شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 67800 18:08 1396/06/05
حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در اپل در حال پیگیری است

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در اپل در حال پیگیری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در اپل در حال پیگیری است

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در اپل در حال پیگیری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر ارتباطات در حاشیه نخستین همایش کوانتومی مطرح کرد:

گروه امورزیربنایی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهمیت فناوری کوانتوم در دنیای امروز تاکید کرد و گفت:در این عرصه باید با مراکز بین المللی دنیا ارتباط برقرار کنیم. محمد جواد آذری جهرمی در نخستین همایش ملی فناوری کوانتومی به تشریح اهمیت ویژه فعالیت در عرصه کوانتوم پرداخت و اظهارکرد: باید از زیرساخت های مربوط به کوانتوم حمایت و با مراکز بین المللی دنیا ارتباط برقرار کنیم.

برخی کانال های تلگرامی غیراخلاقی مسدود شد

بر اساس گزارش های منتشر شده در خبرگزاری ها، وی در حاشیه این همایش فناوری کوانتومی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت فیلترینگ کانال های تلگرامی که محتوای غیراخلاقی دارند، اظهارکرد: ملاحظات فرهنگی و حاکمیتی بر عرصه فضای مجازی برای ما اهمیت زیادی دارد. آذری جهرمی با بیان این که دادستانی فهرست هشت هزار کانال نامناسب را برای برخورد با آنها به این وزارتخانه ارسال کرد، گفت: بخشی از این کانال ها مشمول مسایل غیراخلاقی و غیراسلامی بودند که مسدود شدند و ما آن را به دادستانی اعلام کردیم. وی افزود: کشاندن این موضوع ها در عرصه رسانه و فضای مجازی و گفتن این مطلب که چه تعداد کانال باز و چه تعداد بسته است، مشکلی را حل نمی کند بنابراین به جای دعوا کردن در عرصه رسانه باید هماهنگی های لازم را انجام دهیم. آذری جهرمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اختلاف نظر قوه قضاییه و وزارت ارتباطات در موضوع فیلترینگ گفت: فیلترینگ از سوی قانون مشخص شده است و اختلاف نظری هم وجود ندارد. وی افزود: فیلترینگ نیازمند حکم مستقیم قاضی یا مصوبه کارگروه تعیین مصادیق است بنابراین در این مورد اختلافی وجود ندارد و تنها در بعضی موارد همچون رای گیری آنلاین که در واقع آن هم اقتضای خود را دارد اختلاف وجود دارد که در نشست های آتی این مشکل را حل می کنیم. وزیر ارتباطات گفت: اقدام اخیر دولت آمریکا و فشار بر شرکت اپل برای حذف اپلیکیشن های ایرانی، مقابله با حرکت ایران در عرصه تکنولوژی و ایجاد خدمت است. وی افزود: در این رابطه وزارت خارجه و ارتباطات در حال پیگیری موضوع است و امیدواریم معضل ایجاد شده، رفع و مشکل ارایه دهندگان خدمات در عرصه فناوری های فضای مجازی حل شود.

دنیا در حال تحول به وسیله فناوری ۵G است

آذری جهرمی گفت: وزارت ارتباطات با همه امکانات خود، از توسعه در حوزه پژوهش های کوانتومی در کشور، حمایت می کند. وی با اشاره به اینکه دنیا در حال تحول و تغییر به وسیله فناوری ۵G است، تاکید کرد: ۵G زیرساخت اساسی فناوری اینترنت اشیا است که همه چیز را به شبکه های ارتباطی و فناوری متصل می کند و با این فناوری آینده نسل بشر دچار تغییر و تحولات گوناگونی می شود. وی تصریح کرد: فناوری اینترنت اشیا منابع را بهینه می کند و هوشمندسازی به همه عرصه های زندگی بشر وارد می شود و صنعت، اقتصاد، کشاورزی و سبک زندگی انسان ها را متحول می کند. وزیر ارتباطات با بیان اینکه دنیا در حال ورود به این عرصه است، گفت: در بسیاری کشورها، مدل های مفهومی درباره اینترنت اشیا توسعه پیدا کرده و در کشاورزی و صنعت نوشیدنی ها، برای سلامتی انسان تاثیر بسیاری داشته است.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |