شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 68359 14:46 1396/06/13
حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: بهره‌مندی تمام وزارتخانه‌ها و نهادها از خدمات وقف

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: بهره‌مندی تمام وزارتخانه‌ها و نهادها از خدمات وقف

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: بهره‌مندی تمام وزارتخانه‌ها و نهادها از خدمات وقف

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: بهره‌مندی تمام وزارتخانه‌ها و نهادها از خدمات وقف

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه آینده پژوهی در برنامه‎های دینی و قرآنی سازمان اوقاف گفت: یکی از موضوعاتی که در سازمان اوقاف پیش‌رو داریم بحث‎های پژوهشی و آینده‎نگر در حوزه‎های مختلف از جمله قرآن، امام‎زادگان و بقاع متبرکه و همچنین در حوزه وقف است.

وی ادامه داد: کارهایی در گذشته انجام شده که برنامه‎های امروز را محقق کرده و یقینا در این عملیاتی شدن، آینده‌‌پژوهی و برنامه‌ریزی مداوم انجام شده است، که ثمره و نتیجه آن را امروز در برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت‎های مختلف فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف شاهد هستیم؛ از این جهت یکی از کارهایی که باید به آن توجه بیشتری شود موضوع آینده‎پژوهی در برنامه‎های دینی و قرآنی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‎ریزی‎ها ما در حوزه وقف، پیشرفت فرهنگی است، تصریح کرد: در سطح کشور همه وزارتخانه‎ها، نهادها و سازمان‎ها از موقوفات بهره‎مند شده‎اند، که همه این همکاری‎ها با آینده‎پژوهی محقق شده است؛ در این راستا تلاش می‎کنیم با یاری همدیگر فرهنگ وقف را در جامعه احیا کنیم.

 

برنامه‎ریزی صحیح در اجرای نیات موقوفات

حجت‌الاسلام محمدی برنامه‎ریزی صحیح در اجرای نیات موقوفات را یکی دیگر از خدمات سازمان اوقاف و برکات وقف در کشور دانست و اظهار کرد: وقف سرمایه‌ای همیشگی و ماندگار‌ است که باید ضمن مدیریت و برنامه‎ریزی صحیح در اجرای نیات واقفین، در کنار سایر خدمات ازجمله کمک به ایتام و مستمندان، ازدواج و کمک به معلولین، جوانان را با فرهنگ وقف و معارف آن آشنا کنیم.

 

موقوفاتی که ۱۵۰ نسل از آن استفاده کردند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه وقف سرمایه‌ای بزرگ برای نسل‌های آینده است، ادامه داد: باید با آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی صحیح کاری کنیم که منابع وقف به تمامی نسل‎ها برسد. امروز موقوفاتی در کشور وجود دارد که مربوط به چند قرن قبل است که تاکنون حداقل بیش از ۱۵۰ نسل از آن استفاده کرده‌اند و امروز از خدمات آن بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: امروز تمامی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌‌ها و نهادها از خدمات مختلف وقف بهره‌مند هستند و ما می‌خواهیم با توجه به همین برنامه‎ریزی‎های انجام شده، کار کنیم تا همه مسئولان و مردم ضمن معرفی وقف به عنوان یک حکم الهی، نگاه ویژه‌ای را در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی داشته باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |