شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8392 16:09 1393/10/08
تاسیس خانه هنرمندان استانها توزیع عادلانه تولیدات فرهنگی را در پی دارد

تاسیس خانه هنرمندان استانها توزیع عادلانه تولیدات فرهنگی را در پی دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاسیس خانه هنرمندان استانها توزیع عادلانه تولیدات فرهنگی را در پی دارد

تاسیس خانه هنرمندان استانها توزیع عادلانه تولیدات فرهنگی را در پی دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: تاسیس خانه هنرمندان در استان ها، توزیع عادلانه امکانات و تولیدات فرهنگی و هنری را در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، مجید سرسنگی افزود: خانه هنرمندان در سایر مناطق مانند، سنندج، کرمانشاه و تربت حیدریه در حال تاسیس است و تولیدات فرهنگی و هنری نیز از طریق این خانه ها می تواند در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با تاسیس خانه هنرمندان در سایر استان ها، امکانات و تولیدات فرهنگی و هنری به صورت عادلانه در سراسر کشور پخش و توزیع می شود.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، وی در دیدار با اعضای هیات مدیره جدید انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران با اشاره به اهمیت ساخت فیلم مستند، اظهار کرد: در شرایط فعلی جامعه ما، ساخت فیلم مستند و انعکاس مشکلات و معضلات اجتماعی، می تواند در حل این مشکلات، کارآمد و تاثیرگذار باشد.
وی در ادامه با اشاره به توسعه خانه هنرمندان ایران و امکان همکاری بیشتر با انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران گفت: توسعه فضای فیزیکی خانه هنرمندان ایران در آینده نزدیک و ایجاد ساختمان خانه هنرمندان ۲، امکان همکاری خانه هنرمندان ایران با انجمن های هنری از جمله انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران فراهم می شود.
سرسنگی افزود: این انجمن با داشتن یک پایگاه مشخص در خانه هنرمندان ایران، می تواند از امکانات این خانه در جهت توسعه سینمای مستند بهره ببرد.
وی اضافه کرد: فضای خانه هنرمندان ایران امروز در اختیار هنرمندان است، هنرمندان مستند ساز نیز می توانند آثار خود را در این خانه برای مخاطبان و علاقه مندان سینمای مستند به نمایش بگذارند.
سرسنگی گفت: از سوی دیگر امیدوارم بتوانیم با تاسیس یک کتابخانه، آرشیوی مناسب برای امکانات سمعی و بصری از جمله فیلم های مستند فراهم کنیم، تا از این طریق نیز بتوانیم در جذب علاقه مندان و مخاطبان سینمای مستند گام موثر برداریم.
وی با اشاره به نمایش فیلم های مستند در فضای باز خانه هنرمندان ایران نیز گفت: فضای باز خانه هنرمندان ایران در سال های گذشته در اختیار انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند برای نمایش فیلم های مستند با موضوعات گوناگون بوده است، در همین جهت با سازمان زیباسازی توافقی برای نصب یک نمایشگر مناسب در فضای باز خانه هنرمندان کرده ایم، که نصب این اقدام می تواند فرصت خوبی برای نمایش بیشتر فیلم های مستند با کیفیت بهتر و مناسب تر باشد.
وی با اشاره به حمایت خانه هنرمندان ایران از ساخت فیلم های مستند با موضوع شهر گفت: خانه هنرمندان ایران می تواند در تهیه و تولید فیلم های مستند با موضوع شهر تهران با انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران همکاری کند، و یا فیلم های مستندی که با موضوع شهر ساخته شده اند را جمع آوری و در یک بسته فرهنگی ارائه دهد، تا علاقه مندان سینمای مستند بتوانند از این بسته فرهنگی نه فقط در تهران بلکه در تمامی استان های کشور استفاده کنند.
سرسنگی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران اشاره کرد و گفت: امروز خانه هنرمندان ایران در زمینه فعالیت های پژوهشی و آموزشی در عرصه های گوناگون هنری گام های بلندی برداشته است.
وی، تاسیس دانشگاه مجازی، برگزاری کارگاه ها، سمینار ها و نشست های تخصصی هنر، انتشار چندین جلد کتاب و مجله تخصصی با موضوعات مختلف هنری از جمله مجله نقد هنر را از جمله این اقدامات عنوان کرد.
سرسنگی گفت: در این جهت خانه هنرمندان ایران آمادگی خود را برای برگزاری دوره ها و کارگاه های مختلف آشنایی با سینمای مستند، ایجاد بخشی برای تدریس سینمای مستند در دانشگاه مجازی و انتشار یک مجله ویژه در زمینه موضوعات مربوط به سینمای مستند، برگزاری جشنواره سینمای مستند، برگزاری هفته سینمای مستند اعلام می کند.
رئیس کمیته تخصصی هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از راه های گسترش و ترویج سینمای مستند، داشتن پایگاه دانشگاهی است.
وی افزود: تاکنون رشته مستقلی به نام سینمای مستند در دانشگاه های هنری ما وجود نداشته است؛ بنابراین پیشنهاد می کنم دوستان پیگیر باشند تا حداقل یک رشته سینمای مستند در مقطع کار شناسی ارشد به وجود آید و ما هم از هیچ کمکی در این جهت دریغ نخواهیم کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |