جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14353 15:42 1394/05/02
تحریم همه مانع تجارت با ایران نیست

تحریم همه مانع تجارت با ایران نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تحریم همه مانع تجارت با ایران نیست

تحریم همه مانع تجارت با ایران نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیران شرکت‌های غربی:

مدیران شرکت های غربی با تاکید بر تمایل خود برای بازگشت به ایران گفتند تحریم ها تنها یکی از موانع تجارت با ایران است و تهران باید اقدامات بیشتری انجام دهد و فضای کسب و کارش را مستعد جذب سرمایه گذاران نماید.

به گزارش تسنیمبه نقل از رویترز، مدیران شرکت های غربی در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری ایران و اروپا که در وین برگزار شد گفتند، این شرکت ها مایل به بازگشت به ایران پس از لغو تحریم ها هستند، اما تهران برای شکوفا کردن واقعی پتانسیل خود باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا فعالیت های تجاری خود را سودده و فضای کسب و کارش را مستعد جذب سرمایه گذاران نماید.

مقامات ایرانی در این کنفرانس اقتصاد ایران را با جمعیتی حدودا 80 میلیون نفری و تولید سالانه حدود 400 میلیارد دلاری محلی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش های نفت و گاز، معدن، مهندسی و خودرو توصیف کردند.

اما برخی از شرکت کنندگان گفتند، دستیابی به پتانسیل های اقتصادی ایران نیازمند چیزی بیشتر از صرف لغو تحریم های غرب است که اقتصاد این کشور را از سال 2012 با تنگنا مواجه کرده است.

در این کنفرانس، شرکت هایی نظیر شرکت های خودروسازی دایملر و فولکس واگن آلمان، گروه صنعتی گازی و مهندسی لینده و صندوق سرمایه گذاری سراوا پارس از سرمایه گذاران شرکت دیجی کالا حضور داشتند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |