جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 9311 14:39 1393/10/29
تعويض کاتاليست خودروهاي عمومي در سايپا

تعويض کاتاليست خودروهاي عمومي در سايپا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تعويض کاتاليست خودروهاي عمومي در سايپا

تعويض کاتاليست خودروهاي عمومي در سايپا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به بهانه روز ملي هواي پاک

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از همکاري نزديک اين گروه خودروساز با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور در جايگزيني خودروهاي فرسوده و تعويض کاتاليست خودروهاي عمومي و تاکسي شهر تهران در جهت داشتن هواي پاک خبر داد‎.
  ‎سعيد مدني- مديرعامل گروه خودروسازي سايپا فعاليت هاي زيست محيطي گروه سايپا را با وجود مشکلات عديده اي که درحوزه توليد خودرو وجود دارد مناسب دانست و گفت: خوشبختانه از ابتداي سال 93 با وجود مشکلات متعددي که به لحاظ تامين ارز و مشکلات توليد و تحريم در حوزه صنعت وجود داشت با تلاش و همت همه کارکنان گروه خودروسازي سايپا توانستيم تمام محصولات اين گروه را از ابتداي سال جاري  بر اساس استاندارد يورو 4 توليد و به بازار عرضه کنيم‎.
‎وي افزود: بر اساس آمار ارائه شده نزديک به 80 درصد آلايندگي کلان شهر ها مربوط به منابع آلاينده متحرک سبک و سنگين است و عمده اين آلايندگي مربوط به حرکت خودروهاي فرسوده و غير استاندارد است. برهمين اساس و با همکاري نزديکي که سايپا با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور آغاز کرد قرار داد همکاري مشترک امضا شد‎.
‎مدني انجام همکاري مشترک سايپا با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور را کاملا داوطلبانه دانست و گفت: پس از گذشت 3 سال گروه خودروسازي سايپا جهت کاهش آلودگي هواي تهران و به صورت کاملا اختياري و بر اساس قرارداد منعقد شده، اقدام به تعويض خودروهاي فرسوده کرد و در اين طرح 20 هزار دستگاه از محصولات سايپا جايگزين خودروهاي فرسوده مي شود‎.
‎وي يکي ديگر از عوامل اصلي آلودگي هوا را تردد خودروهاي غير استاندارد در سطح کشور دانست و گفت: بخشي از خودروهاي در حال تردد هنوز به سن فرسودگي و تعويض نرسيده اند ولي متاسفانه از استاندارد اوليه توليد خارج شده و نياز به معاينه فني و تعويض کاتاليست دارند‎.
‎مدير عامل گروه خودروسازي سايپا افزود: در اين حوزه نيز گروه خودروسازي سايپا پيش قدم شده و با اجراي طرحي خاص، با وجود مشکلاتي که در زمينه تامين اين قطعه وجود دارد، اقدام به تعويض کاتاليست تمامي خودروهاي سواري عمومي و تاکسي شهر تهران کرده است‎.
‎وي خاطر نشان کرد: کاتاليست يکي از قسمت هاي خودرو است که مي بايست تمامي مالکان خودرو بر اساس استاندارد مشخص شده و پس از پيمايش معين اين قطعه را تعويض کنند که متاسفانه اين کار انجام نمي شود و در خودروهاي عمومي به دليل پيمايش زيادي که در سطح شهر دارند اين نياز بيشتر احساس مي شود لذا از سال 91 تا کنون با مشارکت شهرداري تهران و سازمان محيط زيست استان تهران کاتاليست تعداد 2500 دستگاه تاکسي در سطح شهر تهران تعويض شده است‎.
‎مدني گفت: با وجود مشکلاتي که در تامين اين قطعه وجود داشت با اين حال سايپا در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي خود به منظور کاهش آلودگي هوا با همکاري سازمان تاکسي راني تهران، مرکز معاينه فني تهران، سازمان محيط زيست استان تهران و شرکت سايپا يدک در دو مرحله کاتاليست تمامي خودروهاي عمومي تهران را تعويض کرده است‎.
‎وي از ديگر فعاليت هاي گروه سايپا در خصوص کاهش آلودگي محيط زيست را تحقيق و توسعه خودروهاي ديزل، هيبريدي و برقي دانست و گفت: در سال هاي اخير گروه سايپا در اين زمينه ورود کرده و سرمايه گذاري هايي را نيز انجام داده است و بر همين اساس در مرکز مطالعات سايپا معاونت خودروهاي الکتريکي ايجاد شده که نشان از تصميم گروه سايپا در ورود به اين حوزه است‎.
‎مديرعامل گروه خودروسازي سايپا خاطر نشان کرد: در صورتي که زير ساخت هاي لازم براي خودروهاي هيبريدي و الکتريکي در کشور آماده شود مي توان در سال هاي آينده خودروهاي الکتريکي و برقي سايپا را در خيابان هاي کشور ملاحظه کرد. همچنين تامين سوخت ديزل نيز بايد مورد توجه قرار گيرد چرا که سايپا در توليد اين نوع خودروها نيز اقداماتي را شروع کرده و قطعا در سال هاي آينده شاهد توليد و عرضه خودروهاي ديزل در سطح کشور هستيم‎.
‎وي از کنترل مستمر و پايش مداوم آلاينده هاي تمامي سايت هاي توليدي گروه سايپا خبر داد وگفت: تمامي سايت هاي توليدي خودروساز، قطعه ساز و تامين کننده گروه خودروسازي سايپا به صورت آن لاين تحت کنترل و پايش مستمر از نظر آلايندگي هستند و خوشبختانه در اين حوزه مشکل خاصي نداريم‎.
‎مدني در پايان با ابراز گلايه از عدم همکاري تمامي سازمان هاي مرتبط در حوزه زيست محيطي گفت: کاهش آلايندگي هوا صرفا مختص به خودروسازان نيست بلکه همه نهادها و ارگان هاي ذي ربط بايد در اين حوزه فعاليت کنند و انجام معاينه فني، تامين سوخت استاندارد و اعمال قانون در خصوص توقف خودروهاي آلاينده بر اساس قانون مي تواند تاثير بسيار زيادي در کنترل آلايندگي و داشتن هواي پاک داشته باشد‎.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |