جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 98007 15:16 1398/02/17
تلاش برای تشکیل کابینه جدید؛ هدف نتانیاهو از حملات وحشیانه به غزه

تلاش برای تشکیل کابینه جدید؛ هدف نتانیاهو از حملات وحشیانه به غزه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تلاش برای تشکیل کابینه جدید؛ هدف نتانیاهو از حملات وحشیانه به غزه

تلاش برای تشکیل کابینه جدید؛ هدف نتانیاهو از حملات وحشیانه به غزه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: در درگیری‌های دو روزه این هفته میان حماس و رژیم صهیونیستی، که از نظر میزان و شدت در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود، حداقل ۴ صهیونیست به هلاکت رسیدند و ۲۹ فلسطینی از جمله ۳ زن و ۲ نوزاد نیز شهید شدند. طبق اعلام حماس و در سکوت طرف اسرائیلی، دو طرف با وساطت مصر و قطر بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند.

درگیری‌های اخیر پس از آن آغاز شد که روز جمعه و پس از حمله‌ای که منجر به زخمی شدن ۲ سرباز اسرائیلی شده بود، چهار فلسطینی، که دو نفر از آنان عضو گروه حماس بودند، در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی شهید‌ شدند.

جنایت به قیمت کسب امتیاز در داخل

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ارزیابی خود از درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و حماس گفت: درگیری اخیر را باید در راستای تشکیل کابینه جدید دولت رژیم صهیونیستی تحلیل کرد. اگر به خاطر داشته باشید، در آخرین درگیری میان حماس و اسرائیل، وقتی نتانیاهو اعلام آتش‌بس کرد، لیبرمن در مخالفت با این اقدام از دولت نتانیاهو استعفا داد و کابینه از حد نصاب افتاد و انتخابات زودهنگام برگزار شد، اما برگزاری انتخابات جدید نیز منجر به اتفاق جدیدی نشد و کابینه‌ای شکننده و ائتلافی تشکیل شد.

وی افزود: در این شرایط نتانیاهو برای اینکه بتواند کابینه جدید خود را تشکیل دهد و لیبرمن را نیز همراه خود داشته باشد، نوار غزه را با حملات وحشیانه بمباران کرد تا نظر مثبت فردی مانند لیبرمن را برای حضور در کابینه دولت جدید جلب کند.

مشاور وزیر امور خارجه اظهار کرد: در واقع اقدام نتانیاهو دست زدن به این جنایت به قیمت کسب امتیاز و منفعت داخلی بود.

پاسخ موشکی حماس حساب‌شده و به‌ اندازه بود

شیخ‌الاسلام درباره پاسخ موشکی حماس گفت: اقدام حماس پاسخی حساب‌شده و به‌ اندازه بود و حدود ۷۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که تعداد نسبتاً زیادی از این موشک‌ها توانستند از سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین عبور کنند که منجر به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن تعداد دیگری شد.

وی در پایان بیان کرد: در این میان پادرمیانی مصری‌ها و قطری‌ها منجر به برقراری آتش‌بس شد تا آن را به منزله دستاوردی سیاسی برای خود ثبت کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |