جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2753 13:38 1393/04/04
تاکيد رئيس‌جمهور بر جلوگيري از تکرار موانع توسعه برنامه

تاکيد رئيس‌جمهور بر جلوگيري از تکرار موانع توسعه برنامه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاکيد رئيس‌جمهور بر جلوگيري از تکرار موانع توسعه برنامه

تاکيد رئيس‌جمهور بر جلوگيري از تکرار موانع توسعه برنامه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئيس‌جمهور با تأکيد بر لزوم توجه به اولويت‌هاي کشور در تدوين برنامه ششم بر بهره گيري از ظرفيت بخش خصوصي در تأمين مسکن مورد نياز جامعه تأکيد کرد


. به گزارش ايسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در جلسه هيأت دولت با اشاره به آماده شدن جامعه براي آزمون الهي و شکوفايي معنوي در آستانه ماه مبارک رمضان، از مردم به ويژه جوانان فهيم خواست با احترام به ارزش‌هاي اخلاقي و فرهنگ اجتماعي، فرهنگ عفاف و تقوي را با عمل خود گسترش دهند و فضاي جامعه را براي بهار دعا و عبادت آماده کنند.
وي همچنين اظهار اميدواري کرد به برکت دعا و عبادت زنان و مردان پارسا و پاکدامن در ماه مبارک رمضان، خداوند برکات و عنايات مادي و معنوي خود را بر اين کشور بگستراند.
روحاني در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به اهميت برنامه ششم توسعه گفت: قبل از ورود به فرآيند تدوين برنامه ششم توسعه، بايستي ارزيابي سنجيده‌اي از دلايل عدم توفيق کامل برنامه‌هاي قبلي به عمل آيد و با شناخت موانع جدي توسعه، از تکرار کاستي‌هايي که دستيابي به اهداف برنامه را با چالش مواجه کرده است، جلوگيري شود.
رئيس‌جمهور فعال سازي بخش خصوصي، توسعه کشاورزي، توانمندي نيروي انساني، ايجاد اشتغال و بهبود شاخص‌هاي کلان اقتصاد از جمله رشد، سرمايه گذاري، تورم، اشتغال، بازار سرمايه، افزايش قابليت بانک‌ها براي ايفاي نقش مناسب در تأمين منابع، ارتقاي بهره وري، توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل ريلي، توسعه بنادر، تعادل در بودجه ريزي، تسهيل ورود فناوري‌هاي نوين، مديريت آب و ثبات بازار ارز و انطباق رشته‌هاي تحصيلي بر نيازهاي بازار کار را از اولويت‌هاي تدوين برنامه ششم ذکر کرد و بر بهره گيري از ظرفيت بخش خصوصي در تأمين مسکن مورد نياز جامعه تأکيد کرد.
در اين جلسه اعضاي دولت به ادامه بررسي گزارش معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور درباره نحوه تدوين برنامه ششم توسعه فرهنگي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و نقشه راه آن پرداختند.
در ادامه جلسه، تعدادي از پيشنهادهاي دستگاه هاي اجرايي پس از بحث و بررسي، به تصويب هيأت وزيران رسيد.
با تصويب هيأت دولت، مبلغ چهل ميليارد ريال اعتبار بابت اجراي عمليات انتقال آب با لوله تا مزارع در استان بوشهر اختصاص يافت.
همچنين مبلغ چهل و پنج ميليارد ريال اعتبار به منظور مقابله با آفات مگس زيتون و ملخ مراکشي در اختيار سازمان حفاظت نباتات قرار گرفت.
دولت همچنين با اختصاص مبلغ دويست و پنجاه ميليارد ريال براي انجام اقدامات ضربتي حذف و خارج سازي درختان آلوده و کنترل کانون‌هاي بحران خشکيدگي جنگل‌هاي بلوط زاگرس و مبارزه با آفات و ساير اقدامات لازم در جهت احياء و بهسازي جنگل هاي ياد شده در اختيار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور موافقت کرد



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |