردن آن بودند. وی ادامه داد: این مثلث شوم با ایجاد ۱۳۰ گروهک تروریستی از جمله داعش برای تغییر وضعیت منطقه و سرنگونی دولت سوریه و همچنین تضعیف محور مقاومت، در واقع در سوریه طرحی را ایجاد کردند اما با حضور قدرتمندانه‌ جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله و همچنین نیروهای مردمی، طرح آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شد و در حقیقت الان محور مقاومت بعد از مجاهد‌ت‌ها و تقدیم صدها شهید به پیروزی دست یافت. هانی‌زاده افزود: پیروزی در البوکمال و پاکسازی این شهر مرزی استراتژیکی موجب شد که داعش از این منطقه حساس بیرون رانده شود تا شطرنج خاورمیانه بر اساس اهداف این مثلث شرارت پیش نرود. پیروزی محور مقاومت در حقیقت موجب شده بار دیگر همانند سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه که اسرائیل که شکست بزگی را متحمل شد، در البوکمال هم این شکست تکرار شود.

دشمنان به دنبال آغاز فاز جدید ناامنی در منطقه هستند

وی درباره پروژه‌های بعدی دشمنان پس از داعش برای ایجاد بحران‌های امنیتی جدید در منطقه گفت: به نظر می‌رسد بعد از پیروزی جبهه مقاومت، فاز جدیدی از بحران سازی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان علیه محور مقاومت آغاز شود و آنچه که اخیرا در لبنان رخ داد و همچنین استعفای ناگهانی سعد حریری و حمله شدید مثلث شرارت علیه حزب‌الله و علاوه بر آن نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب، در چارچوب سناریوی جدیدی است که محور شرارت پس از شکست در مقابل جبهه مقاومت دنبال می‌کنند. هانی‌زاده در پایان افزود: آمریکا و متحدان منطقه‌ای او در راستای آغاز فاز جدیدی از بحران در منطقه قرار است که در شورای امنیت سازمان ملل طرحی را مطرح کند و حزب‌الله را رسماً در شورای امنیت به عنوان یک سازمان تروریستی ذیل بند ۷ منشور سازمان ملل قرار دهند که امید می‌رود با توجه به هوشمندی فرماندهان ایرانی و همچنین همکاری سوریه، ایران،عراق و لبنان این طرح هم با شکست مواجه شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |