شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 57034 19:08 1396/01/14
جاده رکورددار جدول حمل و نقل شد

جاده رکورددار جدول حمل و نقل شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جاده رکورددار جدول حمل و نقل شد

جاده رکورددار جدول حمل و نقل شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

جهان اقتصاد وضعیت حمل و نقلی مسافران در نوروز ۹۶ را بررسی کرد

گروه امورزیربنایی-در حالی حمل و نقل جاده ای درسال جاری رکورد سایر شقوق حمل و نقلی را شکسته است که در گزارش های منتشر شده در این باره، علی رغم افزایش ۱۱ درصدی، تصادفات جاده ای نیز کاهش ۸ درصدی را تجربه کرده است. در بخش حمل و نقل ریلی هم با اعزام ۳۶۰۰ رام قطار، یک میلیون و پانصد هزار نفر از این طریق جا به جا شدند. در بخش حمل و نقل هوایی نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقداماتی که در دوران پسابرجام و خرید هواپیما از غول های بزرگ هوایی خریداری شد، با آمار بیش از ۲۵ هزار پرواز امسال رشدی ۱۴درصدی تجربه شد که در ادامه آمار هر یک از آنها به تفکیک در ایام نوروز ۹۶ آورده می شود. 

افزایش ۱۱ درصدی سفرهای نوروزی جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی از مرکز مدیریت راه‌های کشور بازدید کرد و در این بازدید اعلام شد ۱۲۹ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۶۷۲ تردد در ایام نوروزی ثبت شده است. به گزارش جهان اقتصاد، عباس آخوندی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: دوربین‌های ثبت تردد در جاده‌های منتهی به تهران نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰۰ هزار خودرو در روزهای پایانی تعطیلات به تهران بازمی‌گردند. در این بازدید رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور به ارایه گزارشی از سفرهای نوروزی پرداخت و گفت: در ایام نوروز دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای تعداد ۲۷۷ هزار و ۹۸۹ مورد تخلف رانندگی را ثبت کرده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به روز ۲۸ اسفند بوده است. همچنین بیشترین تردد در جاده‌های کشور درهفتم فروردین ماه صورت گرفته است. در عین حال در ایام نوروز ۵۹۲ هزار و ۱۴۶ سفر با صورت وضعیت از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای انجام شده و از طریق آنها ۶ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۸۵۷ نفر جا به جا شده‌اند. یادآور می‌شود سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۸ درصدی تصادفات جاده‌ای

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در تعطیلات ایام نوروز با افزایش ۱۱ درصدی سفر در سطح جاده‌های کشور مواجه شدیم، گفت: علی رغم افزایش تعداد سفر، میزان تصادفات جاده‌ای تا ۸ درصد کاهش پیدا کرد. عبدالهاشم حسن‌نیا با اشاره به استان‌هایی که بیشترین مسافر را پذیرا بودند گفت: استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی بیشترین تعداد مسافر در ایام نوروز را داشتند. حسن‌نیا افزود: از دیگر نکات قابل توجه سفرهای نوروزی امسال این بود که طول سفر کاهش پیدا کرد و طول سفرهای جاده‌ای چیزی حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلومتر بود. معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به انتشار اخبار مبنی بر اینکه در ایام نوروز آمار هر ۶۰ دقیقه یک کشته به هر ۷۰ دقیقه یک کشته کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: معتقدم این ادعاها مبنای علمی ندارد و ما باید با شاخص و ملاک بین‌المللی میزان و تعداد کشته‌های جاده‌ای را بررسی کنیم. وی افزود: باید توجه داشته باشیم که میزان تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز امسال در حالی کاهش پیدا کرده است که شرایط جوی در طول این ایام همچنان زمستانی بود. حسن‌نیا افزود: همچنین در حالی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که در طول سال ۹۵، یک و نیم تا دو میلیون خودروی جدید وارد سطح جاده‌های کشور شد که همین موضوع باعث افزایش تقاضای سفر می‌شود.

اعزام ۳۶۰۰ رام قطار در ایام نوروز

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران از اعزام ۳۶۰۰ رام قطار در فاصله ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ۹۶ خبر داد و به صورت ویدئو کنفرانس در جریان عملکرد نواحی راه‌آهن خراسان، آذربایجان و اصفهان قرار گرفت. عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به جابجایی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند توسط ناوگان ریلی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان تمام توان خود را برای برقراری سفری ایمن به کار گرفتند. وزیر راه و شهرسازی با حضور در ستاد سفرهای نوروزی شرکت راه‌آهن از طریق ویدئو کنفرانس با نواحی راه‌آهن خراسان، آذربایجان و اصفهان ارتباط برقرار کرد و جزییات ارایه خدمات ریلی در این نواحی را جویا شد. محمد هادی ضیایی مهر مدیرکل ناحیه خراسان شرکت راه‌آهن در این ارتباط  تصویری از جابه جایی ۷۲۰ هزار مسافر توسط ۱۶۹۲ رام قطار در ایام نوروز در مسیر مشهد مقدس خبر داد. وی افزود: سیر قطارها در مسیر تهران- مشهد از ۱۱ساعت و نیم درسال ۹۵ به ۱۰ساعت درسال ۹۶ کاهش یافته است. ضیایی مهر همچنین یادآور شد: ناوگان ریلی مسیر مشهد ۶سال جوان‌تر شده و میانگین سن قطارها در این مسیر به ۲۴ سال رسیده است. مدیرکل راه‌آهن ناحیه خراسان تصدیق کرد: افتتاح پروژه‌های ریلی در مسیر مشهد موجب کاهش تاخیرها از مبدا به میزان ۷۰ درصد و تاخیرهای ورودی به ایستگاه به میزان ۳۶ درصد کاهش شده است.

انجام بیش از ۲۵هزار پرواز در کل فرودگاه‌های کشور

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام حدود ۷۰ درصد پروازهای امسال در سه فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید ۲۵هزار و ۵۴۹ پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است. حسین اسفندیاری در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار تجمعی از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید ۲۵هزار و ۵۴۹ پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است که حاکی از رشد ۱۴ درصدی در نشست و برخاست هواپیما است. وی با اعلام اینکه طی این مدت در فرودگاه مهرآباد ۶ هزار و ۸۵۲ پرواز انجام و ۸۳۰ هزار و ۴۲۳ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند، گفت: در فرودگاه مهرآباد به رشد ۱۵ درصدی در نشست و برخاست هواپیما رسیدیم. به گفته اسفندیاری در فرودگاه مشهد نیز حدود ۳ هزار و ۶۲۶ پرواز انجام شده است که نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی پروازها است. ‌قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین خبرداد که در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز با انجام ۳ هزار و ۹۱۳ پرواز شاهد رشد ۱۴ درصدی در آمار پروازی این فرودگاه هستیم. وی با اعلام اینکه این سه فرودگاه چیزی حدود ۷۰ درصد کل پروازهای ایام نوروز را انجام داده‌اند، ادامه داد: این درحالی است که مجموعه پروازها در سال ۹۵ در مجموع ۲۲ هزار و ۴۱۱ پرواز بوده است که در مقایسه با آمار بیش از ۲۵ هزار پروازی امسال رشدی ۱۴ درصدی را تجربه کرده‌ایم.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |