جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2320 08:24 1393/03/17
"براي تئاتري‌ها در تهران فرش قرمز نمي‌اندازند"

"براي تئاتري‌ها در تهران فرش قرمز نمي‌اندازند"

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
"براي تئاتري‌ها در تهران فرش قرمز نمي‌اندازند"

"براي تئاتري‌ها در تهران فرش قرمز نمي‌اندازند"

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افسانه ماهيان که به تازگي نمايش "هم هوايي" را در شيراز اجرا کرده است، استقبال تماشاگران و مسئولان هنري اين شهر را قابل توجه دانست.

اين کارگردان تئاتر به ايسنا، گفت: تجربه اجرا در شيراز بسيار جالب، متفاوت بود. خوشبختانه نمايش به شدت مورد استقبال قرار گرفت، بويژه اپيزود مربوط به قصه همسر شهيد دوران که شيرازي بوده است با واکنش بسياري مثبت تماشاگران روبرو شد. او اضافه کرد: در مجموع 5 اجرا در تالار "احسان" شيراز که گنجايش 480 تماشاگر را دارد، داشتيم و در تمام اين اجراها سالن پر شد. بسياري از هنرمندان قديمي تئاتر شيراز، شعرا و موزيسين‌ها نيز به تماشاي نمايش ما آمدند
ماهيان که نمايش‌اش را با حمايت بخش خصوصي و توسط موسسه فرهنگي-هنري "شهر آفتاب" در شيراز اجرا کرده است، افزود: آقاي محسن خباز مدير اين موسسه که فردي بسيار فرهنگ‌دوست است، مي‌گفت اگر تعطيلات نيمه خرداد نبود اجراي‌مان را ادامه مي‌داديم.
اين بازيگر تئاتر با ابراز خرسندي از واکنش نسل جديد تماشاگران در مورد داستان شهيد عباس دوران و همسرش اضافه کرد: نسل جديد تماشاگران شيرازي کمتر او را مي‌شناختند و اجراي اين قطعه برايشان بسيار جالب بود. خوشبختانه حداقل کاري که نمايش انجام داد، شناسايي اين شهيد بود و براي تماشاگران شيرازي خيلي جذاب بود که داستان زندگي همشهري‌شان را در يک نمايش مي‌ديدند.
وي با اشاره به برگزاري جلسه پرسش و پاسخ در شهر شيراز افزود: نشست مطبوعاتي مفصلي داشتيم اما متأسفانه بسياري از حاضران ديدگاه نادرستي داشتند و تصور مي‌کردند تئاتر تهران امکانات بسيار زيادي دارد. به همين دليل بيشتر وقت جلسه به اين توضيح گذشت که شرايط تئاتر تهران با شهرهاي ديگر تفاوت چنداني ندارد و اين گونه نيست که در تهران براي تئاتري‌ها فرش قرمز انداخته باشند. ما براي تماشاگران و خبرنگاران شيرازي توضيح داديم نمايش "هم هوايي" را توسط بخش خصوصي و با قرارداد گيشه اجرا کرده‌ايم ضمن اينکه 20 درصد فروش را به سالن ارائه داده‌ايم.
ماهيان درباره احتمال اجراي نمايش "هم هوايي" در شهرهاي ديگر به ايسنا گفت: پيشنهاد ديگري براي اجرا در مشهد داريم اما منتظر زمان مناسب هستيم، چرا که پايان خردادماه جام‌جهاني شروع مي‌شود و تب فوتبال که يکي از سرگرمي‌هاي بزرگ مردم دنياست بالا مي‌گيرد. از طرف ديگر تيرماه هم ماه رمضان را در پيش داريم بنابراين بايد فرصت مناسبي پيدا کنيم



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |