پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 927 13:14 1393/01/20
تبیین نقشه راه و چشم انداز بازار سرمایه در سال 93

تبیین نقشه راه و چشم انداز بازار سرمایه در سال 93

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تبیین نقشه راه و چشم انداز بازار سرمایه در سال 93

تبیین نقشه راه و چشم انداز بازار سرمایه در سال 93

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : نخستین جلسه اهالی بازار سرمایه در سال 93 ساعت 14 روز گذشته، به میزبانی کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار با حضور معاون وزیر اقتصاد، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران شرکت های کارگزاری، شرکت های سرمایه گذاری و اهالی بازار سرمایه در محل تالار الغدیر دانشگاه تهران برگزار شد .
در این جلسه 30 تا 40 محور اصلی برنامه های بازار سرمایه تشریح شد.
معاون وزیر اقتصاد در این جلسه به موضوع معقول شدن سودها در بازار سهام پرداخت و به سرمایه گذاران پیشنهاد داد در سال جدید به دنبال کسب سودهای معقول و با ثبات بوده و به دنبال حداکثر سازی سود نباشند.
دکتر شاپور محمدی که جهت سازی اقتصاد را به سمت سودهای معقول، دنباله دار و بدون هیجان اعلام کرد، افزود: حمایت از بازار سرمایه در دستور کار جدی دولت قرار دارد.
وی تاکید کرد: سرمایه گذاران نباید از این پس، انتظار کسب بازدهی های کوتاه مدت را داشته باشند، بلکه باید بازه زمانی بلندمدتی را برای خود در نظر گرفته و بر اساس آن انتظار سودآوری داشته باشند که این امر نیازمند فرهنگ سازی های لازم است.
دکتر علی صالح آبادی، رییس سازمان بورس نیز دیگر سخنران اصلی این گردهمایی بود و به تشریح مهمترین برنامه های بازار سرمایه در سال جدید پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار امسال نهایت تلاش خود را برای بین المللی شدن انجام می دهد، ابراز داشت: هم اکنون زیرساخت های بین المللی شدن بازار سرمایه فراهم شده و کارگروه های مربوطه نیز در سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شده است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: فعالان بازار می توانند با این کارگروه ها همکاری داشته و در آن مشارکت کنند، در این صورت سازمان می تواند از تجربیات اهالی بازار سرمایه برای حرکت در مسیر بین المللی شدن استفاده کند.
 وی با اشاره به برنامه سازمان برای برگزاری همایشی در این خصوص و دعوت از فعالان بازار سرمایه سایر کشورها در این همایش، گفت: مهمترین هدف سازمان بورس برای سال جاری حرکت به سمت بین المللی شدن است که مقدمه اش تعامل بیشتر با اعضای بازار سرمایه است. سخنگوی سازمان بورس بهبود ساختار خرد (Mocrostructure) بازار سرمایه، معرفی و توسعه  نهادهای جدید مالی، ازجمله راه اندازی صندوق های پروژه و زمین و ساختمان بمنظور تقویت نقش بازار سرمایه در تأمین مالی و نیز انتشار اوراق خزانه اسلامی با همکاری دولت، راه اندازی سامانه پس از معاملات (Posttrsde)، توسعه فعالیت های آموزشی و فرهنگ سازی و ارتقاء توان حرفه ای فعالان و سرمایه گذاران را از دیگر برنامه های سازمان بورس در سال جاری عنوان کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |