جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 93564 16:15 1397/10/12
جایگاه ایران در شرایط پسابحرانی منطقه محکم‌تر از قبل می‌شود

جایگاه ایران در شرایط پسابحرانی منطقه محکم‌تر از قبل می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جایگاه ایران در شرایط پسابحرانی منطقه محکم‌تر از قبل می‌شود

جایگاه ایران در شرایط پسابحرانی منطقه محکم‌تر از قبل می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره برخی تحلیل‌ها مبنی بر جدایی سوریه از محور مقاومت در دوران پسابحران و بازگشت به دامان جهان عرب گفت: سوریه جدید مولود مقاومت است و از مقاومت متولد شده و اگر مقاومت نبود سوریه‌ای هم نبود. حال وقتی که سوریه حلاوت آزادگی و ایستادگی در سایه مقاومت حس کرده چطور می‌تواند از محور مقاومت فاصله بگیرد.

جدایی سوریه از محور مقاومت غیر ممکن است

وی ادامه داد: سوریه پیش از این هم در جبهه مقاومت و در ضدیت با اسرائیل قرار داشته است. در واقع سوریه قبل از این بحران حدودا هشت ساله محل رشد و نمو نیروهای انقلابی و تردد حزب‌الله بود. پس از اینکه دنیای استکبار هم این مصیبت‌ها را به سوریه تحمیل کرد، سوریه توانست در سایه مقاومت بینی مستکبران جهانی، مرتجعان منطقه‌ای و تکفیری‌ها را به خاک بمالد، پس چگونه می‌تواند از مقاومت جدا شود و لذا این امری غیر ممکن است.

حقیقت‌پور اظهار کرد: به نظر من سوریه تازه امروز خود را پیدا کرده و مسئولان سوری باید تلاش کنند این روحیه مقاومت را همواره زنده نگه دارند و در توسعه جبهه مقاومت در منطقه کوشش بیشتری کنند.

جایگاه ایران در سوریه محکم‌تر از قبل خواهد بود

مشاور رئیس مجلس درباره آینده روابط ایران و سوریه و امکان تأثیرگذاری برخی دولت‌های عربی با احیای روابط با سوریه بر کاهش سطح روابط تهران و دمشق گفت: کشورهای عربی که در طی این بحران از هر اقدام جنایتکارانه‌ای علیه دولت و ملت سوریه کوتاهی نکردند امروز سرشکسته به سوریه برمی‌گردند و این خود نوعی اعتراف به شکست و پذیرش بشار اسد به منزله رئیس جمهور قانونی سوریه است.

وی تأکید کرد: اتفاقا از این به بعد جایگاه جمهوری اسلامی ایران به منزله دوست و متحد استراتژیک صادق و وفادار سوریه نه تنها ضعیف‌ نخواهد شد بلکه محکمتر از قبل خواهد شد و این موقعیت در بین انقلابیون و گروه‌های مقاومت نیز رفیع‌تر و غیر قابل جایگزین‌تر از قبل می‌شود.

حقیقت‌پور بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بهترین جایگاه را در بین مردم منطقه و نیروهای انقلابی جهان اسلام دارد. البته از این به بعد نوع حضور ما در منطقه و به ویژه سوریه بیشتر برای عمران، آبادنی و بازسازی خواهد بود و از این مسیر در کنار مردم و دولت خوب سوریه خواهیم بود.

مشاور رئیس مجلس در پایان اظهار کرد: در واقع کمک‌های همه‌جانبه ایران به ملت‌های منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان و فلسطین نشان می‌دهد که ایران برخلاف ادعاهای کشورهای عربی، در عمل و در صحنه میدانی، چه نظامی و چه عمرانی، حامی کشورهای منطقه و تأمین‌کننده امنیت و ثبات آنها در کنار توسعه اقتصادی این کشورهاست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |