پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1768 14:21 1393/02/21
به صداوسیما آگهی دهید تا تخفیف ویژه بگیرید

به صداوسیما آگهی دهید تا تخفیف ویژه بگیرید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
به صداوسیما آگهی دهید تا تخفیف ویژه بگیرید

به صداوسیما آگهی دهید تا تخفیف ویژه بگیرید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اوضاع نا به سامان مالی سازمان صداوسیما مسئولان این سازمان را بر آن داشته تا شیوه‌های جدیدی را برای جذب آگهی‌های تبلیغاتی به کار گیرند؛ شیوه‌ای که ممکن است صاحبان کالا و مشتریان سازمان را بر سر دو راهی انتخاب قرار دهد.

انتشار بخشنامه طرح تشویقی سازمان صداوسیما جزئیاتی را از سازوکار صداوسیما برای جذب آگهی‌ها روشن می‌کند، در بخشی از این بخشنامه خطاب به مدیران شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی آمده است: به منظور حمایت از صاحبان کالا و خدماتی که فرصت حضور در تبلیغات در سایر رسانه‌ها به جز صدا و سیما و روزنامه جام جم از تاریخ 1/3/1393 تا پایان دی ماه نداشته باشند، با حفظ تمامی تخفیفات هر قرارداد از 30 درصد اضافه پخش تشویقی رایگان در بهمن ماه بهره‌‎مند خواهند شد.
این رویکرد منجر به تحت فشار قرار گرفتن سایر روزنامه‌ها که احتمالا به شکلی خصوصی‌تر از روزنامه جام‌جم مدیریت می‌شوند و همین‌طور کانون‌های تبلیغاتی که در زمان عقد قرارداد با شرکت‌ها امکان عقد تبلیغات روزنامه‌ای را از دست خواهند داد، خواهد شد.
مشکلات بودجه صداوسیما از چندی پیش عیان شده بود، تولید یک مجموعه تلویزیونی نوروزی با بودجه اسپانسری که تصویر آن به اندازه تصویر بازیگران روی قاب تلویزیون نقش می‌بست، نشان از آن داشت که قطعا صداوسیما برای ساخت مجموعه‌هایش و همین طور برای اداره آن سازمان با آن ابعاد نیازمند پول بیشتری است و حالا این شرکت‌های بزرگ و کوچک هستند که با سرازیر کردن تبلیغات خود به این رسانه می‌توانند تا حدودی کمبود بودجه را جبران کنند، اما دست باز تلویزیون به عنوان تنها رسانه تصویری در ایران برای جذب آگهی‌ها می‌تواند پا نهادن بر گردن صاحبان کالا باشد.

خبرگزاری مهر در گفت‌و‌گویی کوتاه با حسن تقدس‌ نژاد معاون اداری و مالی سازمان صدا و سیما انتشار این بخشنامه را مورد بررسی قرار داد. او در پاسخ به این پرسش که بخشنامه منتشر شده از سوی اداره کل بازرگانی صدا و سیما برای تمام شرکت‌های تبلیغاتی ارسال شده و از آنها خواسته شش ماه تبلیغات خود را انحصارا به صدا و سیما و روزنامه جام جم بدهند تا از 30 درصد تبلیغ رایگان در آینده استفاده کنند چه تاثیری روی کار شرکت‌های تبلیغاتی و روزنامه‌ها خواهد داشت، اظهار کرد: این کار هر ساله ماست و فقط مربوط به امسال نیست. ما هر سال این کار را انجام می‌دهیم و کسانی که در ماه‌هایی مثل خرداد و تیر و مرداد کل تبلیغاتی را که تعهد کرده‌اند به ما بسپارند و ما آنها را پخش کنیم، در ماه‌های بعد به آنها اضافه پخش آگهی می‌دهیم. این طبیعی است و جزو آیین‌نامه ما است.
معاون اداری و مالی سازمان صدا و سیما همچنین در پاسخ به اینکه آیا این موضوع را که تبلیغات باید انحصارا در اختیار روزنامه جام جم و صدا و سیما باشد تایید می‌کند یا خیر، تصریح کرد: من این را ندیدم، آنها می توانند در روزنامه‌های دیگر هم تبلیغ کنند. من این را که می‌گویید ندیده‌ام.
این در حالی است که در بند یاد شده از بخشنامه به صورت صریح به تبلیغ در روزنامه جام جم اشاره شده بود.
به نظر می‌رسد شیوه اتخاذ شده از سوی صداوسیما برای جذب آگهی‌ها در شرایطی که تمامی روزنامه‌ها و شرکت‌های تبلیغی در ایران حمایتی مانند حمایتی که از صداوسیما صورت می‌گیرد را ندارند، فشارها را به فعالان بخش خصوصی بیش از پیش کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |