جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 75170 14:37 1396/10/04
حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد: کادرسازی سیاسی در کشور از مسیر تحزب میسر است

حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد: کادرسازی سیاسی در کشور از مسیر تحزب میسر است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد: کادرسازی سیاسی در کشور از مسیر تحزب میسر است

حجت‌الاسلام اکرمی مطرح کرد: کادرسازی سیاسی در کشور از مسیر تحزب میسر است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، درباره معضل خلأ کادرسازی سیاسی و تربیت نیروی سیاسی و مدیریتی برای آینده کشور و چرایی کمرنگ بودن نقش احزاب در حل این معضل گفت: یکی از ریشه‌‌های اصلی این معضل همین محور نبودن احزاب در کشور است. یک ذهنیت منفی تاریخی در بین ایرانیان نسبت به حزب و فعالیت حزبی وجود دارد که آن هم به دلیل برخی احزاب و عملکرد آنها مانند حزب رستاخیز، ایران نوین، توده و ... است که همگی دولتی یا وابسته به خارج بودند.

نخبگان در جهت نهادینه شدن حزب و تغییر ذهنیت منفی مردم نسبت به فعالیت حزبی برنامه‌ریزی کنند

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی شهید بهشتی، مرحوم هاشمی رفسنجانی و سایرین حزب جمهوری اسلامی را دایر و فعالیت حزبی را آغاز کردند اما پس از شهادت دکتر بهشتی، سایرین دیگر آن مسیر را ادامه ندادند و به این ترتیب حزب جمهوری اسلامی پس از مدتی منحل شد. احزاب دیگر هم به دلیل اینکه کشور مبتلا به انواع و اقسام مشکلات و گرفتاری‌های داخلی و خارجی بود نتوانستند به شکل مطلوبی به نیروشناسی، نیرویابی، نیروسازی و ... بپردازند و این خلأ به نوعی تا به امروز تداوم یافته است.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: راه‌حل این معضل هم آن است که نخبگان و فرهیختگان عالمانه و عاقلانه در جهت نهادینه شدن احزاب و تغییر ذهنیت منفی مردم نسبت به تشکل و حزب برنامه‌ریزی کنند تا پس از گذشت مدت زمانی مسئله تحزب و حزب‌محوری در کشور جا بیفتد و احزاب نیروهای شایسته را شناسایی، تربیت و برای به دست گرفتن امور مدیریتی به جامعه معرفی کنند.

بداخلاقی سیاسی ریشه در نشناختن درد جامعه و نداشتن درک درست از جهان دارد

اکرمی با کم‌اثر دانستن نقش احزاب در کمرنگ ساختن بداخلاقی‌های سیاسی، آن را مرتبط به عوامل دیگری دانست و گفت: بداخلاقی‌های سیاسی مافوق تحزب و تشکل است و ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: بداخلاقی سیاسی به این دلیل است که افراد مبتلا به آن یا درد جامعه را ندارند یا درک درستی از جامعه و جهان ندارند. درد امروز جامعه بیکاری، فقر، اعتیاد و ... است و این افراد چون درد جامعه را ندارند و آن را نمی‌فهمند و لذا حرف‌های بی‌حساب می‌زنند و جنجال‌آفرینی می‌کنند.

وی اضافه کرد: از طرفی این افراد چون درک درست و واقع‌بینانه‌ای از شرایط جهانی ندارند حرف‌های بی‌‌پشتوانه می‌زنند و نمی‌دانند چگونه باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد. به همین جهت مسائل فرعی و حاشیه‌ای و اختلاف سلیقه‌ها به مسئله اصلی تبدیل شده و برجسته می‌شود و این بداخلاقی‌ها روی می‌دهد.

اکرمی با بیان اینکه راهکار ریشه‌ای و اصلی حل این بداخلاقی‌ها آگاه‌سازی و تبیین مسائل به شکل درست برای جامعه است، گفت: در این صورت به تدریج توجه جامعه نیز از مسائل جزئی به سمت مسائل اصلی و کلان تغییر جهت پیدا کند و این افراد نیز مجبور می‌شوند دست از جنجال‌آفرینی، بداخلاقی و حاشیه‌سازی دست بردارند زیرا خریداری برای حرف‌های خود پیدا نمی‌کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |