پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2152 12:50 1393/03/09
تحلیل تکنیکال بیزینس لاین از روند تحولات قیمت طلا

تحلیل تکنیکال بیزینس لاین از روند تحولات قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تحلیل تکنیکال بیزینس لاین از روند تحولات قیمت طلا

تحلیل تکنیکال بیزینس لاین از روند تحولات قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت افزایش قیمت طلا به ۱۲۷۲ تا ۱۲۷۵ دلار در هر اونس بهترین فرصت برای فروش خواهد بود .
به گزارش بیزینس لاین، افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا موجب شده تا قیمت این فلز زرد در روزهای اخیر بیش از ۳ درصد کاهش یافته و به کمترین حد خود در ۱۶ هفته اخیر برسد.
بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین حد خود در ۲ ماه اخیر رسیده است. گمانه زنی کارشناسان اقتصادی نسبت به کاهش نرخ بهره اروپا در نشست هفته آینده بانک مرکزی اروپا و کاهش بیشتر ارزش یورو در برابر دلار نیز فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است.
تحلیل تکنیکال نشان می دهد که اگر قیمت طلا بتواند بار دیگر به ۱۲۷۲ تا ۱۲۷۵ دلار در هر اونس افزایش یابد بهترین فرصت برای فروش خواهد بود. در غیر این صورت قیمت طلا به زودی به کمتر از ۱۲۴۵ و حتی ۱۲۲۰ دلار کاهش خواهد یافت.
به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۷۵ دلار و سپس ۱۲۸۵ دلار خواهد بود. کاهش قیمت طلا به زیر ۱۲۵۰ دلار نیز زمینه لازم برای سقوط بیشتر قیمت این فلز زرد را فراهم خواهد کرد.
به گزارش طلا ، به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا نیز در این شرایط ابتدا ۱۲۴۵ و سپس ۱۲۳۰ دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطوح حمایتی قیمت طلا به زودی به ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.
چشم انداز کلان اقتصادی برای قیمت طلا امیدوار کننده نیست
استراتژیست ارشد موسسه مالی یو بی اس سوییس تاکید کرد: چشم انداز وضعیت کلان اقتصادی جهان برای قیمت طلا چندان امیدوار کننده نیست و به نظر می رسد قیمت طلا در ماه های آینده عملکرد چندانی مناسبی نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه اینترنتی ئی تی اف، برایان نیک تحلیلگر برجسته موسسه یو بی اس تصریح کرد: به نظر من لزوما رابطه معناداری بین نرخ تورم و قیمت جهانی طلا وجود ندارد. در دوران بحران مالی در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ که قیمت طلا عملکرد بسیار خوبی داشت و بیش از ۷۰ درصد رشد را تجربه کرد رابطه ای بین تورم و قیمت طلا وجود نداشته است.
وی افزود: در واقع طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ رابطه ای منفی و معکوس بین نرخ تورم و قیمت طلا وجود داشته است. این مساله همیشه درست نیست که وقتی نرخ تورم افزایش یابد قیمت طلا نیز لزوما با افزایش روبرو خواهد شد.
به گزارش طلا ؛ وی در ادامه گفت: در شرایط کنونی هیچ توصیه ای به سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار ندارم چرا که چشم انداز کلان وضعیت اقتصادی جهان برای قیمت طلا مناسب و امیدوار کننده نیست. بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و سایر کشورهای جهان به ضرر قیمت طلا و تقاضای این فلز زرد خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |