شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4883 14:49 1393/05/31
جذب نیرو در برخی از بیمارستان های زیان ده هزینه دولت را دو چندان کرد

جذب نیرو در برخی از بیمارستان های زیان ده هزینه دولت را دو چندان کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جذب نیرو در برخی از بیمارستان های زیان ده هزینه دولت را دو چندان کرد

جذب نیرو در برخی از بیمارستان های زیان ده هزینه دولت را دو چندان کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دلیل جذب نیرو در برخی از بیمارستان های زیان ده در دوره گذشته، هزینه های دولت در این بخش دوچندان شده است.
 به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در آیین بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی آیت الله طالقانی چالوس افزود: امروز به دلیل کمبود امکانات، تجهیزات و نبود پزشکان متخصص، در توزیع بیماران تناسبی وجود ندارد و برخی از بیمارستان ها در حقیقت زیان ده هستند و هزینه زیادی بردوش دولت می گذارند.
وی بیان کرد: دولت در برقراری عدالت و استفاده تمام مردم از خدمات درمانی و بهداشتی در همه نقاط کشور عزمی جدی دارد.
قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: پراکندگی حوزه جغرافیایی و جمعیت از مشکلاتی است که مانع ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم می شود و در این زمینه با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی داریم.
وزیر بهداشت ادامه داد: بسیاری از بیمارستان ها نیز در حال نوسازی است.
وی یکی از دلایل پایین بودن ضریب اشتغال در برخی از بیمارستان های کشور را پراکندگی جمعیت دانست و گفت: امروز بیمارستان هایی که دارای ۷۰۰ تا پنج هزار تختخواب هستند، به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه خواهند بود.
وی با اشاره به راه اندازی ۱۵ پایگاه هوایی در کشور در آینده ای نزدیک، قول مساعد داد تا در استان مازندران نیز چنین پایگاه هایی با همکاری دستگاههای نظامی و انتظامی راه اندازی شود.
هاشمی تجمیع خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی را موثرترین راهکار در ارائه خدمات مطلوب به بیماران عنوان کرد و گفت: امروز برای اینکه خدمات در بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی متناسب و دارای تراز مثبت باشد، باید چنین اقدامی انجام شود.
وی علت ۵۰ درصد از مرگ و میرهای کشور را سکته و حدود ۴۰ درصد را ناشی از بیماری قلبی و عروقی دانست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فرآیند اجرای پزشک خانواده در کشور انتقاد کرد و گفت: طبق برنامه چنین طرحی می بایست حدود ۱۰ تا ۱۵ سال به طول می انجامید اما در برخی از استان ها بویژه مازندران این طرح حدود سه ماهه اجرا شد.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری بخش عمده ای از مشکلات بهداشتی و درمانی در حوزه های مختلف بویژه کمبود نیروی انسانی، کادر درمانی، مکمل های غذایی و افزایش ۳۵۰ قلم دارو با برنامه ریزی های انجام شده، حل و فصل شود.
قاضی زاده هاشمی با گرامیداشت هفته دولت، به خدمات دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: از زمان استقرار این دولت موفقیت های زیادی در بخش های مختلف حاصل شد به نحوی که امروز شاهد رضایتمندی مردم هستیم.
وی هم افزایی سازنده با کشورهای منطقه، کاهش نرخ تورم، ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و از همه مهم تر ایجاد آرامش در جامعه را از جمله خدمات دولت یازدهم برشمرد.
وزیر بهداشت گفت: این دولت به دلیل انعکاس ندادن برخی از خدمات آن از سوی رسانه ها مظلوم واقع شده که باید دراین حوزه از سوی مسوولان رسانه ها تلاش های زیادی صورت گیرد.
وزیر بهداشت در پایان از بخش های مختلف بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس دیدن و از بیماران عیادت کرد.
بیمارستان فوق تخصصی ۱۶۰ تختخوابی آیت الله طالقانی چالوس روز جمعه و در آستانه هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستان چالوس و شهرهای غرب مازندران بهره برداری شد.
این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۰ هزار و ۶۵۱ متر مربع احداث شده است.
هزینه ساخت بیمارستان جایگزین آیت الله طالقانی چالوس ۲۵۰ میلیارد ریال و هزینه خرید تجهیزات آن ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است.
این بیمارستان دارای بخش های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن،ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.
این مرکز دارای بخش های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی سی یو، پست سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و اورژانس است.
شهرستان چالوس در غرب استان مازندران، از شمال به دریای خزر، جنوب به استان تهران، از غرب به شهرستان عباس آباد و از شرق به شهرستان نوشهر متصل است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |