پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 88826 14:29 1397/07/02
بررسی ابعاد جنایت تروریستی اهواز

بررسی ابعاد جنایت تروریستی اهواز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بررسی ابعاد جنایت تروریستی اهواز

بررسی ابعاد جنایت تروریستی اهواز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در تشریح جلسه فوق‌العاده روز گذشته کمیسیون با حضورمسئولان سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی در خصوص حادثه تروریستی اهواز گفت: یکبار دیگر ملت ایران شاهد جنایت گروه‌‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و دلارهای نفتی حکومت‌های حوزه خلیج فارس از جمله رژیم آل سعود بودند. هدف جنایت تروریستی در روز مقاومت ملت ایران و در گرامیداشت دفاع مقدس که روز مانور اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود و نیروهای مسلح آخرین دستاوردهای خود را در حوزه دفاعی به نمایش می‌گذاشتند، این بود که اقتدار، قدرت و توانمندی نظام را تحت‌الشعاع قرار دهند و متاسفانه تعدادی از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند و ما به عنوان نمایندگان مجلس با خانواده‌های این عزیزان همدردی می‌کنیم و خودمان را کنار انها می‌دانیم و این جنایت تروریستی را محکوم می‌کنیم.

جدیت مسئولان امنیتی بر شناسایی تمام حلقه‌های جنایت تروریستی اهواز/ پیگیری قصورهای صورت گرفته از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته کمیسیون ابعاد این جنایت کالبدشکافی شد و مسئولان امنیتی اعلام کردند که با جدیت به دنبال شناسایی تمام حلقه‌های مربوط به این عملیات هستند و مردم قطعا بدانند که این گروه‌های تروریستی مانند گروهک‌های تروریستی ریگی، منافقین، داعش و ... به سزای جنایت خود خواهند رسید و درسی به آنان داده خواهد شد که تا ابد فراموش نکنند.

نقوی حسینی اظهار کرد: البته در بررسی‌ها مشخص شد که کوتاهی‌هایی هم در این رابطه صورت گرفته است. برنامه‌ای با این درجه اهمیت و گستردگی، باید حلقه‌های امنیتی و انتظامی خاص خود را داشته باشد و طبیعی است که دشمنان ما می‌خواهند از این برنامه‌ها سوء استفاده کنند، لذا این قصورها نیز از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی خواهد شد و کمیسیون هم پیگیر آن خواهد بود. اما اصل موضوع این است که این اقدام جنایتکارانه مورد حمایت امریکا، عربستان و اذناب آنها بوده که باید حتما مورد پیگیری قرار گیرد.

نقوی حسینی درباره حضور برخی اعضای کمیسیون در مراسم تشییع پیکر شهدا دراهواز گفت: امروز رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی اعضا برای حضور در این مراسم به اهواز سفر کردند.

اهداف انتخاب روز آغازین هفته دفاع مقدس برای عملیات تروریستی

نقوی حسینی درباره ارزیابی خود از انتخاب این مقطع زمانی برای انجام این عملیات تروریستی در کنار تهدیدات مقامات آمریکایی و عربستانی علیه کشورمان در طی ماه‌های اخیر گفت: آمریکایی‌ها و رئیس‌جمهور بی‌خرد آنها هر از چندگاهی دست به تهدید کشورمان می‌زند و از مقابله با ایران حرف می‌زنند و برخی مقامات دون‌پایه منطقه‌ای نیز اخیرا اظهارات سخیفی کرده‌اند و افرادی مانند بن سلمان پیش از این گفته بودند که جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم و منظور این سخن دقیقا همین حمایت از گروه‌های تروریستی و تقویت و تجهیز آنها و اعزام به خاک ایران برای دست زدن به چنین جنایاتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تهدیدات دشمنان علیه کشورمان مسئله جدیدی نیست، گفت: چهل سال است که اقدامات تروریستی مختلفی علیه ملت ایران صورت گرفته و بیش از ۱۷هزار شهید ترور نتیجه این جنایات بوده است. اما همه این جنایات چه تأثیری بر اراده ملت ایران گذاشته است؟ آیا جز اینکه باعث تقویت وحدت و انسجام ملت ایران، اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و باطل بودن ادعاهای قدرت‌های سلطه‌گر شده نتیجه و ثمردیگری داشته است؟

وی در پایان عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس به عنوان گرامیداشت مقاومت هشت ساله مردم ایران در مقابل تجاوز رژیم بعثی صدام با حمایت همه ابرقدرت‌ها، معمولا در همه استان‌ها رژه نظامی برگزار می‌شود و همه نیروهای مسلح آخرین دستاوردهای نظامی و دفاعی خود را به نمایش می‌گذارند و اینها باعث وحشت دشمنان می‌شود. چون می‌بینند ایران با اقتدار به انواع امکانات دفاعی و بازدارنده دست یافته که می‌تواند هر تهدیدی را در نطفه خفه کند و اینها باعث عصبانیت و ترس و وحشت دشمنان ما می‌شود و به همین دلیل این روز را برای انجام این عملیات تروریستی انتخاب کردند تا به زعم خودشان قدرت و توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده و کمرنگ کنند که قطعا این یک خیال خام و باطل است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |