جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 97244 10:59 1398/01/25
ترامپ سردسته اشرار است

ترامپ سردسته اشرار است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ترامپ سردسته اشرار است

ترامپ سردسته اشرار است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد. این نهاد در طی چهار دهه گذشته خدمات امنیتی و اقتصادی زیادی به کشور ارائه داده و نقش زیادی هم در مقابله با تروریسم در داخل و خارج از کشور ایفا کرده است اما در روزهای اخیر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اقدامی بی‌سابقه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد؛ اقدامی که موجبات خشم مردم و مسئولان ایرانی و حتی ناخوشایندی برخی از مسئولان منطقه‌ای را فراهم کرد. در روزهای اخیر مردم و مسئولان ایرانی به صورت یکپارچه نسبت به این اقدام رئیس چمهور آمریکا اعتراض خود را نشان دادند و مسلماً با ادامه این حمایت‌ها از سپاه پاسداران در داخل کشور، دولت آمریکا راه به جایی نخواهد برد.

ابراهیم نکو، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته، به ویژه در زمینه اقتصادی و عمرانی و همچنین دلایل این اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران پرداخت و گفت: مسلماً چیزی که با مطرح شدن نام سپاه در خاطر مردم ایران تجلی پیدا خواهد کرد، خدمات سپاه پاسداران از ابتدای بنیانگذاری آن است. در دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و تا به امروز خدمات بسیاری از سوی این نهاد ارائه شده که این خدمات بر کسی پوشیده نیست.

ملت ایران جانفشانی‌های سپاه را فراموش نخواهند کرد

وی به خدمات سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی عهده‌دار مسئولیتی بود که از عهده بسیاری از نهادهای دیگر بر نمی‌آمد لذا مردم به اشکال گوناگون، سپاسگذار این‌همه زحمات و جانفشانی این عزیزان در سپاه پاسداران هستند. مردم ما از خودگذشتگی‌های سپاه در راه این کشور و ملت را به یاد دارند و هرگز آن را فراموش نمی‌کنند. این نماینده سابق مجلس با اشاره به اهمیت جایگاه سپاه پاسداران در کشور تأکید کرد: به همین دلیل است که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، به وجود سپاه و پاسداران انقلاب اسلامی افتخار می‌کند و یکی از آرزوهایش این است که ای کاهش من هم یک سپاهی یا یک بسیجی بودم. این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این نهاد در کشور است.

خدمات سپاه در فراتر از مرزهای کشور

نکو تصریح کرد: سپاه پاسداران در دوران بعد از جنگ تحمیلی نیز با پاکسازی میادین مین از آلودگی‌ها نقش مهمی ایفا کرد. در تمام این دوران شاهد هستیم که سپاه پیش قدم در بسیاری از موضوعات بوده و در جاهایی که لازم بوده به کمک مردم بیایند حاضر بوده‌اند حتی جان خود را در این راه فدا کنند. این کارشناس مسائل اقتصادی به خدمات سپاه در کشورهای همسایه همانند عراق و سوریه اشاره و اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی، در دوران ترورهای منافقین و گروه‌های معارض در ابتدای انقلاب مشاهده کردیم که سپاهیان به کمک کشورشان آمدند و الان هم در حال دفاع از کیان اسلام و کشور و حتی فراتر از مرزها در کشورهایی همانند عراق و سوریه در حال جانفشانی هستند. مردم به وضوح شاهد این اقدامات هستند و هرگز این خدمات را فراموش نخواهند کرد.

خدمات سپاه در زمینه تولید و اشتغال در کشور

وی به خدمات سپاه پاسداران در زمینه تولید و اشتغال اشاره و یادآور شد: از سوی دیگر سپاه به عنوان تشکیلاتی بسیار منسجم، گام‌های ارزشمندی در عرصه اقتصاد و به ویژه تولید و اشتغال برداشته است. ممکن است برخی گمان کنند که سپاه پاسداران فقط یک نیروی نظامی برای دوران جنگ است و بس اما واقعیت این است که سپاه پاسداران رسالت‌هایی برای سازندگی کشور و توسعه تولید و اشتغال دارد که دغدغه بسیاری از مسئولان نظام هم هست. نکو تأکید کرد: بنده اعتقاد دارم که دونالد ترامپ به عنوان یک شرور جهانی و سردسته اشرار، کاری کرد که به جای تعداد ظاهری و شمرده شده شاغل در سپاه، اکنون ۸۰ میلیون سپاهی در کشور داشته باشیم. مطمئنا اگر لازم باشد و مردم ما احساس کنند که باید در دفاع از فرزندان خود اقدام کنند، قطعاً لباس سبز و مقدس سپاه را خواهند پوشید و حاضر هستند جان خود را فدای آنها کرده و در برابر دشمنان همانند یک سپاهی عمل کنند.

تصمیم اخیر ترامپ موجب سرافکندگی آمریکا خواهد شد

وی با بیان اینکه آمریکا و امثالهم نمی‌توانند برای سپاهی که اینهمه سابقه درخشان دارد تصمیم بگیرند، اظهار کرد: مردم زحمات سپاه را جبران خواهند کرد. البته آمریکا فقط با سپاه مشکل ندارد بلکه هدفش این است که رمز موفقیت نظام را از بین ببرد. ما در دوران دفاع مقدس، مدیران موفق را در این نهاد می‌بینیم؛ هرچند که سایر نیروهای نظامی هم خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه داده‌اند. عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس درباره هدف دونالد ترامپ از قرار دادن سپاه در لیست تروریستی بیان کرد: وقتی سپاه در زمینه‌های بسیاری موفق است لذا کشور هم موفق می‌شود و وقتی کشور موفق شود، عزت و سربلندی مردم را به دنبال خواهد داشت لذا ترامپ به ناچار چنین کاری را انجام می‌دهد اما وقتی با واکنش‌های مردم مواجه می‌شود قطعاً به غیر از سرافکندگی برای وی و دار و دسته‌اش، چیزی باقی نخواهد ماند.

محبوبیت سپاه در میان مردمان کشورهای منطقه

این کارشناس مسائل اقتصادی به موفقیت‌های سپاه در جنگ با داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و یادآور شد: وقتی‌که سردمداران آمریکا در مقابل سپاهیان ایران در عراق و سوریه به زانو در می‌آیند و مشاهده می‌کنند که فرماندهان قوی، خوش فکر و بی‌ریای ما در این کشورها موفقیت‌های بسیاری در به زانو درآوردن داعش دارند برای آن‌ها اصلاً خوشایند نیست. وی به جایگاه ضعیف نظامیان آمریکایی در میان کشورهای منطقه اشاره و تأکید کرد: اگر آمریکا می‌خواهد میزان محبوبیت سپاه پاسداران و همچنین میزان محبوبیت سربازان خود را بسنجد به مردم عراق، سوریه و حتی افغانستان مراجعه کند و ببیند که کدام‌یک محبوب‌تر هستند. قطعاً امروزه سپاه پاسداران برای مردم عراق و سوریه و بسیاری از کشورهای دیگر، چهره محبوبی است اما جایگاه نظامیان آمریکایی در بسیاری از کشورها، جایگاه مناسبی نیست چراکه بلاهای بسیاری را بر سر آن ملت‌ها آورده‌اند لذا ترامپ از این موضوع و میزان محبوبیت سپاه در میان مردمان سایر کشورها عصبانی است.

آمریکایی‌ها محبوبیتی در جهان ندارند

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: معتقدم که قرار دادن سپاه پاسداران از سوی ترامپ در لیست تروریستی، نوعی دشمنی با مردم ایران است و باید روشنگری‌های بیشتری در میان مردم ما صورت گیرد اما از سوی دیگر شکست از فرزندان ایران که پیشتازان عرصه‌های مختلف در مبارزه با استکبار بوده‌اند، سیلی فراموش نشدنی به آمریکا بوده است. آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که رهبر جهان هستند اما هیچ محبوبیتی در میان مردم جهان ندارند. نکو در ادامه به بیان نکاتی درباره خدمات سپاه در عرصه اقتصاد از زمان تشکیل آن، به ویژه در عرصه عمران و آبادانی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این ماجرا نگاه کنیم، در دوران جنگ تحمیلی فاقد سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات نظامی کارآمد بودیم اما وقتی سپاه پاسداران بعد از سپری شدن ایام اندکی از جنگ تحمیلی به ساخت و تعمیر سلاح روی آورد، به نوعی در برابر چندین کشور ایستادگی کرد. این اقدامات در حوزه دفاعی امروزه خود را به خوبی نشان داده است.

پیشرفت سپاه در زمینه صنایع دفاعی

وی با اشاره به پیشرفت‌ها در عرصه صنایع دفاعی بیان کرد: در واقع پیشرفت‌های دفاعی امروز در رده‌های ممتاز، ادامه همان اقداماتی است که در دوران جنگ تحمیلی انجام شد. به دنبال این توسعه صنایع دفاعی، مشاهده می‌کنیم که هم اشتغال‌زایی در کشور بیشتر شده و هم اینکه تولیدات دفاعی گسترده شده است. در این راستا صنوف مختلفی همانند قطعات سازی و امثالهم در کشور ما رونق گرفته است. این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به خدمات سپاه پاسداران در زمینه عمران و آبادانی کشور اظهار کرد: بعد از دوران جنگ تحمیلی هم وقتی‌که سپاه در هر نقطه‌ای از کشور در زمینه عمران و آبادانی وارد شده است، خوشبختانه با کمترین هزینه‌ها و با بهترین‌ کیفیت، کارهایی مناسب را انجام داده است. سپاه در راه‌سازی، پل‌سازی و سایر حوزه‌های عمرانی، نقش ارزنده‌ای داشته که برای کسی قابل کتمان نیست.

مدیریت جهادی سپاه پاسداران

نکو با اشاره به مدیریت جهادی سپاه پاسداران یادآور شد: مسلماً این موفقیت‌ها از عهده بسیاری از نهادهای دیگر بر نمی‌آمد چراکه سپاه پاسداران با مدیریت جهادی خود که برگرفته از مدیریت جهادی دوران جنگ تحمیلی است، امروزه در سطح کلان در هر نقطه از کشور خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد که این خدمات به خوبی قابل مشاهده است. بنابراین ترس ترامپ و دار و دسته‌اش از این است که ایران در آینده به سمت کشوری پیشرفته و توسعه‌یافته حرکت کند. این نماینده سابق مجلس در پایان تأکید کرد: ترامپ به عنوان سردمدار شرارت امکان مقابله با مردم ایران را ندارد اما از این طریق با مردم در افتاده است و با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه، مردم ما را هم در لیست سیاه قرار داده است لذا همه مردم به مقابله با این اقدام نا به جای وی خواهند پرداخت.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |