شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13773 12:50 1394/04/09
تشکیل بانک اطلاعاتی برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری

تشکیل بانک اطلاعاتی برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تشکیل بانک اطلاعاتی برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری

تشکیل بانک اطلاعاتی برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد:برای مقابله با کوه خواری و زمین خواری بانک جامع اطلاعات اراضی ملی و دولتی استان تهران ایجاد می شود.

علی کیان با اعلام این خبر، افزود : برای مقابله با پدیده زمین خواری و کوه خواری و تسریع در پاسخگویی به درخواستهای مردمی، دستگاه های دولتی و قضائی ودقت در تصمیم گیری و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی از اراضی ملی و دولتی، راه اندازی این بانک جامع ضرورت داشته و این مهم با اهتمام جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به تاکید براستقرار دولت الکترونیک برای ارائه خدمات رسانی مطلوب تر، ایجاد این بانک اطلاعاتی با استفاده از فناوری اطلاعات و بهره برداری از آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: در بخشی از این بانک، اطلاعاتی همچون وضعیت اراضی ملی، موات و مستثنیات، اسناد مالکیت ماخوذه به نام دولت، پرونده های کمیسیون های ماده واحده، مواد 34 و 64 ، هئیت نظارت، واگذاری های سنواتی، معادن، پرونده های کیفری و حقوقی و ... از نظر ابعاد توصیفی و مکانی درج و گردآوری می گردد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تصریح کرد: تاکنون اطلاعات بیش از2400 پرونده مرتبط با اجرای مقررات، ماده 34، پرونده های کیفری و حقوقی در این بانک بارگذاری شده است.

کیان در ادامه اضافه کرد: در راستای ایجاد این بانک اطلاعاتی، حفاظتIT و پدافند غیرعامل نیز باید لحاظ گردد که با تکمیل شدن اطلاعات یکپارچه در این بانک، در آینده شاهد مدیریت کامل و جامع تری بر اراضی ملی و دولتی استان تهران خواهیم بود.

وی به برخی از توانمندی های این بانک جامع اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این سامانه بانک زمین علاوه بر تسریع در پاسخگوئی به درخواست های مردمی، مراجعین و دستگاه های دولتی، دقت در تصمیم گیری ها را ارتقاء بخشیده و سوء استفاده های احتمالی از اراضی ملی و دولتی به شدت کاهش خواهد یافت و در پاسخگویی به استعلامات معادن، اراضی کشاورزی و طرح های عمومی و عمرانی کاربرد اساسی دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از آنجائی که اراضی شهرستان های تهران و شمیرانات ازحساسیت بالائی برخوردار است، ورود اطلاعات توصیفی و مکانی این اراضی که در محدوده طرح جنگلکاری دامنه جنوبی البرز واقع شده است در اولویت قرار دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |