سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 10069 16:01 1393/11/18
تاسیس بازارچه‌هایی دائمی ویژه زنان در همه استانها

تاسیس بازارچه‌هایی دائمی ویژه زنان در همه استانها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاسیس بازارچه‌هایی دائمی ویژه زنان در همه استانها

تاسیس بازارچه‌هایی دائمی ویژه زنان در همه استانها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: نمایشگاههای کشور، توانمندیهای تولیدات زنان را در هزار غرفه به نمایش می گذارند.

به گزارش ایسنا، دکتر فهیمه فرهمندپور، در حاشیه بازدید از نمایشگاه منطقه ای نقش زنان در اقتصاد و توسعه پایدار که در محل دائمی نمایشگاه گیلان در حال برگزاری است، گفت: ۶ نمایشگاه منطقه ای ارائه توانمندیهای زنان در کشور برگزار شده است و گیلان یکی از این مناطق مهم است.
وی اضافه کرد: در مجموع هزار غرفه در ۶ نمایشگاه منطقه ای کشور، توانمندیهای زنان را در عرصه تولید و اقتصاد به نمایش می گذارند. وی با بیان اینکه زنان کشور در بخش های صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی و ... مشغول به فعالیت تولیدات مختلف هستند، تصریح کرد: برای حمایت از زنان در این بخش با صندوق مهر امام رضا(ع) مذاکرات انجام شده است و پیش بینی می شود ۸ تا ۱۰میلیارد تومان برای کمک به این زنان اختصاص یابد.
فرهمند پور از احداث و تقویت بازارچه های دائمی برای زنان در عرصه تولید و تجارت خبر داد و گفت: سال ۹۴ این هدف تقویت می شود.
اعطای تسهیلات کم‌بهره برای تقویت فعالیت زنان
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در مراسم اختتامیه نمایشگاه منطقه‌ای نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار شرق کشور از اعطای تسهیلات کم‌بهره ۱۰۰ میلیون ریالی به ۸۵۰ تا ۹۰۰ نفر از زنان در این نمایشگاه‌‎های کشوری و برای برای تقویت فعالیت آنان خبر داد.
فرهمندپور با اشاره نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: مدیریت در حوزه زنان همواره جهادی است و در صورتی که زنان جهادی عمل نکنند، خانواده و جامعه نمی‌توانند امور را پیش ببرند.
وی با بیان اینکه زنان ایرانی در عین آنکه در خانواده صبورترین، عفیف‌ترین و فداکارترین هستند در عرصه اجتماعی و هر حوزه ای که به آن وارد می‌شوند نیز فعال‌ترین و قدرتمندترین‌ها هستند و می‌کوشند در کنار مردان نقش خود را به بهترین نحو ایفا کنند.
فرهمندپور افزود: این نمایشگاه‌ها فقط یک جریان اقتصادی نبوده بلکه تلاشی برای تغییر نگرش زنان به خود و ظرفیت‌هایشان و نیز ایجاد این تغییر در دیدگاه‌های مردان به توانمندی‌های آنان بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |