جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 55186 13:11 1395/12/06
تولدی دوباره در جانِ پلی اکریل

تولدی دوباره در جانِ پلی اکریل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تولدی دوباره در جانِ پلی اکریل

تولدی دوباره در جانِ پلی اکریل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

علیرضانجفی

کارشناس بازار سرمایه

کارخانه پلی اکریل ایران به سال۱۳۵۳وبا تولید محصولات پلی استر واکریلیک تاسیس وشروع به فعالیت کرد ،شرکتی که در ابتدا در خاورمیانه تولیدات اکریلیک آن کاملا انحصاری بود،بعد از ورود این تجهیرات به ترکیه کشور همسایه نیز شروع به تولید نمود ورقیب جدی برای این شرکت گردید ولی همچنان پلی اکریل ایران والیاف تولیدی ان در منطقه نقش پررنگتری داشت.

اما متاسفانه سومین شرکت بزرگ اصفهان در چند سال اخیر با خصوصی سازی غیر کارشناسانه و بی تدبیری مدیران وتحریم های فلج کننده  وهمچنین حضور دلالان به نوعی به حاشیه کشیده شد وبه جایی رسید که این شرکت بخاطر زیان انباشته بالا به جرگه شرکتهای ماده ۱۴۱قانون تجارت پیوست.

اینروزها درمورد پلی اکریل ومسائل کارگری آن بسیار پرداخته می شودویکی از بهترین راهها برای خروج ازماده ۱۴۱وانحلال این شرکت پر پتانسیل وحل مشکلات ان افزایش سرمایه ۱۱۸۵ درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بود که با کج سلیقگی مدیران سازمان بورس به ۲۹۰ درصد تقلیل یافت.

پس ازآن با پیگیری های فراوان وباتوجه به شرایط به وجود آمده این شرکت تحت حمایت صنایع ایران قرار گرفت وبا مستقر شدن هیئت اجرایی توانمند وباسابقه شرایط بنیادی شرکت بهبود نسبی پیدا نمود و پس از ۶ماه با تزریق ۲۰میلیارد تومان نقدینگی شرکتی که بدلیل نبودسرمایه درگردش،تعداد بالای پرسنل وهزینه های مالی بالا دچار توقف شده بود با ظرفیت ۴۰ درصد مجددا شروع به کار نمود.

وظرف این مدت هم سازمان بورس باتوجه به تغییرات ابتدایی ایجاد شده در شرکت وتحت فشار افکاری عمومی وپیگیری های سهامداران حقیقی مجاب گردید با افزایش سرمایه ۶۲۷درصدی ازمحل تجدیدارزیابی دارایی های قابل تبدیل موافقت نماید.

از انجایی که هیئت اجرایی هر سه ماه یکبار موظف به ارائه گزارش به وزیر محترم صنعت بود در تاریخ ۱۳اذرماه نودوپنج جلسه ایی برگزار گردید وبا اضافه شدن افراد توانمند دیگر به هیئت اجرایی قرار براین شد هر چه سریعترودر اولین فرصت خط دوم اکرلیک شرکت نیز مجددا راه اندازی شود که البته با توجه به زمان بر بودن خریدو ورود مواد اولیه (اِی اِن) حداقل سه ماه شرکت با پرسنل خدوم وزحمتکش این قسمت جهت تعلیق تازمان راه اندازی کامل کارخانه و برگشت آنها به توافق برسد وطی این مدت نیز از خدمات بیمه بیکاری بهره مند گردند.

حال اگر کمی از گذشته شرکت فاصله بگیریم و به اقدامات واتفاقات پیش روی آن بنگریم می توان به کمک ۲۰ میلیارد تومانی دوم دولت از محل هدفمندی رایانه ها،فروش ۱۳میلیاردتومان پلی استر تولید شده،دریافت ۲۰ میلیارد تومان وام از بانک های صنعت ومعدن وبانک ملی که در مراحل پایانی خود می باشد وهمچنین رایزنی با جناب حسینی سرپرست بانک ملی استان بمنظور بازکردن یوزانس برای خرید (اِی اِن)اشاره داشت.که همگی این موارد افق روشنی را درجهت شکوفایی ورشد مجدد مجموعه پدیدار می سازد وصنعت ومردم استان را امیدوار به آینده شرکت  نگه می باشند.

پلی اکریل ایران با تدبیران مدیران دلسوز شرکت وهیئت اجرایی توانمند همینطور مسئولان استانداری اصفهان وشورای تامین استان وبا حمایت بی دریغ دکتر نعمت زاده پدر صنعت ایران وواقف بودن ایشان برانحصاری بودن محصولات کارخانه وکوتاه  کردن دست دلالان از این صنعت بدور از هیاهوهای سیاسی واجتماعی به زودی باظرفیت کامل بر مدار رشد قرار خواهد گرفت.

همچنین مدیران شرکت قصد دارند درصورت تمدید مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی  شرکت های ماده ۱۴۱ ازمحل خطوط تولیدی  وتجهیزات شرکت  مجددا درخواست مجوز از سازمان محترم بورس اوراق بهادار را نماید.

درپایان می توان اشاره داشت که هریک از اتفاقات پیشرو با توجه به اهرمی بودن سود شرکت در آینده چشم انداز روشنی را برای این شرکت رقم خواهد زد به امید آنکه پلی اکریل و گذشته آن تجربه مناسبی را در اختیار دولتمردان و مدیران قرار داده باشد تا درآینده شاهد این دست اتفاقات نباشیم.

 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |