جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1946 15:15 1393/02/31
تحلیل تکنیکال قیمت اونس جهانی طلا

تحلیل تکنیکال قیمت اونس جهانی طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تحلیل تکنیکال قیمت اونس جهانی طلا

تحلیل تکنیکال قیمت اونس جهانی طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1270 دلار خواهد بود.
قیمت جهانی طلا در شرایطی در سطح 1295 دلاری تثبیت شده است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و انتشار گزارش وزارت کار این کشور هستند .
بر اساس این گزارش به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی به سوی تثبیت پیش می رود و قادر به شکستن سطح 1300 دلاری نیست. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1270 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح بهترین فرصت برای خرید خواهد بود.
سطح مقاومتی قیمت هر اونس طلا نیز 1305 تا 1315 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح زمینه لازم برای افزایش قیمت طلا تا 1400 دلار فراهم خواهد شد.
قیمت جهانی طلا پس از کاهش 28 درصدی در سال 2013 میلادی از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر بحران اوکراین و تنش در روابط روسیه و غرب با رشد 7.5 درصدی روبرو شده است
کاهش سرمایه گذاری روی طلا
روند صعود بهای جهانی طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با بهبود اقتصاد آمریکا و کمرنگ شدن نگرانی‌های تورمی که مدیران سرمایه را به جست و جوی سود بهتر در سهام و اوراق بهادار ترغیب کرده، ضعیف شده است.
قیمت طلا از اواسط مارس که به بالاترین رکوردش در سال جاری میلادی رسیده بود، بیش از شش درصد افت کرده اما به دلیل شروع خوبی که داشته، همچنان برای سال 2014 رشد قیمت را نشان می‌دهد.
سرمایه گذاران آمریکایی میزان سرمایه گذاری روی طلا را حدود یک سوم در دو ماه گذشته کاهش داده و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس شاهد کاهش شدید دارایی‌شان بوده اند.
بعضی از مدیران سرمایه امیدوار بودند که بهبود قیمت طلا در ابتدای سال 2014 مقدمه احیای پایدار این فلز گرانبها باشد که سال گذشته بدترین عملکرد سه دهه گذشته را داشت. طلا از رکورد 1900 دلار که در اوت سال 2009 به آن دست یافت، 31.5 درصد کمتر شده است.
کاهش اخیر قیمت طلا این ترس را در میان خوش بینان بازار زنده کرده که سقوط قیمت سال گذشته اتفاقی نبوده است. آمار اقتصادی بهتر سرمایه گذاران را تشویق کرده دست به ریسک بیشتری بزنند و بانک مرکزی آمریکا با وجود عملکرد اقتصادی ضعیف در زمستان، همچنان برنامه خود برای تعدیل خرید اوراق قرضه را پیش می‌برد. این امر نگرانی‌ها را نسبت به تورم که علت عمده پناه بردن سرمایه گذاران به طلا در سال‌های اخیر بوده، کاهش داده است.
کاهش طلا پس از شروع امیدوارکننده در سال 2014 نشان می‌دهد که چگونه عطش سرمایه گذاران برای سود بر هر گونه نگرانی در مورد سلامت اقتصاد جهانی برتری دارد. در سال‌های گذشته رکود، ترس از تورم بالا و مشکلات بدهی اروپا از طلا که پناه مطمئن سرمایه در شرایط بحران شناخته می‌شود، پشتیبانی کرده بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |