جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 100599 13:17 1398/05/15
بن‌بست‌شکنی ویژگی بارز جهاددانشگاهی است

بن‌بست‌شکنی ویژگی بارز جهاددانشگاهی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بن‌بست‌شکنی ویژگی بارز جهاددانشگاهی است

بن‌بست‌شکنی ویژگی بارز جهاددانشگاهی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در آستانه سی و نهمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی درباره مسیر طی شده این نهاد و ظرفیت‌های آن برای پیشبرد اهداف کلان کشور در حوزه‌های مختلف گفت: واقعیت این است که جهاددانشگاهی کارنامه روشنی دارد و توانسته در حوزه‌های علمی، فناوری و فرهنگی عملکرد درخشانی را از خود ارائه دهد.

مسئله‌محوری؛ مشخصه اصلی جهاددانشگاهی

سلیمی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه جهاددانشگاهی توسعه‌ای مانند برخی دانشگاه‌ها نداشته اما با تلاش، توانمندی و پیگیری هدفمند امور به ویژه در حوزه علم و فناوری توانسته تا حد زیادی از نیازهای کشور را پاسخ دهد و این باعث شده جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی و مسئله‌محور در جامعه شناخته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: واقعیت این است که مزیت جهاددانشگاهی در همین مسئله‌محوری و کاربردی بودن آن است. اینکه رفع نیازهای کشور سرلوحه فعالیت جهاددانشگاهی قرار گرفته، نقطه بارز فعالیت‌های این نهاد جوان مولود انقلاب است. به اعتقاد من تلاش بی‌وقفه همراه با نیازسنجی در کنار اقدام شجاعانه و جهادی از خصایص ویژه جهاددانشگاهی است.

منتخب مردم دلیجان و محلات در مجلس یادآور شد: جهاددانشگاهی امروز بیش از گذشته توانسته برای خودش اهداف روشن و عملیاتی را ترسیم و مأموریت‌های ویژه‌تری را برای خود تعریف کند و همین باعث توفیق آن شده است.

وی ادامه داد: باور من این است که این مجموعه پویا، فعال، بانشاط و مسئله‌محور حرکت رو به جلویی را تجربه می‌کند و آرزوی توفیق بیشتری را برای این مجموعه ارزشمند دارم.

نقش جهاددانشگاهی در تقویت باورعمومی به توان داخلی

حجت‌الاسلام سلیمی درباره نقش جهاددانشگاهی در تقویت باور مسئولان و مردم به توان داخلی و چشم بستن از خارج گفت: ظرفیت‌های ویژه‌ای در جهاددانشگاهی وجود دارد و اگر دستگاه‌های مختلف با این ظرفیت‌ها آشنا شوند، آن را باور کنند و نیازهای خود را به جهاددانشگاهی ارائه دهند، قطعاً جهاد می‌تواند این نیازها را با توان علمی و فناورانه‌ای که دارد برطرف کند و من این مسئله را در بازدیدهای مختلف از مجموعه‌های جهاددانشگاهی مشاهده کرده‌ام و این درخشش با توجه به امکانات و منابع مالی محدود فوق تصور بوده است.

وی تأکید کرد: ضروری است مسئولان نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی این توان و تخصص را باور کنند. جهاددانشگاهی از مجموعه‌هایی است که «توانستن» و «ما می‌توانیم» را در عمل به منصه ظهور رسانده و در عین مشکلات و کمبودهای مالی با تکیه به عنصر خلاقیت، ابتکار و روحیه جهادی توانسته در بسیاری از حوزه‌های مورد نیاز کشور ورود کرده و نتایج قابل توجهی را رقم بزند و لذا مراجعه دستگاه‌های کشور به متخصصان جهاد به آنها اثبات می‌کند که اعتماد و باور به این نهاد می‌تواند گره‌های سر راه کشور را باز کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز کرد: در واقع یکی از ویژگی‌های بارز جهاددانشگاهی توانایی بن‌بست‌شکنی است و کافی است دستگاه‌هایی که نگاه‌شان به بیرون است یک بار به این نهاد اعتماد کنند و نتیجه آن را ببینند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |