سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 64668 18:35 1396/04/25
با صبوری جلوی حراج هما ایستادیم

با صبوری جلوی حراج هما ایستادیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
با صبوری جلوی حراج هما ایستادیم

با صبوری جلوی حراج هما ایستادیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر راه و شهرسازی در مراسم معارفه اولین سرپرست زن ایران ایر

گروه امورزیربنایی- پس از صدور حکم فرهاد پرورش، مدیرعامل پیشین شرکت هواپیمایی ایران ایر برای حضور در سازمان جهانی هوانوردی کشوری (ایکائو)، روز گذشته سرپرست جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران معارفه شد. فرهاد پرورش در مراسم تودیع خود درباره شرایط سخت اداره ایران ایر پس از تحریم یاتا و تحریم سوخت پرده برداشت و گفت: برای تامین سوخت در فرودگاه ثالث بیش از ۴هزار و ۵۰۰ نشست و برخاست اضافه با هزینه‌های ایران‌ایر انجام دادیم درحالی که پروازهای تکلیفی در داخل را داشتیم و حتی یک ریال از دولت بودجه‌ای نداشتیم و رقمی هم به بلیت ایران‌ایر اضافه نشد. وی گفت: ۸ سال پیش و در بدترین شرایط اقتصادی کشور این سمت را تحویل گرفتم و اولین مشکلی که به آن برخوردم موضوع کمیسیون اروپایی بود. مدیرعامل سابق ایران‌ایر گفت: خوشبختانه امروز کمیسیون اقتصادی اروپا تمام محدودیت‌هایی که برای هواپیماهای ایران ایر اعمال کرده بود را برداشته است و تمام ایرباس‌های ایران‌ایر امکان پرواز به اروپا را دارند. این در حالی است که در زمانی هواپیماهای ایران ایر اجازه پرواز به مقاصد اروپایی  را نداشتند. وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع فرهاد پرورش و معارفه خانم فرزانه شرفبافی سرپرست جدید هما، صبوری پرورش را عامل تداوم فعالیت‌های هما در شرایط سخت تحریم دانست و گفت: همه باید سرپرست جدید ایران‌ایر را برای ادامه این راه همیاری کنیم. بر اساس گزارش های منتشر شده خبرگزاریها از این مراسم، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع فرهاد پرورش و معارفه فرزانه شرفبافی سرپرست جدید هما گفت: یکی از مسائلی که در کشور ما از آن برداشت اشتباهی شد بحث خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ و سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری بود. این مقام مسئول با اشاره به این نکته که درسال ۹۱ و قبل از شروع مسئولیتم در کتابی در این باره مطالبی را نوشتم، گفت: سرجمع سرمایه‌گذاری‌ها و انباشتی که ملت ایران در دولت مدرن در حوزه صنعت داشت، چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه بود که در قالب شرکت‌های مختلف درحوزه‌های پتروشیمی و سایر حوزه‌ها وجود داشت. بااین حال از نظر من نکته بسیار مهم‌تر فرهنگ صنعتی و سازمانی بود که در این شرکت‌ها انباشت شده بود و تمام ایده خصوصی‌سازی یافتن راهکار برای ثروت ملی، انسانی، فناوری و مادی بود که بتواند نرخ بهره‌وری را بیشتر کند. وی افزود: خصوصی سازی در تمام دنیا از ۱۹۸۵ درحال اجراست منتهی درتمام جهان اول به این نکته اهمیت می‌دهند که شرکت‌ها را بازسازی نمایند و بعد اقدام به واگذاری آن‌ها کنند. هیچ کشوری درهیچ کجای جهان شرکت مخابرات خود را به عنوان دفع شر رد نمی‌کند. مگر می‌شود صنعت پتروشیمی یا صنعت هوانوردی را یک شبه به بهانه خصوصی‌سازی واگذار کرد. آخوندی ادامه داد: از این جهت حلم ایشان(فرهاد پرورش) ارزشمند است که با صبوری جلوی واگذاری و ضرر و زیان‌ها را گرفت. می‌خواستند هما را با هر قیمتی بفروشند آن هم بدون محاسبه ارزش سال‌ها تجربه نیروی انسانی و برندی که افتخار ملت ایران بود. وزیر راه و شهرسازی گفت: برای خصوصی‌سازی ابتدا باید بازسازی ساختاری بنگاه‌های بزرگ و بعد واگذاری این بنگاه‌ها انجام شود. آخوندی به سرپرست جدید هما اشاره کرد و گفت: امیدوارم خانم شرفبافی با اندیشه‌های نو، انرژی تازه و توان بیشتر این راه را ادامه دهد.

برنامه راهبردی هما در شرف تدوین است

سرپرست جدید ایران ایر در این مراسم از تدوین برنامه راهبردی هما با هدف حل مشکلات ساختاری این شرکت خبر داد و گفت: مردم ایران را حق دارند که از پروازهای ایمن، اقتصادی، باکیفیت و به موقع بهره‌مند شوند. این حق مردم و وظیفه ما است. هما باید با حفظ حقوق شهروندی به مناطق کم‌برخوردار توجه کند. فرزانه شرفبافی گفت: امیدوارم پاسخی شایسته به اعتماد دولت دهم و خداوند را شاکرم که در سایه اقدامات تاریخی دولت تدبیر و امید تحولی بزرگ در شرکت رخ داد و هواپیماهای برجامی در آسمان کشور بال گشودند. ضمن اینکه از هوشمندی، پشتکار و جسارت مجموعه تحت مدیریت وزارت راه و شهرسازی سپاسگزارم. وی به اظهارات فخریه کاشان در خصوص تعهد به پرداخت هزینه‌ها از سوی ایران‌ایر اشاره کرد و گفت: تعهد کرده‌ایم که بتوانیم این پروازها را به درستی و باکیفیت بالا ارائه دهیم. شرفبافی گفت: برنامه راهبردی هما در شرف تدوین است و بازسازی ساختاری همه جانبه، اصلاح سیستم مدیریت ایمنی و کیفیت و افزایش سطح کیفی خدمات از برنامه های این شرکت است. سرپرست جدید ایران ایر آموزش منابع انسانی و استقرار نظام مدیریت عملکرد برای حقوق و دستمزد کارکنان را از دیگر محورهای برنامه خود در این شرکت اعلام کرد.

دریافت یک ایرباس ۳۲۰ رایگان

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان اینکه در طول دو سال گذشته ایران ایر و مسئولان وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌های قابل توجهی برای به ثمر نشستن مذاکرات خرید هواپیما داشته‌اند، اعلام کرد: ما در جریان قطعی کردن قراردادها بیشترین تخفیف را دریافت کردیم و در این بین در آخرین لحظات ورود یک ایرباس ۳۲۰ به کشور به شکل رایگان قطعی شد.        


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |