جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2532 15:16 1393/03/25
تدوین راهکارهای تقویت بازارسرمایه

تدوین راهکارهای تقویت بازارسرمایه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تدوین راهکارهای تقویت بازارسرمایه

تدوین راهکارهای تقویت بازارسرمایه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : در نشست امروز مدیران ارشد بازار سرمایه با مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ، راهکارهای تقویت بازار سهام تدوین شد

در این جلسه آخرین وضعیت بازار و مشکلات صنایع مخلتف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین در این جلسه قرار شد، ابهامات و مشکلات صنایع از سوی ارکان بازار سرمایه و شرکت ها به صورت جدی پیگیری شود.
بر اساس این گزارش، با توجه به افزایش دامنه نوسان قیمتpvc  و پلی پروپیلن(PP) از 5 به 10 درصد در بورس کالای ایران، مقرر شد رایزنی ها با دولت برای افزایش دامنه نوسان سایر محصولات ادامه یابد تا قیمت ها به سمت واقعی حرکت کنند.
در این جلسه بحث رعایت نکردن نرخ سود از سوی برخی بانک ها مطرح و قرار شد موضوع به بانک مرکزی برای پیگیری های لازم منعکس شود.
در این جلسه تصمیماتی در خصوص بازار اتخاذ شد که می توان به راه اندازی نهاد بازار گردان اشاره کرد.
با توجه به اینکه هم اکنون نهاد بازارگردان در بازار سرمایه ایران وجود ندارد اما اساسنامه و امیدنامه صندوق های بازارگردان به تصویب رسیده است شرکت های حقوقی با مدیریت شرکت های سرمایه گذاری یا هلدینگ می توانند این صندوق ها را ایجاد کنند تا نهاد بازارگردان به شکل رسمی در بازار سرمایه ایران راه اندازی شود که بدون شک این امر می تواند به نقدشوندگی بازار کمک کند.
همچنین در این نشست، چارچوب و مقررات بازار بلوک بررسی و مقرر گردید از این پس نقل و انتقال سهام شرکت های حقوقی در این بازار جدید انجام شود به طوریکه دیگر عرضه های بلوکی در بازار خرد انجام نخواهد شد که این موضوع کمک شایانی به بازار خواهد کرد.
در این جلسه مقرر شد، اشخاص حقوقی نسبت به سهام مجموعه خود در بازار حضور داشته و حمایت های لازم را در این خصوص انجام دهند.
در این نشست، انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام در سال گذشته بررسی و قرار شد این ابزار دوباره در بورس و فرابورس ایران منتشر شود.
همچنین در شرایط کنونی، سازمان خصوصی سازی عرضه های خرد خود را در بازار انجام نخواهد داد به گونه ای که نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت.
در این جلسه اصلاح مقررات معاملات اعتباری در بورس مطرح و اعلام شد شرکت های
سرمایه گذاری و هلدینگ می توانند از ظرفیت این مقررات در دریافت تسهیلات از شرکت های کارگزاری اقدام کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |