پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 63600 19:13 1396/04/12
برقراری حواله‌جات پست مالی ایران با دنیا تا ۲ ماه آینده

برقراری حواله‌جات پست مالی ایران با دنیا تا ۲ ماه آینده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
برقراری حواله‌جات پست مالی ایران با دنیا تا ۲ ماه آینده

برقراری حواله‌جات پست مالی ایران با دنیا تا ۲ ماه آینده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دردوازدهمین کنگره پست آسیا و اقیانوسیه مطرح شد

شبکه‌های اجتماعی با پنج میلیون عضو مجوز انجام خدمات مالی و تبلیغاتی می گیرند

مهدی زاهدی-دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه صبح روز دوشنبه با حضور بشار حسین دبیرکل این کنگره، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و سران و مسئولین پستی ۳۲ کشور از قاره آسیا و اقیانوسیه در تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، در این مراسم مدیرعامل پست ایران از برقراری حواله‌جات پست مالی ایران با دنیا تا ۲ ماه آینده خبر داد و وزیر ارتباطات هم در حاشیه این مراسم درباره اعطای مجوز به شبکه های اجتماعی برای انواع و اقسام خدمات مالی و تبلیغاتی سخن گفت. مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در سخنرانی خود گفت: با خریداری نرم‌افزار پست جهانی به قیمت ۳۰ هزار دلار و گذراندن دوره آزمایشی ظرف ۲ ماه آینده نرم افزار فعال و امکان تبادل حواله‌جات مالی از طریق پست با دنیا فراهم می‌شود. وی توضیح داد: این نرم‌افزار مانند سوئیفت بانک مرکزی که هر دو کشور در ارتباط با هم حد اعتباری تعیین می‌کنند و سقف حواله‌جات در این نرم‌افزار به دلیل تعرفه‌های کم پست نسبت به حواله‌جات بانکی ۱۰ هزار دلار است. وی خاطرنشان کرد: این نرم افزار در ۱۶۷ کشور عضو اتحادیه جهانی پست نصب است و نرخ کارمزدها در این نرم‌افزار در دست بررسی و نهایی شدن است. مهری پیش‌بینی کرد: با گذراندن دوره آزمایشی نرم‌افزار صرف دو ماه آینده فعال شود و امکان تبادل حواله‌جات مالی بین ایران و کشورهای جهان در شبکه پستی از طریق این نرم‌افزار برقرار شود. حسین مهری افزود: روند نیازهای پستی در دنیا از پست نامه به سمت کالا و اسناد سوق پیدا کرده که این روند در ایران نیز آغاز شده و در سال جاری نیز رشد خوبی را در این زمینه تجربه کرده است. وی با بیان اینکه در مرداد ماه ۹۵ ، ۲۸ درصد افزایش محصولات تجارت الکترونیک در شرکت پست ثبت شده گفت: در حال حاضر در شاخص تجارت الکترونیکی نسبت به کشورهای صنعتی عقب هستیم اما در منطقه وضعیت نسبتا خوبی داریم. مهری با اشاره به آماری از آخرین وضعیت ترافیک شبکه پستی ایران، گفت: حجم ریالی کالاهای جابجا شده در سال گذشته ۴ هزار میلیارد ریال برای جابجایی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بسته بود که در سال ۹۶ این رقم باید به ۱۵ میلیون بسته افزایش یابد.

ضرورت گسترش همکاری‌های اتحادیه جهانی با ایران

بشارعبدالرحمان حسین - دبیرکل اتحادیه جهانی پست - نیز در سخنرانی خود در این مراسم با بیان اینکه ایران ظرفیت عظیمی در حوزه خدمات پستی دارد بر ضرورت گسترش همکاری‌های اتحادیه جهانی با ایران تاکید کرد. حسین با تجلیل از وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست ایران به عنوان برگزارکنندگان این مراسم گفت: بعد از کنفرانس استانبول، کنفرانس تهران باعث افتخار اتحادیه جهانی است. اتحادیه جهانی پست با ۱۴۲ سال قدرت از سازمان ملل نیز قدیمی‌تر است که در حال حاضر توانسته به عنوان یکی از بزرگترین رهبران تجارت الکترونیک در جهان در این حوزه موفق عمل کند و در سال بیش از ۱۸ میلیارد دلار تبادلات الکترونیکی بین مشتریان را انجام هد. وی با بیان اینکه کشور ایران ظرفیت عظیمی در حوزه خدمات پستی دارد بر ضرورت گسترش همکاری‌های اتحادیه جهانی با ایران تاکید کرد و گفت: برای ایجاد بالاترین بازدهی در خدمات پستی در بین کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه باید ایجاد کارگروه‌های آموزش خدمات الکترونیکی در اولویت قرار بگیرد. حسین ادامه داد: همچنین کشورها برای اینکه بتوانند پروژه‌های جدید و بیشتری با بهره‌وری بالا و نوآوری در خدمت را طراحی کنند باید به سمت شیوه‌های جدید و رفع نیازهای مشتریان متمرکز شوند. در این راستا استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی دارای ضرورتی ویژه است.

شرکت ملی پست مواضع حاکمیتی خود را حفظ کرده است

محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز در سخنرانی خود گفت: طرح دولت الکترونیک فرصت مناسبی برای شرکت ملی پست فراهم آورده است تا از طریق ارائه خدمات مبتنی بر فن آوری اطلاعات نقش خود را به عنوان پل ارتباطی دولت با شهروندان ایفا کند. وی با بیان اینکه در حال حاضر آحاد اقشار جوامع از درآمد و سبک زندگی متفاوتی برخوردارند، گفت: به کارگیری فناوری‌های نوین در زنگی روزمره اکثر فعالیت‌ها را به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی شدن سوق داده است که بخش پستی ما نیز نمی‌تواند از این مقوله مستثنی باشد. بخش پست یکی از مولفه‌های کلیدی در توسعه اقتصادی است که باید با جهان در حال تغییر سازگار شود. وی با اشاره به تاثیرگذاری خصوصی‌سازی در حوزه خدمات پستی اظهار کرد: آزادسازی و خصوصی‌سازی در حال حاضر در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه پستی انجام شده است که ایران نیز در این اتفاق سهیم است، اما در ایران ساختار جدید شرکت پست به عنوان یک شرکت ملی مواضع حاکمیتی خود را حفظ کرده است و در جایی که بخش خصوصی به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی تمایلی به ارائه خدمات نداشته باشد، خود به ارائه سرویس می‌پردازد. واعظی همچنین با اشاره به نتایج اجلاس پستی استانبول ادامه داد: سه مقوله نوآوری، یکپارچه‌سازی و توسعه سطح دسترسی به خدمات، در ابعاد سه گانه فیزیکی، مالی و الکترونیکی در این کنگره نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

اعطای تسهیلات به شبکه‌های اجتماعی داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های کاملی در شورای عالی فضای مجازی انجام دادیم و قرار شد تا شبکه‌هایی که صد درصد بومی هستند اگر تعداد اعضایشان از سه تا پنج میلیون بیشتر شود اجازه انواع و اقسام خدمات مالی و تبلیغاتی را خواهیم داد. واعظی با بیان این که کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه از مهمترین اجلاس در حوزه مسائل پستی است، گفت: در این اجلاس مسوولین و سران پستی کشورهای آسیا و اقیانوسیه حضور دارند که قرار است تا روز پنج شنبه (۱۵ تیرماه) که این کنگره ادامه دارد مسائل مهمی را با تشکیل کمیته‌هایی مورد بررسی قرار دهند. وی در خصوص محورهای برگزاری این اجلاس نیز اظهار کرد: در این اجلاس مولفه‌های روز جهانی از جمله الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و خدمات، پست الکترونیک و پست مالی، تجارت مالی که دارای تاثیرگذاری بالایی هستند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با توجه به این که پست بانک‌ها و پست مالی در حال حاضر در واقع نقش خرده بانکداری را در اقصی نقاط کشور و جهان انجام می‌دهند این مساله از مهمترین موضوعات مورد بحث خواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دیدار خود با بشار حسین – دبیر کل اتحادیه جهانی پست – گفت: وی بسیار از همکاری اتحادیه جهانی پست با جمهوری اسلامی استقبال کرد و آمادگی این نهاد را برای ارائه‌ همه گونه خدمات و تسهیلات در داخل کشور و در حوزه بین المللی برای کشور اعلام کرد. همین طور در خصوص مراودات مالی و مرسولات کالایی با دیگر کشورهای جهان اعلام آمادگی کردند. وی با ابراز امیدواری از همکاری با اتحادیه پستی جهانی و اتحادیه آسیا و اقیانوسیه، ادامه داد: در این اجلاس ۳۲ کشور از کشورهای آسیا و اقیانوسیه حضور دارند که انتظار داریم نتایج خوبی را برای خدمات پستی کشور داشته باشد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |