جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14231 15:47 1394/04/29
بازگشت ژرمن ها به صنعت برق ایران

بازگشت ژرمن ها به صنعت برق ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازگشت ژرمن ها به صنعت برق ایران

بازگشت ژرمن ها به صنعت برق ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی

Infrastructures@jahaneghtesad.com

وزیر نیرو گفت: با رفع موانع در زمینه هسته ای، جمهوری اسلامی ایران و آلمان در زمینه آب، برق، انتقال نو آوری و فناوری و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه انرژی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

حمید چیت چیان ظهر دوشنبه در دیدار با هیات بلندپایه آلمانی به ریاست زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد انرژی آلمان، افزود: در این نشست مقرر شد در زمینه توسعه ظرفیت نیروگاهی در ایران، بهره وری از منابع آب و انتقال فناوری به شکل سرمایه گذاری مستقیم و یا به شکل سهم صد درصد متعلق به شرکت های آلمانی یا مشارکت با شرکت های ایرانی همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: قوانین روشنی در مورد تضمین سرمایه گذاری خارجی در ایران وجود دارد که می تواند زمینه همکاری دو کشور را در بخش های یادشده افزایش دهد.

وی ادامه داد: در زمینه انتقال فناوری، ایران و آلمان همکاری خوبی با یکدیگر داشته اند و حضور شرکت مپنا تاییدی بر این موضوع است.

وزیر نیرو با اشاره به سابقه همکاری ایران و آلمان، گفت: متاسفانه به دلیل برخی از مسائل، این روابط در چند سال گذشته دچار رکود شده بود اما خوشبختانه این موانع هم اکنون رفع شده و می تواند به شکل گذشته برگردد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه شرکتهای ایرانی و آلمانی تجربه خوبی در همکاری با یکدیگر داشته اند که برخی از این همکاری ها شامل حضور شرکتهای زیمنس و فوردلند در ایران می شود.

چیت چیان گفت: شرکت زیمنس همواره حضور خوبی در ایران داشته و ساخت ترانس ها در ایران و انتقال فناوری در این بخش موجب رشد شرکت مپنا که ساخت نیروگاهها را در ایران برعهده داشته، شده است.

وزیر نیرو با اشاره به همکاری زیمنس با ایران در ساخت ترانس ها و دیگر ظرفیت های همکاری میان دو کشور، افزود: ساخت لکوموتیو در مپنا از دیگر همکاری های مشترک صورت گرفته میان دو طرف است.

وی در خصوص توان تخصصی شرکت آلمانی فوردلند نیز اظهار داشت: این شرکت در انتقال فناوری توربین 2.5 مگاواتی در ایران مشارکت داشته است.

وی گفت: ساخت نیروگاه 37 هزار مگاواتی در پنج سال آینده از کارهای مهم در زمینه تولید انرژی برق است زیرا بازار ایران بزرگ است و ظرفیت های زیادی برای کار در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های وزارت نیرو، توسعه انرژی برق پنج هزار مگاوات در بخش انرژی های تجدیدشونده شامل استفاده از انرژی های بادی، خورشیدی و برق آبی کوچک است. همچنین چهار هزار مگاوات نیروگاه اتمی و بقیه نیروگاههای انرژی و تکمیل نیروگاههای بخاری خواهد بود.

وی گفت: هوشمندسازی برق کشور از دیگر برنامه های نیرو در ایران است که می توانیم در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |