جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14184 16:37 1394/04/24
بررسی مشکلات موسسه میزان و پدیده شاندیز

بررسی مشکلات موسسه میزان و پدیده شاندیز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بررسی مشکلات موسسه میزان و پدیده شاندیز

بررسی مشکلات موسسه میزان و پدیده شاندیز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در کمیسیون اجتماعی مجلس صورت گرفت

بررسی مشکلات موسسه میزان و پدیده شاندیز

گروه نهاد های مالی

financials@jahaneghtesad.com

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: طی روز گذشته مشکلات موسسه مالی اعتباری میزان و پدیده شاندیز در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی در گفت و گو با ایرنا به اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون مشکلات موسسه میزان و مشکلات سهامداران پدیده شاندیز، گفت: در این کمیسیون مشکلات سهامداران پدیده و موسسه میزان مطرح و ریشه یابی شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم پیش از این نگرانی هایی در خصوص مشکلات سپرده گذاران میزان و سهام داران پدیده شاندیز داشته اند، افزود: در این جلسه تاکید شده که از محل اعتبارات تزریقی بانک مرکزی به بانک صادرات برای پرداخت پول مردم، استان محروم خراسان جنوبی مورد تبعیض قرار نگیرد. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این کمیسیون مقرر شد که همه استان ها در زمینه توزیع اعتبارات بانک مرکزی به بانک صادرات برای پرداخت بدهی مردم به صورت یکسان دیده شوند. عبادی با اشاره به اینکه با انحلال موسسه مالی میزان، بانک صادرات متولی پرداخت پول سپرده گذاران است، گفت: به اذعان مسئولان متولی تاکنون سپرده های یک میلیونی و دو میلیونی مردم پرداخت شده و پرداخت سپرده های سه میلیونی در دستور بانک صادرات قرار گرفته است. وی گفت: بیش از 80 درصد سپرده گذاران موسسه میزان افرادی هستند که مبالغی زیر سه میلیون تومان دارند.

عبادی گفت: در این کمیسیون تاکید شده که پرداخت بدهی های سپرده گذاران کلان موسسه میزان به صورت ویژه دیده شود. وی با تاکید بر اینکه باید در بازپرداخت پول مردم و فروش املاک موسسه میزان تسریع شود، گفت: باید با متخلفین در این امر برخورد جدی صورت گیرد. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بررسی مشکلات سهامداران پدیده شاندیر به وزیر کشور واگذار شده در این رابطه نگرانی های از عدم تعامل مسوولان پدیده با مسوولان متولی وجود دارد. عبادی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این دیدار مشکلات روستائیان خراسان جنوبی با منابع طبیعی منتقل شد. وی ادامه داد: روستاییان استان از منابع طبیعی گلایه دارند که این ناراحتی برمی گردد به قانونی سختگیرانه که مجلس هشتم تصویب کرده است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب قانون سختگیرانه در مجلس هشتم برای عدم زمین خواری در شمال کشور مفید بوده ولی برای بیابان های لم یرزع استان جز نگرانی مردم چیزی دیگری در پی نداشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |