پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 4990 15:09 1393/06/07
بهترين سن خريد موبايل براي فرزندان

بهترين سن خريد موبايل براي فرزندان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بهترين سن خريد موبايل براي فرزندان

بهترين سن خريد موبايل براي فرزندان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


بهترين سن خريد گوشي براي فرزندان، دوره دبيرستان است. دختر و پسر در اين سن ديگر کودک نيستند و مي‌توانند تا حدي خوب را از بد تشخيص دهند.
به گزارش   مهر، پيشرفت علم هميشه هم خوب و سازنده نيست. يعني همه مسايل دنيا دو صورت دارند؛ منفي و مثبت. فناوري هم اينگونه است.
انيشتين جمله جالبي در اين مورد دارد که مي‌گويد: "من از روزي مي‌ترسم که تکنولوژي از تعامل انساني پيشي بگيرد. چنين روزي، جهان نسلي از احمق‌ها خواهد داشت." اين جمله بار مفهومي بالايي دارد. همه از تکنولوژي در جهت بهبود امور استفاده مي‌کنيم اما اگر قرار باشد همه زندگي ما را فرا بگيرد، فاتحه انسانيت و مهرباني را بايد خواند.
از چه سني براي کودکان موبايل بگيريم
موبايل يکي از محصولات فناوري است که مزاياي بي شماري دارد. به ويژه در اين عصر که موبايل تقريبا همه کار مي‌کند و علاوه بر تلفن، دوربين، کامپيوتر، حسابدار و... نيز هست. اما همين موبايل دوست‌داشتني که نفس بسياري از ما به آن وابسته است براي کودکان مضر و مخرب است. متاسفانه خيلي از والدين در مورد اينکه فرزندان کوچک آنها گوشي موبايل دارد، با افتخار صحبت مي‌کنند. کودک 5 يا 6 ساله‌اي که گوشي هوشمند به دست مي‌گيرد آيا واقعا از محدوديت‌ها و روشهاي استفاده آن آگاهي لازم را دارد؟ آيا پدر و مادر او احساس نمي‌کنند نبايد اين وسيله از اين سن کم در اختيار او قرار بگيرد؟
البته برخي از والدين براي استفاده از موبايل براي فرزندان خود محدوديت تعيين مي‌کنند و مثلا فقط دو ساعت موبايل در اختيار او قرار مي‌دهند. اما برخي از والدين از اينکه تا قبل از سن 12 تا 17 سالگي براي فرزند خود موبايل تهيه کنند، اکراه دارند. برخي از خانواده‌ها از اينکه موبايل در اختيار فرزند خود قرار دهند مي‌ترسند زيرا هراس دارند مبادا باعث انحراف او بشود.
واقعيت اين است که والدين نبايد به فرزندان دبستاني يا دوره راهنمايي خود موبايل بدهند زيرا با اين کار اين آزادي را به آنها مي‌دهند که وارد شبکه‌هاي اجتماعي آنلاين شوند. يا متاسفانه با دوستان نامناسب ارتباط هاي مخفيانه داشته باشند. وقتي يک گوشي هوشمند در اختيار يک نوجوان باشد، او به‌طور دايم به اينترنت دسترسي دارد و اينترنت نيز با همه خوبي‌ها، سايت‌هايي دارد که براي فرزندان ما به هيچ وجه مناسب نيستند.
شايد بهترين سن براي خريد گوشي براي فرزندان، دوره دبيرستان باشد. دختر و پسر در اين سن ديگر کودک نيستند و مي‌توانند تا حدي خوب را از بد تشخيص دهند. البته لازمه اين امر آن است که پدر و مادر با ارائه مشورت هاي دقيق به فرزندشان او را همراهي کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |