جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12476 13:51 1394/02/18
تعدد خودروسازان کوچک، ایران را به سمت مونتاژکاری برد

تعدد خودروسازان کوچک، ایران را به سمت مونتاژکاری برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تعدد خودروسازان کوچک، ایران را به سمت مونتاژکاری برد

تعدد خودروسازان کوچک، ایران را به سمت مونتاژکاری برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اولتیماتوم دوباره وزیر برای ادغام

گروه تولید: در بیست و نهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو بار دیگر وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت که شرکت‌های خودروسازی کوچک بهتر است برای همکاری بیشتر با هم ادغام شوند تا تیراژ تولید اقتصادی داشته باشند.

محمدرضانعمت زاده معتقد است تعداد زیاد سازندگان خودروهای سبک و سنگین در کشور نشان می دهد این شرکت‌ها بیشتر به سمت مونتاژکاری پیش رفته اند و دارای عمق ساخت داخل نیستند و باید گفت که این فاصله برای صنعت خودروسازی کشور مناسب نیست.

در همین حال، ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو عنوان کرد: در این جلسه تاکید شد باید صنعت خودرو به جایگاه واقعی خود دست یابد، چرا که اگر اعتقاد داشته باشیم صنعت خودرو، فولاد و لوازم خانگی به عنوان پیشرانهای مهم توسعه صنعتی و اقتصادی کشور هستند باید با تدوین سیاستگذاریهای مناسب و برنامه ریزی هدفمند در این راه با سرعت بیشتری به پیش رفت.

در این جلسه نعمت زاده تصریح کرد که در حال حاضر مشکل اصلی ما نقدینگی و پول نیست. دراین بین داشتن اراده جمعی برای قرار گیری این صنعت در کلاس جهانی از موضوعاتی است نیازمند یاری تک تک مسئولان، صنعتگران و فعالان اقتصادی است، لذا باید خودمان برای پیدا کردن راهکارهای لازم برای حل مشکلات پیش قدم شویم.

وی در ادامه رضایتمندی مشتری را یکی از محورهای حائز اهمیت خواند و گفت: تا زمانی که صنعت خودرو رقابتی نباشد، انتقادات و ایراداتی که به این صنعت هست، وارد خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تحقیق و توسعه را در صنعت خودرو و قطعه سازی به عنوان یکی از مولفه های مهم، اولویت دار می داند و اشاره کرد که هرچند بحث‌های زیادی در گذشته پیرامون همکاری دانشگاه‌ها و صنعت صورت گرفته اما آنگونه که باید تاکنون همکاری مطلوبی انجام نشده است.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |