جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 100802 13:10 1398/05/22
تقویت وحدت اسلامی؛ مهمترین جلوه برائت از مشرکین

تقویت وحدت اسلامی؛ مهمترین جلوه برائت از مشرکین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تقویت وحدت اسلامی؛ مهمترین جلوه برائت از مشرکین

تقویت وحدت اسلامی؛ مهمترین جلوه برائت از مشرکین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: رهبر معظم انقلاب در پیام امسال به حجاج بیت‌الله الحرام با تأکید ویژه بر مسئله برائت از مشرکین، فرمودند: «آئین برائت که به معنی بیزاری از همه‌ بی‌رحمی‌ها و ستم‌ها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگویی و باج‌گیری مستکبران دوران‌ها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملّت‌های مظلوم مسلمان است. امروز برائت از جبهه‌ شرک و کفر مستکبران و در رأس آن آمریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است؛ به ‌معنی محکوم کردن کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی است؛ به ‌معنی نهیب امّت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است؛ به ‌معنی محکومیّت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ حسّاس غرب آسیا و شمال آفریقا است که رنج و مرارت ملّت‌ها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبت‌های سنگینی بر آنان وارد کرده است؛ به معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض بر اساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است؛ به‌ معنی بیزاری از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرت‌های متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ای است که اسلام، همه را به آن دعوت می‌کند.»

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره تفاوت‌های حج بر محور برائت از مشرکین با حج بی‌برائت گفت: فلسفه وجودی حج تقویت بنیه‌های ایمان به خدای متعال است. به عبارتی توحید فلسفه اصلی حج است. لذا هر کسی که بخواهد در مقابل خدای متعال ابراز قدرت و اعلام ابرقدرتی کند محکوم به شکست است.

برائت از بت‌های پوشالی، رسالت جامعه توحیدی

وی ادامه داد: رسالت جامعه توحیدی این است که از خدایان پوشالی و بت‌های خودساخته ابراز برائت کند و لذا برائت از بت‌های خانه خدا در زمان پیامبر اکرم(ص) و برائت از بت‌های قدرت و ثروت در جهان و استکبار جهانی و شیطان بزرگ همه در یک راستا و در مسیر رسالت جامعه توحیدی است. براین مبنا نباید هیچگاه برائت از مشرکین را فراموش کرد و حج بدون برائت یک عبادت توخالی و تهی از معناست و غنای حج به ابراز برائت است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: پیام مقام معظم رهبری چند نکته دارد؛ نکته اول جلب نورانیت، معنویت و کسب روحانیت در فضای ملکوتی مکه و مدینه است که در مراسم و مناسک عبادی حج نهفته است و ایشان سفارش ویژه به کسب این نورانیت کردند. لازمه کسب این نورانیت و عبودیت اعلام برائت از ابرقدرت‌های شیطانی است. براین مبنا برائت از مشرکین در عصر حاضر برائت از سلطه آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و مجموعه جبهه استکبار است.

فلسطین، مظلوم‌ترین جریان امروز جهان اسلام

وی افزود: بخش دوم پیام ایشان بیان مصداقی مظلوم‌ترین جریان امروز جهان اسلام، یعنی فلسطین است. ایشان از این طریق بازهم مسئله فلسطین را به مثابه اصلی‌ترین اولویت جهان اسلام مطرح کردند و معامله قرن را نیز طرحی شکست‌خورده خواندند. جنایتی که در راستای این طرح خباثت‌آمیز در بحرین رخ داد هم آل خلیفه و هم آمریکایی‌ها را خواهد سوزاند و آینده محتوم و قطعی آزادی فلسطین و بیت‌المقدس از چنگال صهیونیسم بین‌الملل است. البته خود امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم این موضوع را می‌دانند و نتانیاهو ترامپ را از مطرح کردن گزینه جنگ با ایران برحذر داشت. زیرا می‌دانند اگر جنگی علیه ایران آغاز شود قربانی اول آن اسرائیل است چون از قدرت موشکی حزب‌الله به خوبی آگاه هستند.

حجت‌الاسلام سالک وحدت امت اسلامی را از آثار مهم حج مبتنی بر برائت خواند و گفت: این موضوع در پیام مقام معظم رهبری نیز مورد توجه قرار گرفته است. اقتداری که از وحدت امت اسلامی ایجاد می‌شود قادر است مردم مظلوم یمن را از چنگال دژخیمان عربستان و امارات نجات دهد و مردم فلسطین را از دست صهیونیست‌ها آزاد کند، همانطور که مردم سوریه و عراق را از چنگال داعش نجات داده است. وحدت مسلمانان قدرتی تولید می‌کند که می‌تواند شیخ زکزاکی را از زندان نجات دهد تا او را برای درمان به خارج از کشورش انتقال دهند.

استفاده از ظرفیت حجاج برای افشای طرح‌های آمریکا در طول سال

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ضرورت استفاده از ظرفیت حج برای آگاهی‌بخشی به جهان اسلام در طول ایام سال گفت: اولا حجاج ما نباید فریب برخی خدمات عربستان را بخورند. ثانیا در طول سال باید برای مسائل حج کار کرد و نباید اقدامات ما منحصر به ایام حج تمتع یا عمره شود. الان مسئولان باید فاجعه منا در سال ۹۴ را به جد پیگیری کنند و پشت گوش نیندازند. همچنین الان شاهد ظلم علیه مسلمانان در کشمیر هستیم و این مردم مظلوم وجه‌المصالحه کشمکش‌های سیاست آمریکا در هدوستان و پاکستان شده‌اند و حج فرصت بسیار خوبی برای بیان این ظلم‌ها و آگاهی دادن به افکار عمومی درباره آن است و همه این فعالیت‌ها در راستای وظایف جامعه توحیدی در دفاع از مظلوم و برائت از ظالمان و مستکبران است.

وی تأکید کرد: هر یک از زائرانی که از گوشه و کنار دنیا به مراسم حج آمده‌اند با دریافت این اخبار و اطلاعات و افزایش آگاهی می‌توانند این پیام‌ها را به مثابه سفیران حقیقت به مردم خود انتقال دهند و بدین وسیله آگاهی و بصیرت امت اسلام نسبت به واقعیت طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در منطقه تقویت خواهد شد و خود این آگاهی و به تبع آن ابراز مخالفت و برائت علنی زمینه شکست این توطئه‌ها از جمله معامله قرن را فراهم می‌کند. لذا نباید امر آگاهی‌بخشی جهان اسلام از طریق حجاج در ایام غیر از حج دست کم گرفته شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |