جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1546 14:11 1393/02/07
تحلیل فاندمنتال از روند تحولات قیمت طلا

تحلیل فاندمنتال از روند تحولات قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تحلیل فاندمنتال از روند تحولات قیمت طلا

تحلیل فاندمنتال از روند تحولات قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : در حالی که قیمت طلا روز جمعه در آخرین لحظات مبادلات با 10 دلار افزایش بار دیگر به بیش از 1300 دلار رسیده تحلیلگران بر این باورند که تشدید تنش در روابط روسیه و غرب می تواند موجب افزایش تقاضا و در نتیجه رشد بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده شود.
به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای 28 و 29 آوریل نیز تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت. در صورتی که بحران اوکراین تشدید شود و کشورهای غربی تحریم های بیشتری را ضد روسیه اعمال کنند تقاضای طلا به شدت افزایش خواهد یافت .
بر اساس این گزارش گروه 7 موافقت خود را اعمال تحریم های جدید ضد روسیه اعلام کرده است. کشورهای غربی قصد دارند روز دوشنبه تحریم های جدیدی را ضد روسیه وضع کنند. روسیه هفتمین تولید کننده طلای جهان به شمار می رود.
فدرال رزرو آمریکا نیز در سه نشست قبلی خود 30 میلیارد دلار از محرک پولی را کاهش داده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. کاهش محرک پولی آمریکا به معنای افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا خواهد بود.
آیا بازار ارزروی آرامش را خواهد دید  
بازار ارز در هفت روز گذشته تحت تأثیر متغیرهایی تحریک به روند صعودی شد و موج نوسان ناپایدار بازار را در برگرفت.
بازار ارز در هفته ی گذشته متأثر از 4 محرک با نوسان قابل چشمگیر افزایشی روبرو شد که از عوامل نوسان زایی ارزها می توان به اثرات روانی اجرای فاز دوم هدفمندی و تعدیل قیمت حاملهای انرژی، کاهش شاخص بورس که البته در اواخر هفته روند صعودی گرفت، حضور پر رنگ دلالان و خبر سرکشی به حسابهای بانکی که هر چند از جانب دولت منتفی شد اما اثر خود را بر جای گذاشت، اشاره کرد.
بازار ارز تهران در روز شنبه در ابتدا در مسیر افزایشی قرار گرفت اما در ادامه متأثر از سخنان رئیس بانک مرکزی مبنی بر ناپایدار بودن نوسانات ارزی با تأکید بر عملکرد مثبت اقتصاد، قیمت ها تاحدودی کاهش یافت اما با این وجود نسبت به پنج شنبه گذشته در نقطه ای بالاتر ایستاد.
براساس این گزارش، روند نوسان افزایشی ارزها سبب شد تا روز یکشنبه دلار مجدداٌ وارد کانال 3200 تومانی بشود و در روز سه شنبه به فتح قله ی 3300 تومان نائل شود اما کارشناسان و فعالان بازار معتقد هستند این روند بر اثر هیجانهای کاذبی است که در سایه فضای انتظاری از آغاز فاز دوم هدفمندی ایجاد شده است وچون حجم عرضه و تقاضا در سطح بالایی نیست و روند نزولی بازار بورس متوقف شده است، پس بازار شاهد ناپایدار بودن این نوسانات خواهد بود.
روند افزایشی ارزها در روز چهارشنبه ارزش دلار را به 3350 تومان رساند اما در این سطح معامله چندانی نشد و از ظهر سیر نزولی ارزها آغاز و از تعداد دلالان کاسته شد.
برپایه گزارش سایت طلا، در روز پنج شنبه ارزهای شاخص بازار تهران تغییرات کاهشی بیشتری را شاهد بودند و دلار تا سطح 3257 تومان و یورو و پوند تا بهای 4492 و 5418 تومان پایین آمدند.
گفتنی است، کارشناسان و فعالان بازار اعتقاد دارند که متغییرهای محرک ارزها که به مدت دو هفته با اثرات روانی خود بازار را با شوک و نوسان قیمتی روبرو کرده، خنثی شده و با دخالت غیر مستقیم دولت یعنی تقویت عرضه و کاهش تقاضا (عرضه ارز پتروشیمی به بازار و تأمین ارز قطعه سازان خودرو با نرخ مبادله ای)بازار به آرامش و ثبات پیشین خواهد رسید.
به گزارش طلا ، حال باید دید این بازار دوباره بر سکوی آرامش و ثبات تکیه خواهد زد یا مجدداٌ روزهای پر نوسان را شاهد خواهد بود؟



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |