پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1910 15:12 1393/02/29
ثبات نسبي بازار سهام در 2 ماه آينده

ثبات نسبي بازار سهام در 2 ماه آينده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ثبات نسبي بازار سهام در 2 ماه آينده

ثبات نسبي بازار سهام در 2 ماه آينده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمايه : مدير عامل تامين سرمايه آرمان پيش بيني کرد در 2 ماه آينده ثبات نسبي در بازار سرمايه ايجاد و بعد از توافق جامع هسته اي، بازاري مثبت و معقول تا پايان سال ايجاد شود ‎.
‎جمالي مدير عامل تامين سرمايه آرمان، به وضعيت فعلي بورس اشاره کرد و گفت: به نظر مي رسد کليه حوزه هاي اقتصادي کشور و فعالان بخش هاي مختلف، تصميمات کلان و مهم خود را به بعد از تعيين تکليف پرونده هسته اي و روشن شدن وضع تحريم ها موکول کرده اند، زيرا اين موضوع بسيار کليدي و مهم بوده و در برنامه ريزي هاي اقتصادي به دليل اينکه منجر به مشخص شدن قيمت سکه و ارز مي شود، تاثير گذار است‎.
‎وي افزود: به اين ترتيب به نظر مي رسد تا زماني تکليف مذاکرات هسته اي در تيرماه روشن شود، بازار سرمايه و ساير بازارها همچون ارز، طلا و مسکن در يک ثبات نسبي به سر خواهند برد‎.
‎اين کارشناس بازار سرمايه تصريح کرد: علاوه بر اين پيش بيني مي شود با توجه به اينکه در 8 سال دولت سابق عموما صنايعي رشد کردند که با قيمت دلار و قيمت هاي جهاني ارتباط مستقيم داشتند و صنايعي همچون خودروسازي ها، بانکها و دارويي ها از افزايش قيمت ارز آسيب ديدند، اين صنايع در دولت جديد پتانسيل رشد و شکوفايي را پيدا کنند‎.
‎جمالي با بيان اينکه بيشترين رشد در سال جاري به شرکتهاي خودروسازي و صنعت بانکداري متعلق است، عنوان کرد: اين در حالي است که بعد از توافق جامع هسته اي و با توجه به کاهش ريسک سياسي کشور و ورود سرمايه گذاران خارجي در پروژه هاي مختلف نفت و گاز،به نظر مي رسد که نرخ بازده مورد انتظار اقتصاد کشور کاهش يافته و سود شرکتها افزايش يابد‎.
‎مدير عامل تامين سرمايه آرمان اظهار کرد: بنابراين اگر توافق جامع هسته اي حاصل شود، پيش بيني مي شود که بهترين بازار ، بورس باشد درغير اين صورت شاهد تلاطم هايي به سمت بازار طلا و ارز خواهيم بود. به طوري که اگر مذاکرات در مسير انتظارات حرکت نکند نقدينگي و سرمايه سرگردان مي تواند به سمت بازارهاي غير مولد حرکت کند‎.
‎وي يادآور شد: بازار سرمايه در روز شنبه افت موقتي را تجربه کرد زيرا تصور مي کرد که روند مذاکرات هسته اي بهبود مي يابد ولي با اين حال صف فروش بسياري از شرکتها جمع شد و بازار به سمت تعادل پيش رفت. بنابراين اثر مذاکرات در بازار به اتمام رسيده است و از اين پس بازار متعادل تري خواهيم داشت‎.
‎به گزارش سنا ، وي تاکيد کرد:بدين ترتيب پيش بيني مي شود که از اين پس بازار سرمايه در يک ثبات نسبي به سر برده و افت و رشد قابل توجهي در بازار مشاهده نشود. بر اين اساس در کوتاه مدت و تا 2 ماه آينده ثبات نسبي در بازار ايجاد شده و بعد از توافق جامع هسته اي در تير ماه، يک بازار  منطقي تا پايان سال ايجاد شود.‏



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |