پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2893 13:24 1393/04/11
بورس؛ راهکار رونق سرمایه و کار ایرانی

بورس؛ راهکار رونق سرمایه و کار ایرانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس؛ راهکار رونق سرمایه و کار ایرانی

بورس؛ راهکار رونق سرمایه و کار ایرانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: بورس راهکاری مهم و تاثیر گذار برای انتقال سرمایه از بازار غیر مولد به بخش تولید و متعاقب آن ارتقا توان تولید ملی و رونق سرمایه و کار ایرانی است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دیروز سه‌شنبه (10 تیر ماه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.
 کاظم جلالی در این دیدار بورس را از ابزارهای مناسب حضور بخش خصوصی در اقتصاد دانست و گفت: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا از ایجاد حباب و رشد ظاهری شاخص‌ سهام در بورس جلوگیری شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با تاکی بر لزوم شناخت و رعایت الزامات رشد بازار بورس در اقتصاد کشور، تصریح کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع می‌تواند زمینه‌های جذب سرمایه به بازار بورس را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: رونق بازار بورس از انتقال سرمایه‌های سرگرادن به بازارهای واسطه‌ای و لحظه‌ای جلوگیری می‌کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: بورس راهکاری مهم و تاثیر گذار برای انتقال سرمایه از بازار غیر مولد به بخش تولید و متعاقب آن ارتقا توان تولید ملی و رونق سرمایه و کار ایرانی است.
علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این دیدار با اشاره به راهکارهای این سازمان برای رونق بورس، بر لزوم همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس جهت ایجاد و ارتقای همکاری‌های کارشناسی تاکید کرد.
ضرورت افزایش همگرایی دولت و مجلس در حوزه بازار سرمایه
 مدیرعامل فرابورس ایران با یادآوری بررسی دلایل افت بورس در نشست 4 وزیر کابینه، گفت: تصمیمات پراکنده و بعضا متعارض در بخش اقتصادی می تواند به بازار سرمایه لطمه بزند از این رو برگزاری این نشست و همگرایی تصمیمات و یکپارچه شدن آن به طور قطع به بازار سرمایه کمک می کند تا از وضعیت فعلی خارج شود.
امیرهامونی درباره ضرورت نشست مشترک مدیران بورسی با 4 وزیر اقتصادی کابینه و اینکه این نشست‌ها چه تاثیری در جلوگیری از افت شاخص بورس دارد، ‌گفت: همگرایی دستگاههای مرتبط با بازار سرمایه در دولت و همچنین همکاری بخش اقتصادی دولت و مجلس می تواند دربهبود وضعیت بازار سرمایه موثر باشد.
به گفته مدیرعامل فرابورس ایران تصمیمات پراکنده و بعضا متعارض در بخش اقتصادی می تواند به بازار سرمایه لطمه بزند از این رو برگزاری این نشست و همگرایی تصمیمات و یکپارچه شدن آن به طور قطع به بازار سرمایه کمک می کند تا از وضعیت فعلی خارج شود و با تصمیمات همگرا، منظم و یک جهت مواجه خواهیم شد.
 وی دراین باره که آیا نرخ خوراک پتروشیمی در افت فعلی بازار موثر بوده است یا خیر؟ افزود: بعضا تصمیماتی در حوزه قیمت گذاری و نرخ خوراک و بقیه صنایع می تواند عدم اطمینان در ارزش گذاری دارایی های سرمایه ای که در بورس است ، ایجاد کند.
هامونی ضرر بیش از50 هزار میلیارد تومانی سهامداران از اسفند ماه سال گذشته تاکنون را تایید کرد و گفت: نگرانی زمانی است که ریسک های مترتب بر بازار چه ریسک‌های سیستماتیک و چه غیر سیستماتیک تبدیل به ابهام شود چرا که این ابهام برای بازار مضر است و بازار را دچار سردرگمی می کند.
وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی بازار سرمایه هم معتقدند که باید در رفع ابهامات بازار تلاش کنیم، در این باره که رفع تحریم ها چقدر دربازار تاثیر گذار است، افزود: معمولا متغیرهای اقتصادی با وقفه های چند ماهی یا چند سطحی بر هم اثر گذارند و این طور نیست که دفعتا اثر گذار باشد.
هامونی با بیان اینکه این تحلیل را به هیچ وجه قبول ندارم که بازار حبابی بوده و علت نزول کنونی به دلیل ترکیدن حباب ها است، گفت: شرایط آن موقع اقتضا می کرد قیمت‌ها رو به بالا صعود کند طبیعی است.
 مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه ‌تعیین نرخ خوراک هم به عنوان عامل برون زا توانست بازار را متاثر کند،‌ افزود: بازار را متناسب با شرایط روز و ابهامات دربازار و ریسک های موجود آن باید تحلیل کرد چرا که نمی توان روند شاخص را دید و گفت حباب دارد یا نه.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |