شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 72976 19:10 1396/08/23
تولید طلای زرشوران ماهانه از مرز ۱۰۰ کیلوگرم گذشت

تولید طلای زرشوران ماهانه از مرز ۱۰۰ کیلوگرم گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولید طلای زرشوران ماهانه از مرز ۱۰۰ کیلوگرم گذشت

تولید طلای زرشوران ماهانه از مرز ۱۰۰ کیلوگرم گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس هیأت عامل ایمیدرو:

گروه تولید-به گفته رییس هیأت عامل ایمیدرو، ذخیره طلای معدن زرشوران ۳۰ تن افزایش یافته است. به گزارش جهان اقتصاد، مهدی کرباسیان در جلسه بررسی عملکرد طلای زرشوران که در محل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در شهرستان تکاب برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: میزان تولید طلا در یک ماه اخیر از مرز ۱۰۰ کیلوگرم نیز گذشت. وی با یادآوری اینکه کارخانه زرشوران در دوران تحریم و بدون بهرمندی از تکنولوژی‌های خارجی آغاز به کار کرد، گفت: خوشبختانه با توجه به آمارهای اعلام شده به خصوص در زمینه میزان تولید طلا، پیشرفت‌هایی را در این مجموعه شاهد هستیم. رییس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه افزایش ذخیره طلای زرشوران، این مجموعه را در رده معادن با کلاس جهانی قرار داد، تصریح کرد: سال گذشته مواد پشت کارخانه تا فرصت استخراج، یک ماه بود اما اکنون این بازه زمانی تا ۱۱ ماه افزایش یافته است.

اجرای برنامه فاز دوم فرآوری طلا

براساس گزارشی که ایمیدرو منتشر کرده است، کرباسیان همچنین از اجرای برنامه فاز دوم فرآوری طلا در این محدوده معدنی خبر داد و گفت: تحقق این موضوع، افزایش اشتغال را به همراه دارد و باید توجه داشت میزان اشتغالزایی در صنایع پایین دستی بسیار بالاتر از اشتغال مستقیم است. وی از بهسازی جاده دندی - زنجان با همکاری ایمیدرو و وزارت راه نیز خبر داد و افزود: پیشنهاد می‌شود مجموعه طلای زرشوران با کمک مسؤولان محلی، در ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی در شهرستان تکاب ورود کند و در این زمینه ایمیدرو آمادگی دارد تا مساعدت های لازم را انجام دهد. در ادامه مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران نیز گفت: عملیات معدنکاری در زرشوران از سال ۹۳ آغاز شد و روند تولید ماده معدنی از مهرماه شروع شده است. روانبخش امیری افزود: میزان ذخیره زمین شناسی حدود ۲۶ میلیون تن کانسنگ در رده یک، برآورد شده است و ۲ ماه از آغاز فعالیت پیمانکار جدید می گذرد. وی با بیان اینکه رفع مشکلات مربوط به جاده معدن در دست اقدام است، تصریح کرد: برنامه ما در سال ۹۶ تولید یک هزار کیلوگرم شمش طلا است و تاکنون ۴۰ درصد از برنامه‌های امسال ما محقق شده است. مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تصریح کرد: تناژ مصرفی کارخانه ۱۰۷ تن کانسنگ طلا و ظرفیت تولید سالانه طراحی ۲۰۰۰ کیلوگرم است. امیری در پایان گفت: طلای زرشوران به لحاظ برنامه ریزی‌ها و دستیابی به هدف‌ گذاری‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

ثبت رکورد استخراج ۱۰۵ هزار تنی در معدن انگوران

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین درجلسه هم اندیشی و بررسی عملکرد مجتمع سرب و روی انگوران ضمن تاکید بر سیاست برون سپاری دولت در بخش معدن از رکورد استخراج ۱۰۵ هزار تن ماده معدنی در سال ۹۶ خبر داد. وی اعلام کرد: حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزارتن فرآوری روی به پشتوانه معدن انگوران داریم و این محدوده با ظرفیت ، پیشرفت های قابل توجهی را در حوزه های مختلف داشته است. مهدی کرباسیان با تاکید بر ارایه گزارش در زمینه استخراج سنگ تراورتن توسط پیمانکار افزود: سیاست دولت در حوزه معدن برون سپاری و واگذاری معادن به بخش خصوصی دارای اهلیت است. وی در تشریح برنامه های ایمیدرو در زمینه مسئولیت های اجتماعی در شهرستان تکاب گفت: ایمیدرو تامین هزینه احداث واحد درمانی به شرط مساعدت مسئولان محلی منطقه "دندی" را بر عهده خواهد گرفت و احداث جاده زنجان - تکاب طبق توافقنامه با وزارت راه از دیگر برنامه های ما در راستای ایفای نقش در مسئولیت های اجتماعی است.

استفاده از مشاور بین المللی

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن تاکید بر استفاده از توان مشاوران خبره بین المللی برای پیشبرد اهداف معدنی ابراز کرد: مشاوران ما باید با بهرمندی از تجارب علمی و تکنولوژی های جدید زمینه نیل به رعایت استانداردهای بین المللی را رقم بزنند. کرباسیان همچنین از تشکیل جلسات هم اندیشی با دست اندرکاران معدنی کشور برای تامین ماشین آلات این حوزه طی روزهای آتی خبر داد.

برنامه های اکتشافی انگوران

در ادامه وجیه الله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز با بیان اینکه موضوع ریزش به صورت پایش مستمر رصد می شود عنوان کرد: تسریع در برنامه اکتشافی معادن اطراف محدوده انگوران و اقدامات لازم برای دنبال کردن برنامه شناسایی مواد معدنی جزو برنامه های ما خواهد بود.در ادامه منصور شبانی مدیرعامل مجتمع سرب و روی انگوران گفت: در این مجتمع ۹۰۴ نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند.      


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |