جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 91572 13:15 1397/08/24
بن‌سلمان با طرح ترور سردار سلیمانی به دنبال گریز از وضعیت بن‌بست است

بن‌سلمان با طرح ترور سردار سلیمانی به دنبال گریز از وضعیت بن‌بست است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بن‌سلمان با طرح ترور سردار سلیمانی به دنبال گریز از وضعیت بن‌بست است

بن‌سلمان با طرح ترور سردار سلیمانی به دنبال گریز از وضعیت بن‌بست است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: اخیرا روزنامه نیویورک تایمز پس از قتل فجیع جمال خاشقچی، از برخی طرح‌های دیگر بن‌سلمان به ویژه علیه ایران پرده برداشته است. در این راستا این روزنامه فاش کرده طرح ترور نیابتی در خارج از عربستان از جمله ترور سردار سلیمانی، از جمله طرح‌هایی بوده که از اوایل به قدرت رسیدن بن سلمان، عملا مد نظر مقامات عالی رتبه عربستان قرار گرفت و مکررا در جلسات با واسطه های خارجی از آنان تقاضا شده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امرو خارجه کشورمان، نیز اخیرا اعلام کرد که از طرح سعودی‌ها برای ترور شخصیت‌های ایرانی مانند سردار سلیمانی اطلاع دقیق داشتیم.

عربستان سعودی دچار بحران مشروعیت است

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و دبیر کل حزب سبز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در خصوص تشدید خصومت سعودی‌ها علیه ایران در دوره بن‌سلمان با طراحی‌های مختلف در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی گفت: عربستان سعودی در پازل آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بازی می‌کند و ائتلاف عربی ـ عبری ـ آمریکایی به وضوح نمایان شده است.

وی افزود: عربستان پس از افشای قتل جمال خاشقچی و ادامه کشتار و نسل‌کشی در یمن به شدت دچار بحران مشروعیت شده است و در کنار این اشغال بحرین و گسترش و توسعه تروریسم به جایگاه بین‌المللی آل‌سعود و مشروعیت جهانی آنها ضربه مهلکی وارد کرده و در این شرایط بن‌سلمان برای گریز از وضعیتی که در آن قرار گرفته سعی می‌کند به هر وسیله‌ای چنگ بزند تا خود را نجات دهد.

طرح ترور سردار سلیمانی، راه فرار بن سلمان برای خلاصی از بن بست

کنعانی مقدم اظهار کرد: نقض حقوق بشر در یمن و تروریسم دولتی یکی از پروندهای افشا شده آل سعود است و محمد بن سلمان با جوخه‌های اعدامی که تشکیل داده به دنبال آن است که رهبران مقاومت از جمله سردار قاسم سلیمانی، را مورد هدف قرار دهد تا بتواند گریزگاهی برای خلاصی از این وضعیت بغرنج پیدا کند. خون سرداران ما که در مبارزه علیه تروریسم تکفیری به شهادت رسیدند باعث گسترش و توسعه جبهه مقاومت شده و عملا صهیونیست‌ها و سعودی‌ها نتوانستند طرح‌های شوم منطقه‌ای خود را به نتیجه برسانند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رژیم آل سعود امروز در مرحله‌ای است که به شدت در خطر جنگ قدرت داخلی قرار دارد و برخلاف بلوف‌هایی که آقای ترامپ مطرح می‌کند این خاندان در حال سقوط است. اینکه امریکایی‌ها می‌گویند اگر حمایت آمریکا نباشد سعودی‌ها دو هفته بیشتر دوام نمی‌اورد واقعیت دارد که این امر حاکی از وابستگی تام خاندان آل سعود به سیاست‌های آمریکاست.

نیازی به اقدامات مقابله‌ای از سوی ایران نیست

کنعانی مقدم درباره لزوم یا عدم لزوم واکنش جمهوری اسلامی ایران به ستیزه‌جویی‌های عربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هرگونه اقدامات مشترک عربی ـ غربی ـ عبری را در جبهه‌های مقاومت می‌دهد و مردانه و رو در رو می‌جنگد و ثابت هم شده که جمهوری اسلامی ایران در این نبرد هموارموفق و پیروز بوده است.

دبیر کل حزب سبز یادآور شد: به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه ضروری است اقدامات دیپلماتیک در پاسخ به خصومت‌ورزی سعودی‌ها باید در دستور کار باشد، اما هیچ گونه اقدام هیجانی نباید صورت گیرد. زیرا امروز عربستان سعودی در شرایط نزول و فروپاشی قرار گرفته و نیازی به اقدامات مقابله‌ای ایران نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |