پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4899 15:00 1393/05/31
به وعده‌هايم به مردم عمل خواهم کرد

به وعده‌هايم به مردم عمل خواهم کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
به وعده‌هايم به مردم عمل خواهم کرد

به وعده‌هايم به مردم عمل خواهم کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


رييس جمهور روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان اردبيل، ضرورت اتحاد و همدلي را در مسير حل و فصل مشکلات کشور مورد تأکيد قرار داد و تصريح کرد: براي عبور از معضلات کشور همه اعم از دولت، قوه قضائيه، مجلس و نيروهاي مسلح بايد متحد بوده و دست به دست هم دهيم.
به گزارش ايلنا، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني گفت: امنيت و ثبات امروز کشورمان در درجه اول مرهون اتحاد و ايمان مردم و در درجه دوم حضور نيروهاي مسلح تحت فرمان مقام معظم رهبري است که بايد قدردان خدمات آنان باشيم.
رييس جمهور اظهارداشت: همه بايد در مسير پيشرفت و توسعه کشور دست به دست هم دهيم البته بروز برخي مسايل بين قوا و وجود فراز و نشيب‌ها در اين مسير طبيعي است، ولي مهم اين است که همه طرف‌ها بايد تحمل خود را بالا ببريم.
رييس شوراي عالي امنيت ملي همچنين احترام به اقوام و مذاهب مختلف در کشور را ضروري دانست و گفت: اقوام و مذاهب مختلفي در کشورمان وجود دارند، البته همه از يک نژاد هستيم و آن ايراني بودن است، اما بايد به زبان، ويژگي‌ها و سنت‌ اقوام مختلف، احترام گذاشت.
وي تصريح کرد: اين دولت در داخل و در دنيا براي آشتي آمده است و اين جزو اهداف دولت مي‌باشد و همه بايستي در اين مسير تلاش کنيم.
روحاني در ادامه با اشاره به اينکه دولت در سياست خارجي اقدامات بزرگي انجام داده، گفت: اگر چه در سياست خارجي هنوز راه زيادي در پيش رو داريم اما امروز روند روابط کشورمان با کشورهاي همسايه تفاوت کرده و بي‌ترديد فردا متفاوت‌تر هم خواهد شد.
رييس جمهوري تصريح کرد: در ماه‌هاي آينده شاهد تحول بزرگي در روابط با کشورهايي مانند روسيه، ترکيه و عراق خواهيم بود.
روحاني اضافه کرد: امروز مردم عراق متوجه شده‌اند که کدام کشور در روز خطر و گرفتاري کنار آنها قرار دارد و دوست واقعي‌شان چه کشوري است، البته در عراق خود مردم و علما همه کارها را انجام داده‌اند اما در عين حال دلگرمي آنها به همسايه و ملت خوبي به نام ايران است.
رييس جمهوري با اشاره به روابط صميمي ايران با جمهوري آذربايجان، گفت: امروز روابط با جمهوري آذربايجان کاملاً با ديروز متفاوت است و دو کشور روابط بسيار گرم و صميمي را آغاز کرده‌اند و به اين مسير ادامه خواهند داد.
وي طرح تحول نظام سلامت را از ديگر اقدامات بزرگ دولت در يک سال اخير و باوجود تداوم تحريم‌ها عنوان کرد و گفت: امروز به واسطه اجراي اين طرح آرامش خاطري در ميان مردم ايجاد شده و دولت با همه توان اين طرح را ادامه خواهد داد اما متاسفانه رسانه ملي حاضر نيست، اينگونه خدمات بزرگ دولت را براي مردم تبيين کند.
رييس جمهوري با اشاره به کارهاي گسترده دولت طي يکسال اخير اظهار داشت: همه اين کارها در حالي انجام شده که تحريم‌هاي غيرقانوني و ظالمانه همچنان ادامه دارد، هرچند در اين مدت توانسته‌ايم گوشه‌هايي از تحريم را تضعيف کنيم و يا جلوي برخي تحريم‌ها را بگيريم.
روحاني افزود: دولت وظيفه خود مي‌داند که همه توانش را بکار گيرد تا تحريم‌ها براي هميشه برداشته شوند چرا که تداوم اين تحريم‌ها، يک ظلم بزرگ به مردم است.
وي با تاکيد مجدد بر اينکه کارهاي بسيار بزرگي به رغم اين تحريم‌ها در کشور انجام شده، گفت: رسانه ملي حاضر نيست خدمات دولت را براي مردم تبيين کند و دولت از لحاظ تبليغاتي دست تنها است.
روحاني گفت: متاسفانه خدمات دولت براي مردم بيان نمي‌شود و اين بر خلاف تاکيد امام راحل است. امام راحل همواره تاکيد مي‌کردندکه دولت بايد خدماتش را به مردم بگويد و خدمات دولت بايد در صداوسيما به خوبي منعکس شود و رسانه‌ها بايد خدمات دولت را براي مردم تشريح کنند اما درباره اينکه چرا نمي‌گذارند همه خدمات دولت براي مردم تبيين شود، به موقع سخن خواهم گفت.
رييس جمهور افزود: در کدام دولت بوده که در زمينه مسئله اقتصادي در عرض يکسال با آن معضلاتي که دولت را تحويل گرفتيم، کارهايي به اين بزرگي انجام شده باشد.
روحاني پرسيد:چرا صندوق بين‌المللي پول و بانک جهاني و رسانه‌هاي خارجي بايد بگويند که کار دولت ايران در عرصه اقتصاد در تاريخ کشورهاي در حال توسعه، کم‌نظير بوده و چرا صداوسيما نگويد.
رييس جمهور گفت: همه مسئولان در دولت با وجود مظلوميت، بايد به وظيفه خود عمل کنند و بدانند که ياري خداوند از هر کسي ديگر بالاتر است.
روحاني با اشاره به ديدارهايش با مردم گفت: مردم بارها به من مي‌گويند مي‌دانيم چه کساني و کجاها و چرا شما را اذيت مي‌کنند، شما راه‌تان را ادامه بدهيد. حضور مردم در صحنه بسيار مهم است و همين محبت مردم نشان مي‌دهد که آنان تنها گوششان به راديو و يا چشمشان به تلويزيون نيست و چشم و گوش آنان خيلي وسيع‌تر مي‌بيند و مي‌شنود و خيلي خوب مي‌توانند قضاوت کنند.
وي تصريح کرد: البته در اين راه بسيار سخت و سنگين، بايد از مقام معظم رهبري هم سپاسگزاري کنم چرا که همه جا دولت را حمايت و کمک کرده‌اند.
روحاني در ادامه "رياست قوه اجرايي کشور" و از آن مهم‌تر "مسووليت اجراي قانون اساسي " را دو وظيفه مهم رييس جمهوري دانست و اظهار داشت: زماني که خواستم انجام وظيفه مسئوليت اجراي قانون اساسي را شروع کنم، براي مردم توضيح خواهم داد چرا اين کار دارد با تاخير انجام مي‌گيرد.
رييس جمهور گفت: اجراي اين وظيفه از آن کارهاي مهمي است که براي خيلي‌ها خوشايند نيست و ممکن است ناراحت و عصباني شوند اما قانون اساسي کشور بايد اجرا شود و هر کسي در اين کشور با هر مسئوليتي بايد بداند اين دولت به حول و قوه الهي در ادامه راه، براي اجراي قانون اساسي مصمم خواهد بود.
روحاني افزود: وقتي دولت اعلام کند فلان دستگاه و يا نهاد دارد از قانون اساسي تخلف مي‌کند، ممکن است براي آن نهاد و يا دستگاه خوشايند نباشد اما اين وظيفه رييس جمهوري است و من به وعده‌هايم به مردم عمل خواهم کرد و در اين راه هيچ چيز نمي‌تواند مانع شود.
رييس جمهور اظهارداشت: "مردم با راي و اعتماد خود، وظيفه مهمي را به رييس جمهوري محول کردند. مردم راي ندادند که رييس‌جمهوري رييس دستگاه اجرايي باشد، راي دادند که اول مجري قانون اساسي باشد. مسووليت اجراي قانون اساسي در کشور برعهده رييس جمهوري است".
روحاني در ادامه اظهار داشت: تلاش دولت در سفرهاي استاني بر اين مبنا است که کارهايي که امکان‌پذير است و دولت قادر است تا پايان دوره آنها را اجرايي کند، به مردم وعده دهد.
وي گفت: امکانات دولت محدود است و دولت اين امکانات را بر مبناي اولويت‌ها برنامه‌ريزي و اجرايي مي‌کند.
روحاني با بيان اينکه دولت برخي از طرح‌ها و پروژه‌هايي را که براي کل کشور حياتي محسوب مي‌شوند در اولويت قرار داده است، خاطر نشان کرد: مشکل آب و محيط زيست معضلات بسيار مهمي است که دولت مصمم است اقدامات ويژه‌اي را در اين زمينه‌ها انجام دهد.
رييس‌جمهور گفت: نبايد تصور شود که کشور بدون توجه به محيط زيست، مي‌تواند به توسعه پايدار برسد.
وي به معضل درياچه اروميه اشاره کرد و اظهار داشت: از روز آغاز به کار دولت بر روي درياچه اروميه تأکيد داشتم و اين موضوع از اولويت‌هاي دولت بوده و شخصاً آن را پيگيري مي‌کنم درياچه اروميه دچار معضل بزرگي شده که سرنوشت و زندگي حدود 15 ميليون نفر را مي‌تواند تحت تأثير قرار داده و با بحران مواجه کند.
رييس جمهور در ادامه ذخاير معدني را از فرصت بسيار بزرگي براي کشور و استان اردبيل دانست و گفت: بايد با شناسايي معادن، روي آنها سرمايه‌گذاري شود و اردبيل ظرفيت بالايي در اين زمينه دارد که لازم است تلاش مضاعفي براي اکتشاف معادن استان انجام شود.
روحاني همچنين استان اردبيل را از لحاظ استعدادهاي انساني کم‌نظير دانست و تصريح کرد: استان اردبيل از شخصيت‌هاي بسيار وارسته‌اي برخوردار است که مورد احترام و افتخار همه هستند.
رييس جمهور اهميت توجه به بخش انرژي را هم مورد تأکيد قرار داد و گفت: امروز منابع مشترکي در زمينه انرژي داريم که متأسفانه ديگران از آن بهره‌برداري مي‌کنند، به نحوي که حتي منبع مشترکي داشتيم که با کمال تأسف بهره‌برداري از آن را رها کردند و طرف مقابل نه تنها سهم خود را به طور کامل استفاده کرده بلکه امروز از سهم بخش ايران نيز بهره‌برداري مي‌کند.
روحاني تصريح کرد: منابع نفتي و گازي نيازمند سرمايه‌گذاري ويژه‌اي است و دولت تلاش‌ها و اقدامات ويژه اي در اين عرصه نيز انجام خواهد داد.
در ابتداي اين نشست نماينده ولي فقيه در استان و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي در سخناني، دغدغه‌ها و نيازهاي استان را در بخش‌هاي مختلف مطرح کردند.
نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي از موضع منطقي و مدبرانه رييس‌ جمهور در خصوص استيضاح قدرداني کردند و از عدم رأي اعتماد به وزير دانشمند علوم، تحقيقات و فناوري اظهار تأسف نمودند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |