پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2496 14:59 1393/03/24
بلومبرگ: تشدید خشونت ها در عراق، قیمت جهانی طلا را افزایش داد

بلومبرگ: تشدید خشونت ها در عراق، قیمت جهانی طلا را افزایش داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بلومبرگ: تشدید خشونت ها در عراق، قیمت جهانی طلا را افزایش داد

بلومبرگ: تشدید خشونت ها در عراق، قیمت جهانی طلا را افزایش داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قیمت طلا در معاملات آتی برای دومین هفته متوالی بالا رفت زیرا تشدید خشونت ها در عراق، تقاضای این فلز ارزشمند برای محافظت از ارزش دارایی را افزایش داد

.
به گزارش بلومبرگ، نقره طولانی ترین دوره افزایش قیمت در چهار ماه گذشته را تجربه کرد.
نگرانی از اینکه آشوب ها در عراق به جنگ شهری بیانجامد و در صادرات نفت این کشور اختلال ایجاد کند، موجب شد، قیمت نفت خام روز گذشته (جمعه) به بالاترین سطح خود در 9 ماه گذشته برسد.
قیمت طلا امسال شش درصد رشد یافته که این افزایش تا اندازه ای به دلیل تشدید تنش ها میان اوکراین و روسیه بوده است.
جرج گرو معاون و استراتژیست صندوق سرمایه گذاری آر.بی.سی کژیتال مارکتس در نیویورک تلفنی به بلومبرگ گفت: به دلیل درگیری ها در عراق، ما شاهد افزایش قیمت طلا به خاطر افزایش تقاضای آن برای حفظ ارزش دارایی هستیم.
قیمت پایان روزی طلا برای تحویل در ماه اوت (مرداد) روز گذشته در بازار کامکس نیویورک کمتر از یک دهم درصد بالا رفت و به یک هزار و 274 دلار و 10 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا دیروز به یک هزار و 277 دلار و 60 سنت در هر اونس نیز رسید.
در هفته میلادی جاری، قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک 1.7 درصد افزایش پیدا کرد.
قیمت نقره برای تحویل در ماه ژوییه (تیر) شش دهم درصد افزایش یافت و به 19.655 دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره این هفته برای پنجمین هفته متوالی بالا رفت که طولانی ترین دوره افزایش قیمت این فلز از 18 فوریه (29 بهمن) است.
قیمت پلاتین برای تحویل در ماه ژوییه در بازار نایمکس آمریکا چهار دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 435 دلار در هر اونس رسید.
پنجشنبه گذشته قیمت پلاتین 2.7 درصد کاهش یافت زیرا شرکت های استخراج معدن و مقامات اتحادیه کارگری آفریقای جنوبی در مورد بسته دستمزدها برای ارایه به کارگران و پایان دادن به اعتصابات کارگری، به توافق رسیدند.
آفریقای جنوبی بزرگترین تولیدکننده پلاتین و دومین تولیدکننده پالادیوم در جهان است.
قیمت پالادیوم برای تحویل در ماه سپتامبر (شهریور) با هشت دهم درصد کاهش به 812 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید. قیمت پالادیوم این هفته 4.7 درصد کاهش پیدا کرد که بیشترین کاهش قیمت در 11 ماه گذشته است. روسیه بزرگترین تولید کننده پالادیوم در جهان است



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |